{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.283 visninger | Oprettet:

Hest og baby/små børn? {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley

Jeg har en pige på 10 mdr, og vil gerne have hest.
Men går stadig hjemme med hende, og det gør jeg indtil marts, hvor jeg starter på uddannelse (sosu assistent).

Men hvordan vil overskuddet så være til både hest, barn og job?
Tænker jo at ride når lillepigen er puttet kl 19, eller at vi alle 3 (kæreste, barn og mig) tager ud til hesten sammen.

Hvad gør i andre? Er det helt umuligt? Jeg ønsker jo ikke at der skal gå noget fra tiden med min datter, men det giver mig så god energi at ride, og det er et dejligt pusterum smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest og baby/små børn?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   7. sep 2014 Jeg har helt droppet ridningen, jeg vil hellere bruge de 2 timer det ca. Tager om dagen på min søn, og min kæreste smiley

Overskuddet kommer an på dig som person, og hvordan du prioterere din tid.

Men hvis du virkelig gerne viæ have hest, så vent for Guds skyld til at du er begyndt at arbejde igen, så er dagene pludseligt helt anderledes smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#2   7. sep 2014 Og du må virkelig ikke misforstå nu indlæg til at det er forkert at bruge sin tid på heste hvis man har børn - overhovedet ikke smiley

Jeg har valgt at dyrke styrketræning i stedet, det er noget min kæreste også er meget passioneret omkring (bodybuilder/styrkeløfter), og noget som vi håber på vores søn også vil interessere sig for.

Fitness, er bare mere fleksibel, men er ikke bundet på samme måde, som man er ved en hest smiley

• #3   7. sep 2014 Ville jo gerne ride, når hun var puttet, så det ikke gik udover tiden med hende smiley men ja, man er jo meget bundet når det er et dyr man har ansvaret for, og det kan man jo ikke bare sige op.
    Men måske det er bedst at vente, det er bare så svært når man har forelsket sig i en hest smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#4   7. sep 2014 Anja: kender godt følelsen.

Jeg har også bare lært hvor vigtigt tiden med sin mand/kæreste er når barnet sover..

Vi var i starten meget optaget af at så snart vores søn sov skulle vi det ene og det andet, som at ride, i fitness osv osv. Vi glemte helt hinanden, og det skabte en lille konflikt efter noget tid smiley

Men hvad med at finde en hest at ride en gang i mellem i starten? Eller det er måske fordi at den helt rigtige hest er til salg lige nu? smiley

• #5   7. sep 2014 Ja, det er jo også meget vigtigt. Kan bare mærke jeg savner en hobby, noget at gå op i udover min dejlige pige smiley

Ja, har forelsket mig i en, jeg har dog ikke set den smiley men ved ikke om man får sådan et til bud igen, skøn hingst med god afstamning. Så lækker... Men det skal jo heller ikke dræne hverken økonomi eller tid med lillepigen. Vil dog vælge fuldpas stald hvis det er smiley

• #6   7. sep 2014 Hvad med en part?

• #7   7. sep 2014 Altså vi har en pige på 6år , og vi har 4 heste , plus fuldtids job smiley Hvis man virkelig vil det, så kan det sagtens lade sig gøre smiley

• #8   7. sep 2014 Jeg red og datteren lå og sov i barnevognen smiley Ellers så red jeg om aftenen efter børnene var puttet eller i weekenden hvor manden kunne tage børnene. Det handler om at prioritere sin tid. Og ikke alle heste behøves at rides hver dag smiley Min bliver redet 3x ugentlig. Og du kunne evt. få en part de andre to dage hvis hesten absolut skal motioneres så ofte! Men det kommer helt an på dit ambitionsniveau. Er det højt ville jeg ikke få hesten nu. Jeg havde selv meget høje ambitioner med min tidligere hest som jeg havde da børnene var små. Jeg red 6x ugentlig og dette gik desværre ud over familien da jeg også havde fuldtidsjob. Dette var ikke al den tid værd. Men ønsker du hest pga. samværet og for at ride lidt på let/hygge niveau så ser jeg ikke noget galt i det så længe du prioriterer din tid rigtigt smiley

Mvh TT

• #9   7. sep 2014 Nu har jeg to børn på 2 og3 og haft hest siden jrrg selv var 3 men en pause på 6 mdr jeg red da da de lå i maven til uge 12 og så pause til de var født men red igen 14 dage efter fødsel og har hele tiden taget dem med 70 % af tiden de har godt af og lære at mor laver noget andet du er der jo og du kan se dem så længe du rider bane det hårdt og hest på samme tid men jeg vil ik ungvære det har to dejlige unger der elsker og være ude aldrig puver over dårligt vejr som ikke ser fjersyn men leger med alle og ude altid og som har fantastiske balancer da de fra har kunne sidde selv har fået lov skidte hestene af sammen med mig

• #11   7. sep 2014 Vi har en opstalder hos os, hun har 2 børn, og har haft hest igennem graviditeter og red da de begge var små. Hun siger at man skal profitere sin tid - selvfølgelig kræver det også en del fra kæresten, der bliver nok ikke støvsuget og fjernet fnullermænd så ofte - men som en anden også skrev, så rid måske en 3-4 gange i ugen, så har du de andre aftener med din kæreste smiley jeg har selv en datter på 4, og hun render selv rundt når jeg rider, selvfølgelig skal jeg lige have lidt mindre koncentration på hesten, fordi at hun selv render rundt, men hun ved nu godt at hun ikke skal forstyrre når jeg rider smiley det kan sagtens lade sig gøre, ellers så start med at låne, med forkøbsret smiley

• #12   7. sep 2014 Jeg har min egen hest og venter mit første barn, med termin om 4 uger.
    Stod det til min bedre halvdel så han gerne at jeg solgte hesten, men det er jeg ikke enig i, da det er min hobby, lige så vel som han gerne vil være sammen med sine venner, vil jeg bare gerne bruge min tid på min hest - hvor jeg har mit sociale netværk.

Jeg har ikke redet stortset hele graviditeten og har derfor en part der har min hest 3 gange i ugen, lige nu har hende lidt mere på fuldtid, fordi jeg jo er højgravid.
    Hun overtager min hest på fuldtid når min søn er kommet til verdenen, så jeg kan bruge tiden på at lære ham kende og finde ud af hvad han er for en filur.

Men jeg regner med at jeg sagtens kan få det hele til at fungere. Jeg har 30 timer i ugen, med møde tid fra 6-12.45 dagligt, så jeg kan nå i stalden efter job og ud at hente lillemanden når jeg er færdig. Derudover beholder jeg min part de 3 gange i ugen, så jeg selv kan være lidt mere fleksibel i forhold til min familie.

Men hvis jeg havde et job på 37 timer og først var hjemme efter 16 hver dag, så tror jeg heller ikke at jeg ville have egen hest, men så ville jeg i stedet have en halvpart. Men ja, det handler om prioritering..

I øvrigt - jer der har født.. hvor lang tid gik der før i var til hest igen?

• #13   7. sep 2014 Tak for jeres svar smiley
    Jeg vil have fri ved 14-15 tiden senest, hente min datter og hygge og så tage ud til hesten når min kæreste har fri eller når hun er puttet smiley

• #14   7. sep 2014 Jeg har med ærgrelse måttet indse, at jeg ikke kan overskue at have hest. Jeg har et barn og en mand, og så er jeg væk på job 45 timer om ugen med kørsel. Det kunne godt lade sig gøre inden folkeskolereformen (jeg er lærer) hvor jeg bedre selv kunne planlægge tiden, men nu er jeg helt smadret, når jeg kommer hjem sent om eftermiddagen.
    Den sparsomme tid der er, bliver brugt på samvær med søn og mand, aftensmad, madpakker, opvask, tøjvask, hundeluftning og ja, søvn.

Jeg har dog til gengæld bestilt en rideferie til mig selv i efterårsferien. Jeg skal helt alene afsted og glæder mig fuldstændig sindssygt til at få noget koncentreret heste- og alenetid.

• #15   8. sep 2014 Havde du ikke skulle læse så havde jeg tænkt det fint kunne gå.. Med fx arbejde og lille barn.. Men i og med du skal læse til assistent og har et lille barn samtidig så ville jeg vente til uddannelsen var slut smiley

Kommentér på:
Hest og baby/små børn?

Annonce