Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For og mod halsrem?
  • #2   20. sep 2013 Jen synes det ser træls ud, når hesten har halsrem på. smiley

• #3   20. sep 2013 Jeg har brugt halsrem til min hoppe, da hun blev hårløs af grimerne om sommeren..

• #6   20. sep 2013 Skal hesten gå med grime, hvis den går i løsdrift så?

• #7   20. sep 2013 tak for jeres svar! min egen går uden på folden, og han går i løstdrift sammen med 14 andre islændere, som alle går uden grime. Han skal dog flyttes snart men er nervøs for at han kan finde på at hoppe gennem hegnet, eller et eller andet da han er en lille bisse, som prøver alle udfordringer af.. Og jeg vil ikke have ham til at gå med grime, da jeg syntes han fortjener så meget frihed som muligt når han er på fold.. Udover det, tænker jeg også med hensyn til flugardin næste år? ^^

• #8   20. sep 2013 Så de ikke kan lege grimeleg og derved hive til i hinandens grimer, det er meget svære at smide en halsrem..

Er mega glad for min...

• #10   20. sep 2013 Flere heste ude ved os går med halsrem, enten fordi at de smider grimen eller fordi at grimen gnaver dem. Den eneste ulempe jeg kan komme på, er at det kan være svære at håndtere dem i halsrem vs. grime...

• #11   20. sep 2013 Min hest går med halsrem og han elsker den!
    - han fik den på fordi han er utrolig følsom i hovedet og let fik skrab og sår hvis ikke der var lammeskind på. Men da jeg synes det er lidt træls med en lammeskinds grime der bliver drivvåd i regnvejr, så valgte jeg halsremmen.
    Fordelen er at hesten har størrer mulighed for st åbne munden og derved masserer sine kæbemuskler, hvilket de gør ved at gabe.
    Ulempen er at de ikke er nær så håndterbar, men det er vel også et spørgsmål om opdragelse.

Min hest elsker halsremmen og han klør sig helt vildt når han en sjælden gang får du lammeskind grime på. Så han stikker pænt hovedet i halsremmen.

- men det er jo smag og behag. smiley

• #12   20. sep 2013 Min går med halsrem, dels fordi han smider grimen, og så dels fordi han bliver skarvet grimt af grimerne, lige meget hvad jeg gør

• #13   20. sep 2013
    Halsrem er en god ting, hvis man vil undgå en grime men stadig ha' noget på hestens hoved.

Jeg prøvede med halsrem på min, fordi hun er slidt i hovedet og ved ørene så for bare og have noget på. Det var god ikke en god idé fordi der er en masse træer på folden så halsremmen lå under nogle træer og hesten havde så siddet fast og trukket sig ud af den = sår under hagen.
    Den var heldigvis spændt meget løst.

Så halsrem er en god ting, hvis der ikke er mange træer på folden.

Fluegardin bruger jeg ikke, hesten kan lige så godt gå uden, syntes ikke det hjælper en disse. Bruger fluemasker der kan sidde selv, ellers kan man få fluegardiner der kan sidde uden noget på hovedet.

• #15   20. sep 2013
    Sabrina - Jeg har endnu ikke kunne få nogle links eller noget omkring de regler, ingen. Kun folk der påstår det. Så jeg tror ærligtalt ikke der er nogle regler.
    Spørger man forsikringselsskabet er sagen måske en anden, hvis hesten render ud af folden og forårsager skader på biler eller andet.

• #16   20. sep 2013 Min har halsrem på i boksen, da jeg godt kan lide hun kan gabe og strække sig. Og bare det hun kan stå og spise hø uden grimen på.

På folden har hun grime på smiley

• #19   20. sep 2013 Min har halsrem på fordi jeg syntes at en grime er for "tung" når hun går i løsdrift. De er kun 5 heste på løsdriften og det er et meget stille område og alle hestene har respekt for hegnet/snor om enten der er strøm i eller ej så holder de sig inde for faste rammer.

Nu vil jeg også lige sige at det er sjældent at jeg overhoved bruger grime og hun er vant til at blive trukket med i halsram så der er ingen problemer...

Jeg kan kun se et plus i halsrem smiley

• #20   20. sep 2013 Ka heller ik finde noget om, om forsikringen dækker - det er ik udmiddelbart noget min har skrevet ind.
    Men synes det er rigtig dumt, at man undlader muligheden for at fange sit dyr, hvis det nu sku smutte ud.
    Om man bruger grime, eller halsrem er i min verden lige meget, bare man ka få fat på dyret.
    Har aldrig selv brugt halsrem, da grime har fungeret og der sku vre mulighed for at trække med dyret, sikkert.

• #21   21. sep 2013 mener ikke at der er noget lovkrav omkring om hesten skal have grime på eller ej. dette emne har været oppe flere gange både her inde og på HN, og der er ingen som har kunne finde noget lovkrav. Vedr forsikringen, så kan der godt være noget der, men så står det i jeres papirer

grime eller halsrem: jeg har grimer på mine. ja hestene bliver slidt, så pt er de ude uden.men det kommer an på hesten. mine kan fanges og førres med en snor.
    men ligefrem at sige at man gør det fordi hesten skal have sin frihed, ja den har jeg aldrig hørt før. Hvad så med hegnet ?

• #22   21. sep 2013 Ved drf har lovkrav om grime

Kommentér på:
For og mod halsrem?

Annonce