{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.607 visninger | Oprettet:

Ridning og graviditet {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'er
Er som sagt gravid (uge 24) og vil lige høre jer som har haft redet og været gravid, om ved smerter i læn/ryg (ikke desideret bækkenløsning men som min læge sagde at muskler osv strækker sig)
Om det så hjalp at ride lidt i skridt eller om det bare var no-go?
Min moderkage ligger lidt lavt og skal scannes nu på onsdag for at finde ud af om der skal kejsersnit til eller om den har flyttet sig så alt kan ske på normal vis.
Så vil serf ik tage ud og ride før jeg ved om det er okay (har haft en blødning pga moderkagen)

Så egentlige spg er om i kunne mærke om det hjalp på ryggen at ride eller om det gjore det værre end det var i starten?
Eller jah hvad synes i for er meget i tvivl hvad der er bedst og døjer meget med smerterne så er villig til at forsøge forskellige ting for at få det bedre.
Skal siges jeg max har skridtet rundt 5 gange siden starten af juni da det var der jeg fik den blødning og ik rigtig har turde gøre noget siden og det var ik pga ridning den opstod.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning og graviditet
  • #1   25. aug 2013 Jeg fik at vide på sygehuset at jeg ikke måtte dyrke motion jeg har også en delvis forliggende moderkage og som har givet blødninger, jeg er 25+0 idag.

Jeg har fået disse restriktioner fra sygehus og lægen, ingen støvsugning, ikke for lange gåture, ingen tunge løft.

Derudover fortalte de på sygehuset at de lige havde været til en lægekonference hvor det blev fremlagt at piger der dyrker motion har en væsentlig større risiko for at abortere end piger der ikke dyrker motion.

Jeg personligt ville aldrig sætte mig på en hest når jeg er gravid, det er et levende dyr og jeg tør slet ikke tænke på de konsekvenser det kan få hvis man falder af.. Men det er jo op til folk selv, lægerne kan jo kun råde folk til hvad der er bedst og så må folk jo rette sig efter det eller lade være smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #2   25. aug 2013 Jeg har fået at vide (er kun i 17 uge) men jeg styrketræner meget, at kommer der den mindste smerte/irritation er det fordi det er for hårdt eller fordi min krop ikke bryder sig om det. Og derfor skal lade hver..

Heldigvis har min krop ikke sagt fra, kun ved dødløft smiley

• #3   25. aug 2013 Jeg er 14+2 og både læge og jordemoder siger at jeg må ride lige så tosset jeg vil. Jeg må bare ikke falde af smiley

De siger dog at får jeg ondt skal jeg lige tage en pause.

Men alt er også som det skal være her med mig og baby.

• #4   25. aug 2013 Jeg har lige født, og red IKKE hele graviditeten ene og alene fordi hvis jeg faldt af og der skete noget med baby ville jeg ikke kunne tilgive mig selv !
    Ikke fordi jeg plejer at falde af, men alligevel..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #5   25. aug 2013 Jeg har så også droppet alt ridning! Selv en skridt tur..

Jeg skal ikke tage nogle chancer, smiley

En ting er at keg falder af, men nu er der en ekstra en at tænke på også, og chancen for at det går galt når man falder af er for stor

• #6   25. aug 2013 Jeg red indtil, jeg var i 7 måned. Men så var det også slut. Benene begyndte at krampe under ridning og det kneb lidt med pladen i sadlen.
    Min læge sagde, at jeg måtte ride alt det jeg havde lyst til, kroppen skulle nok sige fra - hvilket den jo også gjorde. Min jordemoder syntes så ikke, at jeg skulle ride, men hun var også hundeangst for heste smiley Men hun sagde, at hvis jeg var tryg ved det og lyttede efter kroppens signaler, så var det okay.

Det er forskelligt fra person til person, om man kan ride under graviditet eller ej. Vil indrømme, at skulle jeg blive gravid igen og kroppen tillod det, så ville jeg ride under graviditeten igen.

• #7   25. aug 2013 jeg red til dagen inden jeg fødte smiley og havde manden ikke sagt nej havde jeg også redet på dagen... den sidste mdr. red jeg dog kun skridtture i skoven smiley

men lyt for guds skyld til din krop.... der er forskel på om det er selve ridningen der gør ond eller om det er op og nedstigning samt strigling og opsadling smiley

OG HEY STORT TILLYKKE TIL ALLE JER DER VENTER OG LIGE HAR FÅET BEBS smiley

• #8   25. aug 2013 Tak for svar alle sammen.
    Så ingen af jer har haft lænde smerter eller hofte smerter hvor i så kan fortælle om det hjalp at ride eller ej?

Og tillykke til alle jer der også venter eller har fået smiley

• #9   25. aug 2013 Desværre ikke. Jeg døjer godt nok også med lændesmerter/bækkensmerter når jeg går for meget og hvis jeg laver for meget og jeg kan heller ikke sidde og ligge for meget, men jeg kan ikke fortælle om det hjælper at ride. Det er ikke bækkenløsning, men som lægen siger bliver det hele dernede meget løsere og dermed bliver det mere ustabilt og derved kommer smerterne.. Hvis det er begyndende bækkenløsning er det ikke godt for der må man ikke ret meget, man skal helst holde benene samlet og tæerne skal altid pege i samme retning som næsen, dette er lidt svært at overholde ved ridning smiley

• #10   25. aug 2013 Man siger at piger som rider skulle have et bedre bækken og ikke så tit på bækkenløsning..
    Men altså det vel bare og prøve og ride lidt stille og roligt bliver det bedre så forsæt bliver det værre så stop..

Jeg er selv gravid for anden gang.. red ikke i min første da jeg var bange for at falde af min unghest. Men i denne her har jeg tænkt mig og ride hende (dog vil unghesten få pause) men min gamle ridepony som aldrig smider af tør jeg godt ride på.. =)

• #11   25. aug 2013 Men jeg vil også sige at når du har den moderkage der ligger dernede og giver blødninger, er det vigtigt du tager det alvorligt for det kan give ret farlige blødninger, hvis man ikke passer på. Det er jo moderkagen der bløder og hvis den løsner dør både du og barnet hurtigt, du forbløder og barnet dør også for det får hverken ilt eller andet.. Jeg tager det ihvertfald seriøst, og det fik jeg også besked på af lægen og jordmoderen..

Har du slet ikke fået noget af vide på sygehuset eller ved lægen i forbindelse med dine blødninger?? Det er jo ikke bare uskyldige blødninger når det kommer fra en forliggende eller delvis forliggende moderkage..

Kommentér på:
Ridning og graviditet

Annonce