{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Anne L
Anne L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Ridning og børn. {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har to små børn som lige er startet til ridning og de synes det er vildt sjovt. Så det er jo dejligt.

Jeg er dog ret bange for heste, og derfor har de også en trækker på, da jeg er overbevist om at den vil kunne mærke at jeg overhovedet ikke er tryg ved det.

Jeg har redet lidt da jeg var yngre, hvor vi havde et par små shetlændere og mange i familien har/har haft heste. Så det er selvfølgelig ikke helt uvant, men det er efterhånden længe siden at jeg har haft omgang med heste og den eneste store jeg har været på, den var ret vild og smed mig af og siden har jeg ikke været på en hest.

Jeg vil jo selvfølgelig gerne kunne være en del af det også i forbindelse med når de selv skal sadle op, og sådan på et tidspunkt. Og vi overvejer jo også lidt, hvis de bliver ved med at synes det er sjovt om de skal have deres egen pony.

Så spørgsmålet er egentlig kan man som voksen få nogle ridetimer samt instruktion i at omgåes en hest og alle de gængse ting?
Eller vil det være helt dumt?
Jeg vil jo gerne kunne hjælpe dem og måske også begynde at ride lidt selv.

Og hvor længe vil i mene børn skal have gået til ridning førend de får deres egen pony?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning og børn.
  • #1   29. aug 2013 Det vil ikke være dumt! Det er en rigtig god idé, og super fedt at du faktisk vil være en del af det smiley
    Hvor i landet bor du?

• #2   29. aug 2013 Ja det vil du helt sikkert godt kunne, synes det er en super ide!

• #3   29. aug 2013 Self. Kan man det, og nej det er ikk dumt hvis du gerne vil så er det, det du gør.
    Det er også kun godt du kan omgang med hestene, så du kan hjælpe dine børn.

• #5   29. aug 2013 det ville da bestemt ikke være dumt, det er da dejligt du vil gå op i noget dine børn også ønsker at gå op i... du kan sagtens få rideundervisning som voksen, det hedder vidst gummistøvle hold. og for at lære at omgåes heste rigtigt, ville jeg finde en lille privat stald, hvor du måske kan få striglepart/ridepart i en pony/hest.. og derigennem få en masse erfaring omkring at omgåes heste, fodre dem, strigle dem m.m.
    i min stald kommer en voksen kvinde som først startede med at ride for 3/4 år siden, hun siger hun lærer meget ved at komme i stalden smiley

• Anne L
    Anne L Tilmeldt:
    aug 2013

#6   29. aug 2013 Olivia&Freya - Tak for dit svar og rart at høre det ikke vil være helt hen i vejret. ??
    Jeg ville nok bare være lidt træt af at blive helt til grin for jeg skal jo starte helt fra basics. Jeg tror bare det er meget nemmere at tage del i deres sport, hvis jeg også kan hjælpe dem lidt og kender til det. Derudover er det jo faktisk en rigtig dejlig sport, såfremt man kan gemme angsten væk for de store dyr ??
    Og jeg vil jo helst ikke at de også bliver bange fordi de kan mærke at jeg ikke et tryg ved ponyen.
    Vi bor i Midtjylland. ??

• Anne L
    Anne L Tilmeldt:
    aug 2013

#7   29. aug 2013 Tusind tak for alle jeres svar. Dejligt at høre at det er en god ting ??
    Det er jo svært at hjælpe dem og relatere til deres sport, hvis man ikke selv har prøvet det eller ikke ved noget om det. ??

• #9   29. aug 2013 Tag ride mærker smiley der lærer du om omgang med heste og alt praktisk

• #10   29. aug 2013 Synes det er super dejligt at du tager initiativ, og går op i sporten, sammen med dine børn! Du må virkelig være en dejlig mor, de kan da kun være glade! smiley

Mht at de skal havde deres egen. Vil sige, at hvis du ikke kan hjælpe dem, og ikke rigtig har erfaring med det hele, så skal der nok gå noget tid. Du har jo ansvaret for det hele, når det er jeres egne, så vil mene i skal have lidt mere erfaring, allesammen smiley

• #11   29. aug 2013 vil mene børn kan få deres egen hest når forælder og børn ved hvor meget tid det tager, bruger selv over 3 timer om dagen på min hest lige nu som jeg faktisk ikke rider smiley og at de er store nok til at styre det og har redet i langtid og stadig synes det er sjovt smiley
    og synes det helt klart vil være en rigtig god ide vis du begyndte smiley

• Anne L
    Anne L Tilmeldt:
    aug 2013

#12   29. aug 2013 Tusind tak for alle jeres super gode svar. Hvor er det bare dejligt, at så mange har lyst til at give deres besyv med.

Vi bor i Herning, til dem der har spurgt.

Jeg har lige læst lidt om ryttermærker og det lyder jo til at det kunne være en rigtig god idé at tage dem.

Nu har jeg da fået endnu mere mod på at give mig i kast med det.

Jeg tænkte bestemt ikke at vi skulle have vores egen hest indenfor nærmeste fremtid, da man selvfølgelig ikke anskaffer sig et dyr uden at kunne passe det 100% og have sat sig ind i det hele omkring dette, men det kunne godt være der var en eller anden årrække man normalt gjorde det indenfor. smiley

Igen, tusind tak for alle jeres svar, hvor er det bare fedt at få så meget god respons. smiley

• #13   29. aug 2013 I vores rideklub arrangerer vi sommetider op- og afsadlingskurser, så forældre der gerne vil hjælpe deres børn kan få viden omkring det smiley

Kommentér på:
Ridning og børn.

Annonce