Den sværeste beslutning.... {{forumTopicSubject}}
Jeg er begyndt at indse at jeg nok snart, og før end forventet, står overfor den hjerteskærende beslutning at sende mit et og alt til de evige jagtmarker.
Jeg er knust og kæmper en brav kamp for at kunne have ham bare lidt endnu. Han er glad og som en 5 årig i hovedet............hans 24 årige slidte krop følger bare desværre ikke med længere. Hans livsglæde, frækhed og nysgerrighed gør bestemt ikke beslutningen nemmere. Han har en dårlig seneskede, som nu lader til at ikke at vil være med mere. Jeg fik hans galde tappet den 28. december og det plejer som regel at holde 5-6 måneder før han begynder at gå dårligt igen. Denne gang har det holdt i mindre end 2 måneder og han er nu på smertestillende for at kunne gå nogenlunde normalt. Jeg har besluttet at lade ham tappe én gang mere og så tage den derfra.
Jeg er ikke i tvivl om at jeg skal have hest igen, omend en ny hest får meget svært ved at udfylde de 4 hestesko. Ham jeg har nu er den hest, som alle ryttere uanset hvor mange heste de har, kun får én gang.
Mit spørgsmål til Jer går på.................hvor længe efter I sagde farvel til en hest før I fik en ny?
Beklager hvis der er trykfejl i indlægget.............det er skrevet med tårene trillende ned af kinderne.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Jeg har desværre prøvet turen et par gange, og det bliver aldrig nemt.
Sidste gang købte jeg ny hest 14 dage efter, det var dog efter et meget langt sygeforløb.
Men det hjælper mig at få en afløser i stalden, rimeligt hurtigt.
Det bliver ALDRIG en erstatning for den gamle, men en ny der stille og roligt kommer til at udfylde en plads hos mig, ikke 2 heste er ens og du må ikke gå ud og lede efter en kopi af den gamle, for så bliver du skuffet.
Stort trøstekram herfra - det er aldrig sjovt at sige farvel.
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.148
På nogle punkter, ville jeg ønske, at jeg ikke havde de andre. For så havde jeg været færdig med heste, og ville nok aldrig få heste igen i mit liv.
Men jeg elsker selvfølgelig de 4 andre, så dem passer jeg på til den dag, de ikke kan mere. Men rigtig "hestelyst" får jeg nok aldrig tilbage igen.
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
Jeg havde faktisk overhovedet ikke lyst til at have hest igen, for hun var nemlig også en "ones in a lifetime horse" og jeg har alligevel haft mange heste igennem hænderne..
Jeg søgte egentlig bare en at ride på, da jeg ikke viste, hvad jeg skulle bruge alt den fritid på, som jeg nu ville få og det kunne jeg ikke klare tanken om..
Jeg havde ikke hest i næsten 2 år, men jeg red Za-zar allerede inden min Mistery blev aflivet, som sagt og efter næsten 2 år, så blev Z min.. Men der gik altså næsten 2 år inden jeg havde egen hest igen og det er sådanset pga særlige omstændigheder, at det overhovedet skete.
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 4 Heste: 1 Svar: 79
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Jeg havde det lidt svært i starten med Tindur da jeg sammenlignet ham lidt med Felix. Men da jeg accepterede at han var en anden hest. Så kom det hele til os Tindur kan aldrig tage Felix sin plads. Nu har jeg Rocky også. Og Rocky kan aldrig tage Tindur sin plads. De er alle forskellige, men den ting de har til fælles er at de har en stor plads i mit hjerte
Du må hen ad vejen finde ud af hvad der er det rigtige for dig
Mvh TT
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
Det er den sværeste beslutning ever kram til dig og din gamle basse
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
aug 2008
Følger: 242 Følgere: 292 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.831
Jeg måtte aflive mit føl efter seks måneder, så "heldigvis" havde(og har) jeg stadig moren.
Håber det hele løser sig, kram herfra!
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 245
Der gik tre dage fra han var blevet aflivet, før hun stod i stalden (hun fik ikke hans boks da det ville føles forkert)
Synes dog det var hårdt da jeg kom derned de første par dage og han så manglede, men jeg stadig skulle - specielt også at skulle bruges hans udstyr på en ny
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
Det er noget sludder..
Så vil jeg våge den påstand, at du ikke har oplevet det endnu så.
Det handler ikke om, at andre heste ikke kan blive lige så dejlige, men ligesom med mennesker, så er der nogle der kravler længere ind under huden på en end andre.. Det betyder dog ikke, at man ikke er åben for andre..
Mit forhold til Mistery var meget specielt. Den bedste måde at beskrive det på er, at vi var to alen af et stykke og det var også meget tydeligt for andre, der efterfølgende har sagt, at de sjældent har set noget lign. og at det er underligt at se mig med en ny hest..
aug 2015
Følger: 8 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 346
Hvis du skal have en ny, så begynd at se efter den, ikke for at glemme den gamle, den skal du gemme som et godt minde, og så nyde de nye sider der kommer med en ny
feb 2015
Følger: 50 Følgere: 18 Heste: 12 Emner: 59 Svar: 457
Havde redet den nye i et stykke tid og besluttet at have ham med på skole inden den gamle blev aflivet...
Det var en trøst at ride, bare for at ride og har nu taget den beslutning at den unge skal blive hjemme og nu har jeg forelsket mig i en af skole hestene, som på nogle punkter bare minder SÅ meget om min gamle og så klinger vi bare super godt sammen, så der er jeg jo bare heldig
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 884 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Vi bliver så nødsaget til at finde ny inden vi afliver, da jeg kun har to heste, og hvis der ikke dukker en ny op, så må jeg flytte min musse for en stund... Han er blevet dårligt gående fra den ene dag til den anden
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 54 Svar: 1.289
Jeg fungerer ikke uden en hest. Derfor har jeg heller ikke kunnet gå i længere tid, fra den ene blev aflivet, til jeg fik en ny. Jeg sørger ja, men jeg sørger hurtigere og bedre hvis jeg har en ny hest at nusse om, relativt hutigt.
Men de nye erstatter aldrig de gamle heste, og jeg har stadig været knust længe efter (især den sidste), på trods at jeg har haft en ny.
Den sværeste beslutning....