Ridning og børn. {{forumTopicSubject}}
Hej
Vi har to små børn som lige er startet til ridning og de synes det er vildt sjovt. Så det er jo dejligt.
Jeg er dog ret bange for heste, og derfor har de også en trækker på, da jeg er overbevist om at den vil kunne mærke at jeg overhovedet ikke er tryg ved det.
Jeg har redet lidt da jeg var yngre, hvor vi havde et par små shetlændere og mange i familien har/har haft heste. Så det er selvfølgelig ikke helt uvant, men det er efterhånden længe siden at jeg har haft omgang med heste og den eneste store jeg har været på, den var ret vild og smed mig af og siden har jeg ikke været på en hest.
Jeg vil jo selvfølgelig gerne kunne være en del af det også i forbindelse med når de selv skal sadle op, og sådan på et tidspunkt. Og vi overvejer jo også lidt, hvis de bliver ved med at synes det er sjovt om de skal have deres egen pony.
Så spørgsmålet er egentlig kan man som voksen få nogle ridetimer samt instruktion i at omgåes en hest og alle de gængse ting?
Eller vil det være helt dumt?
Jeg vil jo gerne kunne hjælpe dem og måske også begynde at ride lidt selv.
Og hvor længe vil i mene børn skal have gået til ridning førend de får deres egen pony?
maj 2011
Følger: 176 Følgere: 176 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 323
Hvor i landet bor du?
dec 2006
Følger: 217 Følgere: 208 Heste: 2 Emner: 322 Svar: 1.997
okt 2007
Følger: 121 Følgere: 120 Heste: 3 Emner: 329 Svar: 2.319
Det er også kun godt du kan omgang med hestene, så du kan hjælpe dine børn.
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 422 Heste: 13 Emner: 116 Svar: 1.345
i min stald kommer en voksen kvinde som først startede med at ride for 3/4 år siden, hun siger hun lærer meget ved at komme i stalden
aug 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Jeg ville nok bare være lidt træt af at blive helt til grin for jeg skal jo starte helt fra basics. Jeg tror bare det er meget nemmere at tage del i deres sport, hvis jeg også kan hjælpe dem lidt og kender til det. Derudover er det jo faktisk en rigtig dejlig sport, såfremt man kan gemme angsten væk for de store dyr ??
Og jeg vil jo helst ikke at de også bliver bange fordi de kan mærke at jeg ikke et tryg ved ponyen.
Vi bor i Midtjylland. ??
aug 2013
Det er jo svært at hjælpe dem og relatere til deres sport, hvis man ikke selv har prøvet det eller ikke ved noget om det. ??
nov 2010
Følger: 31 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 375
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
Mht at de skal havde deres egen. Vil sige, at hvis du ikke kan hjælpe dem, og ikke rigtig har erfaring med det hele, så skal der nok gå noget tid. Du har jo ansvaret for det hele, når det er jeres egne, så vil mene i skal have lidt mere erfaring, allesammen
okt 2011
Følger: 91 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 132
og synes det helt klart vil være en rigtig god ide vis du begyndte
aug 2013
Vi bor i Herning, til dem der har spurgt.
Jeg har lige læst lidt om ryttermærker og det lyder jo til at det kunne være en rigtig god idé at tage dem.
Nu har jeg da fået endnu mere mod på at give mig i kast med det.
Jeg tænkte bestemt ikke at vi skulle have vores egen hest indenfor nærmeste fremtid, da man selvfølgelig ikke anskaffer sig et dyr uden at kunne passe det 100% og have sat sig ind i det hele omkring dette, men det kunne godt være der var en eller anden årrække man normalt gjorde det indenfor.
Igen, tusind tak for alle jeres svar, hvor er det bare fedt at få så meget god respons.
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
Ridning og børn.