Hest og baby/små børn? {{forumTopicSubject}}
Hej piger
Jeg har en pige på 10 mdr, og vil gerne have hest.
Men går stadig hjemme med hende, og det gør jeg indtil marts, hvor jeg starter på uddannelse (sosu assistent).
Men hvordan vil overskuddet så være til både hest, barn og job?
Tænker jo at ride når lillepigen er puttet kl 19, eller at vi alle 3 (kæreste, barn og mig) tager ud til hesten sammen.
Hvad gør i andre? Er det helt umuligt? Jeg ønsker jo ikke at der skal gå noget fra tiden med min datter, men det giver mig så god energi at ride, og det er et dejligt pusterum
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Overskuddet kommer an på dig som person, og hvordan du prioterere din tid.
Men hvis du virkelig gerne viæ have hest, så vent for Guds skyld til at du er begyndt at arbejde igen, så er dagene pludseligt helt anderledes
maj 2007
Jeg har valgt at dyrke styrketræning i stedet, det er noget min kæreste også er meget passioneret omkring (bodybuilder/styrkeløfter), og noget som vi håber på vores søn også vil interessere sig for.
Fitness, er bare mere fleksibel, men er ikke bundet på samme måde, som man er ved en hest
aug 2014
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 13
Men måske det er bedst at vente, det er bare så svært når man har forelsket sig i en hest
maj 2007
Jeg har også bare lært hvor vigtigt tiden med sin mand/kæreste er når barnet sover..
Vi var i starten meget optaget af at så snart vores søn sov skulle vi det ene og det andet, som at ride, i fitness osv osv. Vi glemte helt hinanden, og det skabte en lille konflikt efter noget tid
Men hvad med at finde en hest at ride en gang i mellem i starten? Eller det er måske fordi at den helt rigtige hest er til salg lige nu?
aug 2014
Ja, har forelsket mig i en, jeg har dog ikke set den men ved ikke om man får sådan et til bud igen, skøn hingst med god afstamning. Så lækker... Men det skal jo heller ikke dræne hverken økonomi eller tid med lillepigen. Vil dog vælge fuldpas stald hvis det er
apr 2013
Følger: 62 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.567
maj 2014
Følger: 14 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 128
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.243
jan 2014
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 68
aug 2006
Følger: 143 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 130 Svar: 1.327
Stod det til min bedre halvdel så han gerne at jeg solgte hesten, men det er jeg ikke enig i, da det er min hobby, lige så vel som han gerne vil være sammen med sine venner, vil jeg bare gerne bruge min tid på min hest - hvor jeg har mit sociale netværk.
Jeg har ikke redet stortset hele graviditeten og har derfor en part der har min hest 3 gange i ugen, lige nu har hende lidt mere på fuldtid, fordi jeg jo er højgravid.
Hun overtager min hest på fuldtid når min søn er kommet til verdenen, så jeg kan bruge tiden på at lære ham kende og finde ud af hvad han er for en filur.
Men jeg regner med at jeg sagtens kan få det hele til at fungere. Jeg har 30 timer i ugen, med møde tid fra 6-12.45 dagligt, så jeg kan nå i stalden efter job og ud at hente lillemanden når jeg er færdig. Derudover beholder jeg min part de 3 gange i ugen, så jeg selv kan være lidt mere fleksibel i forhold til min familie.
Men hvis jeg havde et job på 37 timer og først var hjemme efter 16 hver dag, så tror jeg heller ikke at jeg ville have egen hest, men så ville jeg i stedet have en halvpart. Men ja, det handler om prioritering..
I øvrigt - jer der har født.. hvor lang tid gik der før i var til hest igen?
aug 2014
Jeg vil have fri ved 14-15 tiden senest, hente min datter og hygge og så tage ud til hesten når min kæreste har fri eller når hun er puttet
apr 2014
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 231
Den sparsomme tid der er, bliver brugt på samvær med søn og mand, aftensmad, madpakker, opvask, tøjvask, hundeluftning og ja, søvn.
Jeg har dog til gengæld bestilt en rideferie til mig selv i efterårsferien. Jeg skal helt alene afsted og glæder mig fuldstændig sindssygt til at få noget koncentreret heste- og alenetid.
dec 2009
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 7 Emner: 34 Svar: 472
Hest og baby/små børn?