1.370 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Den evige kamp med smeden(...) Den evige kamp med smeden(...)

Årha.. Min dag i dag har bare været så lang, så lang..
Smeden skulle have været her tidligt på formiddagen, men skrev så han endnu ikke var kommet hjem fra Tyskland og derfor blevet forsinket.
Det er selvfølgelig fair nok...Men...
Dagen bliver var hurtig meget lang, når man går og venter på noget. Og her sidder jeg så, i vores stue og venter stadig på smeden kommer!
Vores stakkels heste har stået inde hele dagen, fordi de jo helst skal være tørre når smeden kommer.
Vi har ikke hørt en lyd fra ham, og egentlig så tror jeg slet ikke han dukker op.

Det er okay, og det kan ske for alle at en aftale ikke lige bliver overholdt. Men når det har stået på i 14 dage, synes jeg ikke længere det er okay.

Første gang aflyser han pga. der er kommet vand ind i noget foderanlæg til hans grise.
Anden gang aflyser han fordi han skal kre halm ind.
I dag havde vi igen en aftale, men han er ikke dukket op.

Jeg synes virkelig det er for dårligt. I sær når jeg (nummer 2 gang) skriver min pony har en løs sko.
Og ja, nu har hun så kun 3 sko på(Hvilket er en længere historie).
- Jeg har ringet til flere andre smede, men de fleste kan først om 1 uge.

Jeg skulle have været til stævne den 7. september, men tror slet ikke vi bliver klar, når hun nu har stået stile i 14 dage. Der er også grænser for hvad man kan byde sin hest.

Har I også problemer med Smede i Sønderjylland?

- Det skal lige siges jeg har været SÅ glad for denne smed, og har haft ham i over 1 år.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den evige kamp med smeden(...)
  • #1   18. aug 2013 Vores smed vi har haft i mange år, må ikke arnejde mere! smiley Så nu har vi ikke rigtigt nogen fast...

• #2   18. aug 2013 Ej hvor er det dog træls for dig Julie!!
    Synes ærlig talt du har retten til at skælde manden ud! Når man har en aftale og folk venter på ham, så kunne han da i det mindste skrive eller ringe til dig hvis han blev forhindret!

• #3   18. aug 2013 Ja, jeg har været så ked, da jeg ikke har kunne lave noget med Freja(pga. den sko). Og normalt, hvis man aflyser skal man kommer med et alternativ: "Jeg når det ikke i dag, men jeg kommer i morgen tidlig" - For eksempel.

Det var endda min mor der kontaktede ham i går, og fortalte at jeg lige havde mistet min far, og det gik mig meget på, at jeg nu heller ikke kunne ride.
    Det var dér han forsikrede os om, at han ville komme i formiddags(Hvilket han ikke gjorde)..

• #4   18. aug 2013 Vi kan ikke komme i kontakt med vores smed lige pt smiley Har skrevet til hende flere gange og ventet på svar hele ugen. Forstår ikke hvorfor de ikke bare kan skrive at de ikke har tid hvis det er sådan det er. Nu går vi her og venter og venter og hestene snubler rundt og flækker hovene.
    Hvis hun bare sagde at hun ikke havde tid denne måned så kunne vi jo rinde efter en anden med det samme og komme vidre.
    Ih, hvor er det træls!

• #5   18. aug 2013 Ja, de kan ikke være det bekendt.
    Det er næsten en kunst at finde et god smed.

• #6   18. aug 2013 Har en fra Tyskland som indtil videre altid har overholdt aftaler, og som har været ok billig, i forhold til mange andre! Men han tager desværre ikke flere kunder ind, da han bøvler med ryggen og jeg ved da ikke hvad... Men kender følelsen af at blive brændt af flere gange, bare af en dyrlæge i stedet for en smed... Det er super træls!

• #7   18. aug 2013 Puha kender det.

Først havde vi en der aldrig kom, så fik vi en tysker der ikke kunne sit arbejde ordentligt ifølge os, så fik vi fat på ham der aldrig kom og han er dælme så god! Men pludslig kom han aldrig igen.

Så fik vi en ny, han ødelagde bare hovene på alle sammen og nu har vi en helt oppe fra århus af, der kommer når du kalder. Han er dælme fantastisk!

• #8   18. aug 2013 find en anden.

• #9   18. aug 2013 Vi hade også sådan en her nede fra og det blev ved og ved
    Han var ellers kommet her i 7 år
    Men det blev vi trætte af så vi fandt en vi kunne regne med
    Tro mig livet er for kort til den slags
    VH
    Annette

• #10   18. aug 2013 Jeg tror desværre det er de færreste, der ikke kender sådan en smed. find en anden, så din hest ikke skal vente.. Havde samme problem, fandt en ny der nu har været der hver 4 uge i et år, uden aflysninger, (Y) !

• #11   18. aug 2013 Min smed er awesome smiley

• #12   18. aug 2013 Til jer som klager over INGEN respons have fået fra smeden - overvej de kan være på ferie! Min smed er også først lige vendt hjem, og måtte finde en anden smiley

• #13   18. aug 2013 Vi prøver at finde en anden... Men rigtig mange smede kræver forhold at arbejde under, som vi selv ikke har. Og det er jo tit de gode smede der har sådan nogle krav.
    Jeg har snakket med at par stykker fra fyn, specielt Lone Busse virkede utrolig flink. Desværre har de alle sammen meget travlt. Lone kan først være her på torsdag. Og de andre vi har snakket med kan først i uge 35....

• #14   18. aug 2013 Hun er ikke på ferie, jeg kender nogen hun underviser ude hos og de har haft masser af kontakt med hende -_-'

• #17   18. aug 2013 Det kan da godt være at mange har ferie og derfor ikke svarer. MEN hvis man har en aftale, burde smeden vel ikke være på ferie.
    Jeg er glad for min smed som altid kommer. De sidste mange gange endda til tiden til trods for at jeg altid har tid sidst på dagen:)

Kommentér på:
Den evige kamp med smeden(...)

Annonce