Små børn og ridning {{forumTopicSubject}}
Jeg har en datter der snart bliver 3 år og som dagligt er med i stalden. Hun har flere gange været med oppe og skridte på min snart 25 årige DV hoppe på 164 sammen med mig og er også begyndt at få trækketure hvor hun sidder på hesten alene. Hun hjælper også med at strigle og ordne stald. Hun elsker at være med og er super glad for heste. Min datter bærer selvfølgelig ridehjelm når hun sidder på hesten og er også ved at skaffe en sikkerhedsvest til hende, hvilket ikke er nemt i den størrelse.
Men.....
Jeg har flere gange fået kritik af min egen mor. Hun er helt ude af sig selv af bekymring om min datters omgang af hestene og ridning på min hest. Efter en stor diskusion med min mor Idag, sidder jeg tilbage med følelsen om, at jeg er den værste mor i hele verden, som udsætter sit barn for den værste fare i verden. Har og er meget ked af det og tænker jeg vil høre jer til råds og høre jeres mening.
Glæder mig til at høre fra jer
dec 2008
Følger: 121 Følgere: 124 Heste: 6 Emner: 68 Svar: 553
jul 2005
Følger: 76 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 363 Svar: 2.475
Nej blev endelig ved som du gør
sep 2005
Følger: 70 Følgere: 77 Heste: 5 Emner: 19 Svar: 211
det ville da også være synd at tage den interesse fra et barn, når hun hygger sig sådan med det. Du har hende jo under opsyn. så det hele skal nok gå
apr 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 175
Syntes da ikke der er noget i vejen.
Det er da fedt hun er med fra start, stop ikke
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 902
Jeg havde også min lillesøster med oppe og ride første gang hun sad på en hest, der var hun også kun et par uger
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Jeg begyndte at ride som 3-årig - og jeg er da ikke skadet af det Har to dejlige ponyer, rider en anden dejlig pony, og ja, hestene har altid været en del af mit liv, og det vil de ALTID være, tror bl.a. det har været fordi jeg har haft hestene i mit liv hele tiden
sep 2013
Følger: 19 Følgere: 14 Emner: 70 Svar: 84
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 30 Heste: 8 Emner: 83 Svar: 410
maj 2007
Følger: 23 Følgere: 53 Heste: 5 Emner: 33 Svar: 230
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.466
men det er selvfølgelig utrolig vigtigt st være opnærksom på sikkerheden. Da jeg var 4 blev jeg løbet ned af en lille 1 års pony, som fik trådt på mig så mit ben røg ud af hofteskålen og jeg måtte ligge på hospitalet med benet i stræk i 12 dage, og mine forældre fik besked om at jeg aldrig ville komme til at løbe igen og at jeg højst sandsynlig ville komme til at halte. Jeg var så helt umanerligt freakishly heldig og det eneste mén jeg har fra det er at min hofte "hopper" lidt rundt i sit led engang imellem, det er den anden så også begyndt på de sidste par år, så det har nok bare fremskyndet noget der ville være sket alligevel. Min pointe er bare at det hurtigt kan gå galt, men at det ikke betyder at man skal lade være
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 81
Det er jo under trykke former og med hjelm og snart også vest.
På nogle rideskoler har de trækkerhold for børn ned til 3 år, hvor de får styrket deres balance og lærer at omgås hestene - det her er da meget bedre, for jeg er sikker på at din datter ser din hest som hendes egen
Så fortsæt du bare med at lade hende ride, men begynd at spare sammen, for der kan da ikke være længe til, at hun skal have sin egen pony
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
Så hvis du er en håbløs, uansvarlig ravnemor er du da vist ikke alene.
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 49
jul 2013
Følger: 33 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 440
Når/hvis jeg en dag selv får børn, skal de/den også med i stalden! Ville dog passe på med hvilken hest jeg ville lade dem være hos, mht at de er i ben højde
dec 2003
Følger: 98 Følgere: 99 Heste: 6 Emner: 63 Svar: 240
Han er med alle de dage, hvor det ikke lige passer med at han kan være alene hjemme med far imens jeg rider.
Indtil videre har jeg nogen til at se efter ham, hvis jeg skal ride imens han er med, men planen er, at han skal sove til middag imens jeg rider, han skal bare lige være lidt ældre.
Han har ikke været på nakken af hesten endnu, men det varer ikke længe
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
Min søn (1,5 år) har været med på hesten et par genge. han synes de er liidt store og farlige, men han hygger sig vildt med at sidde på ryggen sammen med mig!
dec 2006
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 5 Emner: 149 Svar: 1.788
okt 2005
Følger: 137 Følgere: 114 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 456
Bare det hun skridter giver hende balance og gode muskler hist og pist, bliv ved med det!
Jeg startede selv nærmest før jeg kunne gå!
Min morfar red med mig i bære sele, dog ikke noget jeg vil foreslå nogen, men da jeg selv kunne holde mig på hesten red jeg rundt.. da jeg blev 4år købte morfar en lille bitte pony som jeg tumlede med.. og jeg er først kommet til skade i mine voksen år...
Hvis min søn synes det er hyggeligt når han kan være med så får Han lov, det er SÅ godt for børn, eller bare alle generelt så jeg ser ingen problemer i det, det er jo ingen uansvarlig måde du gør det på !
Men forstår godt hvorfor du bliver ked af det og føler dig som en dårlig mor når din egen mor banker det ind i dit hovede...
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.153
F.eks. så kunne mine piger aldrig finde på at stille sig bagved en hest...det ligger så dybt i dem at det gør de helt naturligt ikke....hvorimod deres venner både kan stå og lege bag dem eller sidde på hug og pille ved hestenes hove...der skal man virkelig være opmærksom...
Der er bestemt ikke noget forkert i at opdrage sine børn til at være med i stalden og til at ride etc...tværtimod så er det min holdning at man netop pga. omgangen med dyrenene lærer dem at tage et ansvar, drage omsorg om andre levende mennesker og ikke mindst at tænke selv og vare ansvarsbevidst og bevidst om sin egen sikkerhed...
Selvfølgelig skal hun have trækketure etc....jeg ville dog vente lidt med at lade hende ride selv for hun har slet ikke motorikken til det...
Mine piger startede til ridning da de var 5 år gamle, det var en fin alder hvor de havde lært at tage imod besked og også delvist kunne omsætte ordrerne til egen ridning
nov 2010
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 30 Svar: 444
så det er helt harmløst det dit datter laver med hestene, og din mor er alt for puldrede, du skal forsætte med det du gør for det er det helt rigtige.
min niece har også været tæt på at falde af, og det er i den helt rigtige alder de gør det i, fordi de ikke bliver bange for det.
jul 2004
Følger: 4 Følgere: 99 Heste: 5 Emner: 168 Svar: 957
Her er min yngste datter 5 år, og har lige vundet sit første springstævne på vores gamle Prins:-)
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Har din mor set dig omgåes med hestene og din datter? For ellers kunne det da godt være en mulighed så hun kan se at din gamle hest er god ved hende
Små børn og ridning