træning - ikke optimalt gående!? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil meget gerne høre et bud på hvad i tror kunne være galt, eller hvis i har haft erfaringer med noget lign???
Gider ikke høre fra nogen som intet ved om det.
Det er ang. ridning af en hoppe.
Hun er for nylig gået fint gennem dyrlægetjek og har for ca 3-4 måneder siden fået ordnet tænder.
Under ridningen er hun rigtig god på venstre volte, giver sig fint... og man kan fint bøje hende af.
Men på højre volte stiver hun sig mere... hun virker låst fortil og hvis man prøver at bøje hende af lægger hun i stedet hovedet på skrå, i stedet for at runde.
vi syntes også at bemærke at hun i skridten ikke træder 100% ordentligt igennem på højre bagben - slet ikke at hun er halt eller noget, men hendes skridt på højre bagben virker en lille bitte smule kortere end hendes skridt på venstre bagben... i trav og gallop er der intet at bemærke.
når man strigler hende på højre side kan hun finde på at lægge øre....
Hvad kan jeres der evt. være galt...
Vil MEGET gerne høre fra nogen som har oplevet noget lign.
Det er mere så jeg kan få et lille hint til om det er dyrlæge, tandlæge, kiropraktor, massør eller lign, som skal ud en tur.
Jeg har ikke oseaner af penge, så det ville være lidt surt hvis jeg skulle alle overstående igennem før jeg finder ud af hvad problemet er.
om nødvendigt, må jeg jo gøre det....
Men HVIS nu nogen havde oplevet noget hen af det samme og kunne give en mulig åresag, kunne det jo være dejligt
Det skal lige siges at hesten ikke er redet ordentligt de sidste 3 måneder, men hvis det var en stivhed så syntes jeg bare det er mærkeligt at der er så stor forskel på højre og venstre volte.
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.153
Det kan jo faktisk være spat der gør hende stiv ?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Lige netop det du beskriver syntes jeg virker som om hun prøver at signalere til dig at det her, det gør avs. At det gør avs på hende at stille sig og træde helt ind under sig på den volte.
Så jeg ville få en kiopraktor ud og se om det er pga. smerte at hun reagere sådan og få den mulighed ellimineret først.
dec 2006
Følger: 159 Følgere: 137 Heste: 13 Emner: 265 Svar: 1.377
men det er rart lige at få andres synspunkt.
Nej hesten har aldrig være i røngten.
det er en 4 års. (blot info)
jun 2007
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.182
Drop ridning som belaster hende mere end højst nødvendigt, dvs. at trave rundt på volter ikke er nogen smart idé.
Optimalt ville det være at arbejde med hende fra jorden, i skridt.
dec 2006
En kiropraktor kunne være en mulighed.
apr 2005
Følger: 113 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 341 Svar: 2.271
Vil ikke få en dyrlæge ud og tjekke den, lad ham se dig ride osv. så kan han finde ud af hvad den PRÆCIS fejler ved f.eks. at lave en scanning. og så kommer den hurtigt på en kur hvis der er noget at finde. Hvis du får en kiroprakter kan de ikk se helt 100 hvad der i vejen når de jo ikke kan se så meget som en scanning/røngten kan
dec 2006
sep 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 25
Jeg kan hvert fald anbefale Tove Due..
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
aug 2005
Følger: 275 Følgere: 258 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 223
dec 2006
hvis dette ikke hjælper må vi jo gå videre og prøve noget andet...
træning - ikke optimalt gående!?