{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

At få sin hest i trænning ved beridder {{forumTopicSubject}}

Idag ude på gården, var der nogle der sagde til mig jeg skulle overveje at få min hest til beridder, inden jeg overvejede salg .

Hvis de eks. skal have med hesten af gøre i 2 måneder for at det hele ikke bliver presset aaalt for hurtigt ind i hesten , så de til sidst ikke kan klare det psykisk. Så har de jo også med den at gøre i daglig basis ., Jeg tror det ville være godt for mig ihvertfald , at komme lidt væk fra alt den tomlen jeg har med min hest som det har været det sidste år . Da jeg jo i bund og grund ikke vil af med hende . Men samtidig bare ikke magter den evige kamp (fra jorden såvel som på hesten)

Nogle med gode og mindre gode oplevelser . Er der nogle ting man skal være obs. på ?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få sin hest i trænning ved beridder
  • #1   31. maj 2007 Fyn , i udkanten af Odense . Var det din egen hest . Og hvordan var den da du fik den hjem ??

• #2   31. maj 2007 Jeg har prøvet det - berideren blev blot bange for min hest, og han forstærkede voldsomt min hests frygt for rytteren. Torsk

• #3   31. maj 2007 Du skal bare vælge en berider med omhu. Se personen ride mange gange på flere forskellige heste. Så kan det ikke gå helt galt smiley

• #4   31. maj 2007 Louise P - Har du ikke en hjemme side smiley

• #5   31. maj 2007 Christina T - Det var da flot . Sikke en forandring . smiley

• #6   31. maj 2007 jeg fik en angst og ødelagt hest ud af det

• #7   31. maj 2007 Majbritt J - Jeg tager lige et kig på hjemme siden smiley

• #8   31. maj 2007 Jeg har egentlig altid været i mod det . Da jeg synes at dem der sender en hest til berider en måned og forventer en M hest når den komme tilbage . Det kan da kun skade hesten psykisk med alt det pres . Det er ikke det jeg ønsker . Jeg ønsker bare en "normal" hest . En der prøver grænser af . På en sådan måde at de stadig kan takles .

• #9   31. maj 2007 Altså jeg mener ikke at hesten skal være en "maskine" jeg ved godt det er et levende væsen så selvfølgelig skal de have lov til at være som de fleste heste nu er, nogle banditter en gang i mellem smiley

• #10   31. maj 2007 louise p -til ham der red din hest eller til det der center smiley

• #12   31. maj 2007 Hej, er det den store der er problemer med? den ser nu ellers fin ud, og kan jo rides normalt ikke??
    er det opdragelse den mangler, er det næppe en biridder du skal opsøge, men en der tager sig sid til opdragelsen, vi har erfaring med dette, godt nok mest med ponyer, men problemerne er ofte de samme.
    Det bedste du kan gøre hvis du ikke vil sælge, er nok at komme på ferie/opdragelse kursus sammen med din hest, vi har haft flere , der har været her med deres hyp, med gode resultater, men måske er der nogen tættere på dig der gør det samme, husk, du skal selv være med, ellers vender problemerne ofte tilbage.

Held og lykke

Anita W

• #13   31. maj 2007 Anita W - Du har ret det er en del af opdragelsen . Og jep det er den store . Hun er 9 nu og jeg fik hende for et år siden uopdraget . Så ja det bl,a er klart det . Men Jeg ville også gerne have hende klar fra jorden først inden jeg sendte hende afsted . For har også problemer i ridningen . Hun er alt for voldsom til mig som hun er pt. Og det er sku rigtig øv smiley da hun er super dejlig i stald og det hele . Der står hun ubunden under strigling/opsadling/man rykning osv. Så derfor jeg har svært ved at give slip . Jeg har bare kæmpet uafbrudt et år nu , så det er rigtig hårdt både fysisk og psykisk . Jeg kommer næsten altid ked hjem . og sådan skal det jo ikke være . Man skal jo nyde sin hest , der SKAL være op og nedture . Men ikke næsten kun en lang nedtur smiley

Jamen hvad er det for noget i holder ? og hvad laver i der smiley ?

• #14   1. jun 2007 stine
    Hvad er det største problem? hvad laver du fra jorden af??? du skriver jo desværre ikke så meget om selve problemerne, bare at det er svært, og at du har fået nok.
    hvad mener du med hvad vi holder??
    Du burde lære at opdrage hende på den rigtige måde, du skal bestemme, ellers taber du både i ridning og på fold.
    men du skal lære at gøre det på jeres premisser, det er derfor jeg mener at du skal deltage, ellers tager hun bare magten igen.
    skriv lige igen, lidt mere detaljeret ikke??

Knus Anita W

• #15   1. jun 2007 Jeg skriver lige privat til dig anita . Det er lidt nemmere der .

• #17   1. jun 2007 Jeg ville aldrig sende nogle af mine heste i ridning..

Det er jeg alt for stædig til.. Jeg har aldrig haft andre til at ride mine heste for jeg vil gøre det selv..
    Ikke engang når jeg får undervisning er min underviser oppe på mien heste - hvad skulle de hjælpe at hann kan "rette hesten til" - det er jo mig der ska ride den så det er da mig der skal lære at rette den til...

Hvis du spørger mig er der ikke noget fedt ved at have en god hest hvis man ikke selv har gjort den god, men blot betalt sig fra det..

Desuden kender jeg flere beridere som tager heste i ridning og lover at de vil blive redet hver dag - men de bliver så kun redet et par gange om ugen..

• #18   1. jun 2007 Thea - du læser jo nok ikke dette . Vi er totalt enige . Jeg lader normalt adrig nogle ride mine heste (med mindre jeg har en part , som jeg har til ponyen) . Men jaah . Nogle gange må man bare bide det i sig . Jeg ønsker ikke en god hest . Men en jeg kan sætte mig op på og få en god ride tur . Sådan er det ikke nu .

• #19   2. jun 2007 Jo selvfølgelig læser jeg det....

Og kan sgatens forstå dig.. Der er intet ved at have en hest man ikke har fornøjelse af...

Kommentér på:
At få sin hest i trænning ved beridder

Annonce