{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

Graviditet og ridning? {{forumTopicSubject}}

Af ren nysgerrighed - til dem med erfaringen.

Red i under jeres graviditet, hvis ja, hvor langt henne kunne i blive ved?

Jeg er selv i uge 31 nu, og må indrømme at det begynder, at kunne mærkes lidt. Så nu rider jeg pt kun små ture, masser af skridt og hvis jeg lyster en hurtigere gangart, bliver det tølt og ikke trav. (der føles det som om maven hopper rundt) smiley Ca 3 gange om ugen kan jeg klare.

Skal lige for god ordens skyld sige, at jeg selvfølgelig ikke sætter mig op på alt. Jeg rider min egen godmodige islænder hoppe og ved godt der altid er en risiko, men det er der jo ved alt i denne verden. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Graviditet og ridning?
  • #2   14. jul 2017 Vindgaard:
    Var det fordi det gjorde ondt til sidst, eller var lysten der bare ikke når tingene bliver lidt mere besværligt med en mave første gang? smiley
    og ja, det kræver jo en stabil hest, så det forstår jeg godt.

• #3   14. jul 2017 Mig er bare total elsker at sidde på ryggen af min fjoller, der er ikke noget bedre i verden, mistede total lysten til at ride dressur smiley ???? Når jeg har været gravid.

Så jeg red faktisk ikke, gad ikke. Passede kun hestene.

• #5   14. jul 2017 Rid så længe lysten er der og du føler dig tryg og det er behageligt smiley

Mvh TT

• #8   14. jul 2017 med min den første red jeg til uge 35 ca. og med nr 2 til dagen inden jeg fødte smiley ikke vild stramsur men skridtture i skoven smiley

• #9   14. jul 2017 Dejligt at høre med jeres erfaringer, det er jo rimelig individuelt kan man sige smiley

• #10   14. jul 2017 TILLYKKE DITTE???
    Med den 1. Red jeg indtil 9 dage før. Men med tvillingerne måtte jeg ret hurtigt opgive. Desværre.

• #11   14. jul 2017 jeg red min sidste tur da jeg var 29 uger henne og stoppede kun fordi hesten blev skadet... red stævne 25 uger henne smiley

jeg var dog nået til det stadie hvor jeg fik ligament smerter hvis jeg skridtede og red for meget dressur.. så til sidst blev det bare til galop træning rundt på en mark smiley

sad i sadlen igen 6 uger efter akut kejsersnit (5 uger for tidligt), og var startet tidligere hvis ikke min egen hest havde været skadet endnu...

• #12   14. jul 2017 Jeg er i uge 27 og det er begrænset hvor meget jeg rider. En skridttur en gang i mellem er hvad det bliver til. Jeg har døjet en del med ligament smerter, det er så ikke så galt mere, men den sidste skridttur var ikke just behagelig de første 10 min, så det bliver vist begrænset fra nu af

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #13   14. jul 2017 niks, og kunne aldrig finde på at sætte mig på ryggen af wn hest under min graviditet.

• #14   14. jul 2017 Igen tak for svar smiley

Ja man må jo bare lytte til sin krop, og gøre hvad man føler er det rigtige for en selv smiley

Man kan jo ikke undgå at det hele bliver lidt mere 'tungt' smiley

• #15   14. jul 2017 Jeg har redet i begge mine to sidste graviditeter, dog havde jeg en pænt rolig og sikker hest, red indtil ca.6 uger inden fødsel, til sidst blev det kun skridtture, pga. Plukveer.
    Er nu gravid med nr.3, 22 uger henne og har en ret urutineret hest, så efter jeg forleden ville ride mig en tur, men ville stå af fordi han blev bange for køer, så vendte han om og fik mig væltet midt i stundet og pissede fra mig hjemad, ja så blev jeg pludselig mere forsigtig, nu rider jeg kun hjemme på banen, det andet tør jeg ikke længere, det er jo ikke kun mig liv nu, nu er det også babys..

• #17   14. jul 2017 Jeg har aldrig selv været gravid,endnu.
    Men min gammel underviser, blev ved med at rinde fuld dressur indtil uge 35 - mener jeg. smiley
    Men det er vel bare at blive ved indtil man føler kroppen siger fra.? smiley

• #18   15. jul 2017 Jeg er i uge 26 nu, og har kun redet én tur i hele min graviditet.
    Det var omkring uge 24, og blot fordi min opstalder spurgte om jeg ville med og lysten lige var der smiley

Ellers har jeg egentlig ikke rigtig haft lyst til at ride, og da jeg er sygemeldt fra arbejde pga. smerter i underlivet og plukveer, synes jeg også det virkede forkert, hvis jeg så kunne ride smiley

Min hest er ellers idiotsikker, og jeg tvivler stærkt på at hun ville tabe mig, men det er stadig en stor risiko at tage. Det er jo dyr smiley

• #19   16. jul 2017 Jeg er i uge 24 og jeg rider lidt en gang i mellem. Det blir ikke til det helt vilde, men har også 3 børn, hvoraf den mindste lige er fyldt 1 år smiley
    Jeg har en del smerter, så det er begrænset hvor meget jeg kan holde til. Men skridt og lidt trav. En gang i mellem tager vi på tur hvor der også kommer lidt galop med.

• #20   16. jul 2017 Tak for alle jeres svar smiley
    Ja, man skal lytte til sin krop og hvad man også selv har lyst til.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#21   16. jul 2017 og husk at spørg din kæreste om hvad han mener om det smiley - det er også hans barn, og han skal være indforstået med den risiko som er forbundet med at ride smiley

• #22   17. jul 2017 Jep, vi er heldigvis enige, han rider selv med nogle gange smiley

Men helt klart, man skal være enige smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#23   17. jul 2017 ditnap: dejligt at hører smiley
    mange kvinder har en tendens til at glemme sin mands mening.

• #24   17. jul 2017 Ja det kunne jeg godt forestille mig .
    Vi er herhjemme heldigvis gode til at udtrykke os og snakke sammen om hvad der er ok og ikke ifølge os begge. Fx er vi enige om ikke at jeg ikke kaster mig op på andre heste. Eller fx når vi skal sprøjte stalden imod insekter, det vil han ikke have jeg gør (pga kemikalierne) så det blev vi også enige om at det var pt 'hans' job smiley
    Men kattebakken.... den kunne jeg ikke lokke ham til smiley smiley

Kommentér på:
Graviditet og ridning?

Annonce