{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikkerhed for hesten i stalden?
  • #3   1. jun 2013 En bestemt højde til løftet, ikke gammeldags høhæk, ingen søm eller andre skarpe genstande, der stikker ud, ikke tremmer, hvor hesten kan sidde fast, osv. Der er da mange ting, hvis du mener hvilke sikkerhedsforanstaltninger, der kan være.

• #4   1. jun 2013 Udluftning, lys og lyd er
    også vigtigt.

Krybbe og vandskål skal være rene og hele

• #5   1. jun 2013 Og så noget som at de ikke skal kunne bryde ud af boksen, komme til foderet, kunne smadre vinduer, kunne komme til at sparke/ bide hinanden, der skal være god plads på staldgangen. En evakueringsplan i tilfælde af brand, og tydelige brandslukkere. Også gerne et tydeligt skab til førstehjælp til hesten

• #6   1. jun 2013 At der ikke er søm, der stikker ud i boksen, at boks-skillevæggen sidder fast, og ikke kan rokkes frem og tilbage.

At bokslågen ikke falder ned. Hehe! Min boks har krævet lidt kærlig hånd.

Har også nogle stikke-javerter (ved ikke hvad de hedder), som vist skal have noget bobleplast eller rørisolering på, og gaffatape udover.

Og så at binde hesten i 2 kæder MED panikhager.

Men det er ikke altid så nemt.

Jeg binder dem tit i halsrem, fordi de kan få et knald i nakken, hvis de skal kigge på noget, og rykker i grimen. Og så kan man stå og fedte rundt med trensen med bidskiver i fred, indtil man får den lagt på hesten. Tror min hest ellers var stukket af i mellemtiden, så lang tid jeg bruger på at holde bidskiverne adskilt, og næsebåndet væk fra biddet mens det lægges på.

• #7   1. jun 2013 Pulverslukker .

• #8   1. jun 2013 Se rideforbundets hjemmeside, de har skrevet nogle forslag ned til, hvad der skal være af sikkerhed

Kommentér på:
Sikkerhed for hesten i stalden?

Annonce