{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Stejlet bagover, og væltet i går :s {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg tilbragte min søndag aften på skadestuen, pga. et voldsomt styrt med en ridelærers hest.

HELE HISTORIEN:
Jeg har lovet at hjælpe min ridelærer med at træne en af hendes nye heste op til longehest for nybegyndere. Inden det, havde hesten bukket mig af 2 gange - det er cirka 1½-2 mdr. siden nu. I al den tid vi har trænet med hende, har hun bare været rigtig dygtig. Det er meningen at hun skal kunne gå med en nybegynder der hyller og skriger og hamrer hende i siderne, uden at hun gør noget, så det er vi ved at træne hende op til. I lørdags fik hun så et flip i longen, hvor hun begyndte at bukke og jeg røg af. Men op igen og ride videre.

I går skulle jeg så op igen, og vi tog den lidt med ro, så hun ikke skulle få et flip igen. Det gik rigtig godt i lang tid, hun var rigtig sød osv. Men så begyndte hun at hoppe lidt. Da hun fandt ud af at hun ikke kunne komme til at bukke, så stejlede hun sgu! Vi fik overbalance, og hun væltede bagover, og landede ovenpå mig. Havde jeg landet 10 cm længere bagud, havde jeg ramt en af de telefonpæle der ligger hele vejen rundt om banen.

Men hesten væltede altså ned over mig, men jeg nåede lige at få mig skubbet lidt væk, så hun kun ramte med hovedet, halsen og lidt af skulderen, ned over min brystkasse. Idet hun ramte mig flimrede det et kort øjeblik for mine øjne, og så var hesten væk, og jeg kan huske at jeg bare lå og kiggede op i luften. Min ridelærer slap selvf. longen og lod hesten løbe - og bukke af helvedes til! - og kom hen til mig. Heldigvis kunne jeg bevæge alt, og tænke klart og se, så der var intet alvorligt sket, men jeg tror jeg lå der i 15 minutter inden jeg rejste mig op.

Da jeg kom hjem kørte vi til lægevagten og blev undersøgt. og jeg blev sendt ind på skadestuen, til observation for hjernerystelse. Efter 2-3 timer på skadestuen, fik vi afvide at der intet alvorligt var sket, og at jeg skulle tage den med ro de næste uger + at jeg skal til at læge for at få min næse tjekket, for den er måske brækket :s

Nu skal hesten slagtes, for den er for farlig at have med at gøre, og det er uansvarligt at sælge den til nogle andre.

Ja, det var en ordentlig omgang, og det var skisme voldsomt. Hvis jeg ikke have haft min hjelm på, var jeg nok ikke meget levende lige nu. Tja, skulle bare lige ud med det hele smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stejlet bagover, og væltet i går :s
  • #1   4. maj 2009 hold da op..

godt at du har det godt .. Og at der ikke skete mere.. for ja det kunne ha gået rigtig galt..

Farlig hest !! ):

• #2   4. maj 2009 Emmelie - Det var heller ikke meningen, men hvad gør man når man ikke kan holde hesten?

• #3   4. maj 2009 Joan - Nemlig smiley

Emmelie - Jeg er skam heller ikke sur eller fornærmet eller noget. smiley Normalt ville hun heller ikke have sluppet hesten, men som Joan siger, så kunne jeg jo være kommet meget til skade, og så man man indimellem bare lade hest være hest, og tage sig af den tilskadekommende istedet smiley

• #4   4. maj 2009 Emmelie - Vi var kun os to, og hesten kunne ikke komme ud fra ridebanen. smiley

• #6   4. maj 2009 Julie Søe - Hun har jo gået rigtig godt i en månede cirka, nok mere, og der har ikke været noget somhelst med hende, så vi troede det var ovre - men nej smiley

• #8   5. maj 2009 Lyder ikk rart smiley Til en anden gang er det nok en god ide også at have sikkerhedsvest på når du tilrider smiley

Har også prøvet at vælte bagover med min pony. Den gad ikk ride tur, så min far skulle prøve at trække os. Den stejler, så min far(som ikk er så meget hestemenneske) trækker i trætovet, den trækker så den anden vej og vælter bagover/til siden. Jeg er heldigvis faldt/ hoppet af(er ikk helt klar over det), men i hvertfald sår jeg til den modsatte side af hvad ponyen vælter til.

• #9   5. maj 2009 Ida T - Hesten er 14 år OG tilredet. Hun har bare en grim vane med at bukke af, og når hun ikke kan komme til det, så stejler hun åbenbart. Havde vi vidst at hun ville stejle, havde vi slet ikke overvejet at bruge hende til longehest, men hun havde gået rigtig længe uden unoder, og bare gået super godt i longe og med rytter og det hele - og så ligepludselig flipper hun igen, helt uden grund. Hun er skam tilredet smiley Jeg er slet ikke dygtig nok til at tilride en hest :b

Kommentér på:
Stejlet bagover, og væltet i går :s

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce