659 visninger
|
Oprettet:
dressur debat {{forumTopicSubject}}
skal lige ud med lidt indre vrede
er det bare mig eller bliver aaaalt for mange friesere redet langt under lod?
Kan ikke klare det.. !?!
Friesere er vel som andre racer? De skal da vel ikke ligge under lod? eller er der noget jeg har misforstået? hmm
-Nadja, lidt brok herfra
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
jul 2008
Følger: 298 Følgere: 300 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.057
MEN nogle Friesere gør det faktisk selv.. Pakker sig totalt ned.. Gaya er en af dem.. Og det er kronisk umuligt at få hende til at lade være, for hun GIDER ikke dressuren.. Udenfor banen er det ikke noget problem..
sep 2005
Følger: 94 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 73 Svar: 1.535
Camina gør det også, men har kæmpet med problemet i et års tid og nu begynder hun at lade vær med at hænge sig selv
for mit vedkommende skal jeg bare sidde med hænderne høøøjt oppe så går hun ikke under lod
maj 2007
Følger: 99 Følgere: 102 Heste: 5 Emner: 106 Svar: 481
Men de glemmer jo bare at få ryggen med når de gør sådan noget.
Det lidt synd for det ødelægger hesten.
sep 2005
Følger: 94 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 73 Svar: 1.535
maj 2007
Følger: 99 Følgere: 102 Heste: 5 Emner: 106 Svar: 481
sep 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 110 Svar: 261
Oege (min part) har det osse med at "pakke" sig helt sammen, og gå under lod, og nogen gange er det svært at få ham til ikke at gøre det ..
Lige pt træner vi bare i at få ham FREM, og arbejder slet ikke på at få ham til bidet, dog gør han det alligevel ..
Og nej, det er langt fra pænt ..
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 67 Svar: 145
Jeg synes en hest der går naturligt er smuk, og ikke en hest der er presset ind i nogle rammer og forme som et reglement foreskriver. Hvis min basse har det bedst med at gå lidt under lod, så kan jeg fint acceptere det. Sådan går en fyrig hingst jo også - helt naturligt, de render sgu ikke med hovede præcis i lod og lidt derover når de skal imponere hopperne.
Nej derinde skal han have lov til at gå, frem for at han skal presses til en holdning som han ikke føler sig klar til.
jan 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 176 Svar: 981
nov 2006
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 9 Emner: 55 Svar: 194
men nej, de ryttere der RIDER deres heste under lod hvor man kan se på hesten det ikke er rart. dem syntes jeg bestemt ikke er godt ryttere:-S
apr 2007
Følger: 59 Følgere: 59 Heste: 3 Emner: 49 Svar: 104
Ikke fordi jeg vil støde nogen herinde(sorte perler -> jeg ved godt i har styr på hvad i laver). Men ingen heste har den tanke at de ikke gider, det har noget med deres træning at gøre, dog har nogen hesten nemmere ved at bære sig og gå i korrekt holdning end andre. Mange heste der går under lod, har ofte problemer med bagpartsmusklerne samt rygmusklerne, ved at de går under, slipper de for at få bagparten under sig og ryggen op og slipper derved for bæring. Jeg anbefaler stærk man får redet bakker Bagparten bruges op at bakke og forparten ned af bakken. Cavalettis kan også med stor effekt bruges. Her løfter hestene benene og derved ryggen. Højt græs og ture imellem krat i skoven kan også give en god effekt. Husk det tager lang tid at bygge nye muskler og ligeså lang tid hvis ikke længere at bygge dem om.
Hvis din hest har tendens til at gå under lod, få en hestemassør til hesten og få den tjekket og få din sadlen kigget efter for denne har også stor indvirkning hvordan hesten går.
Bare lige en lille kommentar fra hestemassøren.:-)
apr 2007
nov 2006
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 9 Emner: 55 Svar: 194
jeg fik min til at gå i bakker på fold og det hjalp. så jeg rider frem og ned nu og hun har fået mange flere muskler og kan meget bedre bære sig.
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 67 Svar: 145
Jeg har haft jorden dejligste springpony engang, og når han fik lov at springe strålede han af glæde og lyst. Men hvis du trak ham ind i en sandkasse for at ride dressur, så blev han en helt anden og pakkede sig sammen og luntede afsted...under lod - for det GAD HAN BARE IKKE..... Ligeledes kunne vi lige våge på at sætte en nybegynder op på ham....FOR DET GAD HAN HELLER IKKE. Så det holder altså ikke, for når "skavankerne" kan kureres bare ved at ride ind på springbanen ved siden af under samme ridetur, så er det altså fordi den ikke gider.
Mere avenceret behøver det ikke være
apr 2007
dressur debat
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside