30. aug 2004 Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 21 Emner: 1 Svar: 20
pirat avl? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en knapstrupper hingst i tilridning uden papirer, men ejeren har bedt mig gøre reklame for den mht til bedækning. Det er så gjort, men så får jeg en henvendelse fra en pige som er noget forundret over at jeg kan få mig til at reklamere for den. Hun påstår at jeg kan få frataget papirerne på mine hopper, og udelukket af fjordhesteavlen i dk og dansk sportsponyavl bare ved at gøre reklame. Jeg har snakket med enkelte bestyrelses medlemmer som er ligeglade, da jeg ikke selv bruger ham, og derfor har jeg min ryg fri. Men hvad er jeres holdning til hendes sure opstød? Bare fordi man er medlem af et avlsforbund kan de da ikke nægte at man bruger en pirathingst på en pirathoppe..... Hun var godt nok sur på mig:-)
jun 2006
Følger: 154 Følgere: 161 Heste: 29 Emner: 39 Svar: 539
hvis en fjordhingst fx. bliver brugt til pirat avl så kan den ikke senere blive kåret eller godkendt, heller ikke sel om at den sku ha de kvaliteter de kræver, men for at du reklamere for en pirat hingst uanset race tror jeg ikke du kan blive udelukket nogen steder.
man skal jo så bare gører op med sig selv om man støtter pirat avl, og du skal måske forvente at nogen ville synes at du er useriøs og hvis du har en forretning (du skriver du har hingsten i ridning)er det jo ikke så godt.
hilsen stine
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 21 Emner: 1 Svar: 20
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
Ja en hingst uden papir er og kan være lige så fin som en med kanon papir....
Se bare ved samson - han har lavet MANGE KANON føl (ikke mens jeg har ejet ham) og har har ikke papir.....
Han avler kanon spring gener og ikke en af hans føl er blevet dårlige....
Jeg støtter på ingen måder "pirat avl", og vi brugte/bruger heller ikke samson til nogen form for avl.
Men tænk lige over hvor klamt den tanke at man tilladert nogle hingste at lave føl og andre ikke fordi de ikke er gode nok.
Det virker så EKSTREMT unaturligt og umenneskeligt at lave så meget om på en helt naturlig ting.
Og klamt at tænke på at mennesker tænker på den måde og endnu mere klamt at tænke den dag at os mennesker skal "godkendes " før vi må få børn!!!
FØJ!!!
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 21 Emner: 1 Svar: 20
Det er ikke for at støde nogen jeg skriver pírat avl, men det kaldes det vist nok i de fine kredse:-) Min dsp ville aldrig være "opfundet" hvis ikke man gjorde det:-)
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
pirat avl?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside