{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Ridning og Graviditet... {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen..

Jeg er Gravid i uge 15, jeg har kun redet en gang i uge 6 ca. og så holdt igen fordi jeg ikke viste hvor godt det var..
Men nu har jeg læst at det faktisk skulle være godt?
Der er en gammel hest jeg kan ride her i sommer som jeg regner med at ta nogen ture på så vidt muligt at kroppen vil være med..

Hva er jeres holdning til det nogen der har redet igemmen deres graviditet?

Hilsen Mirjam

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning og Graviditet...
  • #1   20. maj 2009 I min første graviditet red jeg til og med uge 35, på en ældre rolig hest, og de sidste par uger kun skridt. Stoppede kun fordi maven kom i vejen, så jeg have meget svært ved at komme ned hehe.

I min ande graviditet red jeg kun de første 8 uger, da jeg så desværre fik bækkenløsning =0(

Så hvis hesten er rolig og du ikke får smerter af det, så kan jeg ikke se noget problem i at du rider en rolig og fornuftig hest =0)

• #3   20. maj 2009 Okay det var dejligt at høre. Jeg høre bare altid så mange forskellige meninger og holdninger til det. men hvis jeg selv føler mig tilpas på hesten så skal jeg vel bare gøre det. os for at holde sig lidt i kondi:) hehe

• #4   20. maj 2009 Hende der har den her hest jeg kan ride, red selv til hun ikke ku have maven der mere og det er en gammel stabil hest.

• #5   20. maj 2009 Jeg siger det samme som Lone. Jeg turde heller ikke! Selom det er jordens roligste hest, kan den stadig blive forskrækket og tabe dig!!

• #6   20. maj 2009 Ja det kan den jo selvfølgelig

• #7   20. maj 2009 Jeg red min tidligere vallak, som jeg også kendte og selv red til. Red til jeg var 8 mdr. henne. Uden problemer. Sprang bare ikke...

• #8   20. maj 2009 Jeg red til jeg var 7 mdr med mit første barn, startede springstævne da jeg var 5 mdr henne... He he, Men da var jeg også "ung", red kun de første 3 - 4 mdr med nr to. Men det var også på min gamle hoppe, som jeg havde haft i næsten 10 år, så den turde jeg godt på...
    De første 3 mdr kan jeg ikke se problemet i at ride, man kan jo også pakke sig selv for meget ind, det er hva du lyster/ tør. Man kan jo også blive kørt ned at en eller anden idiot og miste barnet, bare fordi man går ned til brugsen...

• #9   20. maj 2009 Ja du har fuldstændig ret man kan jo os komme tilskade ved at lave andet.. Jeg tror jeg prøver det og så mærker mig frem og føler om min krop vil være med til det..

• #10   20. maj 2009 jeg red til jeg indtil uge 36 så kunne jeg ikke holde til det mere og maven var for meget i vejen:-) jeg tror at det kommer an på om man tør eller ikke tør, det skal man ligesom gøre op med sig selv.. jeg red min hingst ind til han skulle i træning og derefter red jeg en af mine svigerforældres gamle hopper og jeg nød det virkelig og jeg tror også at fordi at jeg red så havde jeg en nemmere fødsel, det er min opfattelse:-) men som sagt det er op til en selv:-)

• #11   20. maj 2009 ja det er den da men der er også så meget andet der kan ske man behøver jo ikke lige ryge af hesten.. jeg har den opfattelse at hvis uheldet er ude så behøver man ikke at side på hesteryg for det.. da jeg var gravid tænkte jeg at hvis jeg af en eller anden grund skulle abbortere "så er det skæbnens valg" men det er jo are sårn jeg er:-)

• #12   20. maj 2009 Jeg er slev meget kort henne og har lige snakket med min læge- han sagde at så længe jeg blev siddende på hesten, skulle jeg bare ride atl det jeg kunne.
    Han mente dog jeg skulle undgå springning.

• #13   20. maj 2009 Jeg red indtil jeg var 7½ mdr. henne, derefter rejste jeg til Grønland, og så stod den på isklatring og snescoter istedet, smil - stod på slalom ski så sent som 3 dage før:P Fødte kun 11dg før termin, hvilket vist er helt normalt som førstegangs... Men aldrig om jeg gør det igen, altså børn! En er rigteligt:D

• #14   20. maj 2009 Man skal fortsætte med det sport man gør på samme måde, samme mængde, under en graviditet. Jo bedre form du er i til føslen, jo bedre er det ;o) Er din hest rolig og du ved at den ikke hopper, springer hvert øjeblik der skal være, skal du endelig bare fortsætte så længe du kan - men lyt til kroppens signaler. Den vil fortælle dig, når det er tid til at skære ned og slappe af.

• #15   20. maj 2009 jeg er gravid i 35. uge, og jeg rider ikke! og har ikke gjort det siden 6. uge tror jeg. dels pga problemer i bækkenet, og dels at mine heste ikke er nogen jeg vil tage chancen at hoppe på nakken af med lille barn i maven. Men motion er godt, og ridning styrker muskulaturen, og kan tit give en nemmere graviditet. Personligt er jeg tilhænger af at man holder sig igang under sin graviditet, men samtidig ikke via ridning, med den riciko der altid vil være på ryggen af et levende dyr, lige meget hvor rolig den er smiley så er rigtig meget en smagssag smiley men shit hvr jeg glæder mig til at komme igang igen!

• #16   20. maj 2009 Jeg er ikke selv gravid, eller har været det, men 2 af mine heste-veninder har begge født. Den ene red slet ikke efter hun fik at vide hun var gravid, den anden red stadig, og sad faktisk på en hest, da vandet gik... så ja, man skal vist bare gøre det op med sig selv, om man vil......

• #17   20. maj 2009 Der er mange holdninger/meninger, dem skal vi alle have lov at have.
    men sad næsten og fik en følese af at det er forkert at ride - efter jeg har læst alle indlæggende.
    og så kunne jeg ikke lade være og tænke på at det jo faktisk er farligt at leve.
    Man kan jo også komme til skade i mange andre sportsgrene- syntes man skal gøre hvad man føler er det man har det bedst med.
    Spiller man noget med bold kan man få den i maven- løber man kan man snuble over en kant/sten
    en stille og rolig sport som spejder kan man også være uheldig med..
    løber man på løbe bånd- kan det også gå galt. o.s.v
    nu ikke noget med at sidde og føle at jeg ikke er enig om at man skal passe på sig selv og den lille, for det er jeg.
    Og selvfølig skal man nok ikke begive sig ud på ungheste eller i et ny område. men evt. blive på banen hvis man har en rolig og 99 % sikker hest. Det er sundt og ride.

• #18   21. maj 2009 maria H: jeg fik samme føgelse da jeg læste indlægene og er helt ening med dig i at det er lige så "farligt" at leve som at ride:-)

• #19   21. maj 2009 Tja, jeg vargravid henover vinteren og har da ikke styr på hvor mange gange jeg gled på glat is og stod på r*v og albuer... Til gengæld kunne du ikke skræmme min hest, så der var faktisk mere sikkert på ryggen af ham end at gå på jorden...

Graviditet er ikke en sygdom - så selvom man skal tage hensyn, behøver livet ikke gå i stå. Så skrøbeligt er et foster altså heller ikke. De kan faktisk tåle ret så meget og du skal virkelig falde uheldigt, hvis det skal kunne fremprovokere en abort. Og så uheldig kan du lige så godt være på jorden.

• #20   21. maj 2009 jeg vil så godt lige tilføje at jeg i starten af min graviditet stadig trænede min daværende konkurrancehest, og forsatte tilridningen/gøre ham ryttervant, af min anden hest - og jeg mente da selv at det ku jeg da blive ved med til jeg ik ku være der for maven mere. Men tror mange har det som mig, og bliver en helt ufattelig stor kylling når maven begynder at vokse, og det faktis går op for en at der ligger ens lille barn derinde - jeg tør dårlig nok gå ud i en hesteflok mere, af frygt for at blive sparket i maven eller løbet ned - og nu har jeg haft egen hest i 10 år, og trænet heste fuldtids i en årrække, og jeg er 7-9-13 ALDRIG blevet sparket, bidt eller noget der minder om. Tror det er en instiktiv ting, og lige som med alle andre momenter i ens tilværelse som gravid, så er man altså ik altid heeeelt rationel med alle de herlige hormoner der tæsker rundt oven i hovedet på en smiley

• #21   21. maj 2009 Jeg havde en hest på 178 - 800 kg. Meget bred. Jeg kom op fra jorden af - også selvom jeg var i 8. måned. Var jo vant til at ride, så havde vel bare vnnet mig til at skulle så højt op. Det krævede at man drejede benet en smule ud fra kroppen, da man jo ikke bare kunne få det op i stigbøjlen, men det gik da...

Nej igen sad jeg på hesten, svingede benet forover og rutchede ned af siden på hesten. Altså med ryggen til fremfor maven.

• #22   21. maj 2009 Folk havde også meget griner på INDTIL de havdeset mig komme op uden hjælp smiley Så grinede de ikke så højt mere. Men det handler nok bare om at være i træning smiley

• #23   21. maj 2009 da jeg ventede min datter red jeg hele min graviditet uden problemer den sidste uge skridtede jeg kun på min hest.
    Jeg syndtes det kommer an på hesten, min var 8 år da jeg var gravid og havde haft ham siden han var 3 år han har aldrig smidt nogen af så jeg mente det var sikkert nok at ride på ham.
    Men jeg vil sige at du skal lytte til din krop, og dine tanker bliver du dårlig eller får ondt så stop, tvivler du det mindste på hesten eller føler dig utryg så bliv nede..
    Håber du får en god graviditet og held og lykke

• #24   22. maj 2009 Lyt til din krop og hvis hesten er rolig skulle der ikke være noget i vejen for at ride under graviditeten.

Under min 1. graviditet red jeg til ca 1 måned før termin. Så kunne jeg ikke komme op mere.

Under min 2. graviditet måtte jeg stoppe da jeg var ca halvt henne. Jeg ventede tvillinger og var stor + besværet. Samt jordmoderen frarådede det.

Kommentér på:
Ridning og Graviditet...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce