{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Giver jeg op? -Jeres mening.. {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er...
I skal lige bedømme noget for mig.

Jeg er stoppet med at ride Blakken, af den grund at jeg ikke kan håndtere hende, jeg har ødelagt hende fuldstændig og hun er blevet farlig for sine omgivelser. Jeg er så istedet begyndt at ride Kasper, men han har sine egne (små)problemer som jeg ikke kan løse og det gør desværre at jeg bliver sur på ham hele tiden. Det synes jeg er synd for ham så jeg har ikke særlig meget lyst til at ride ham.
Derfor stopper jeg med at ride, jeg skal bare lige have skrevet det til ejer.

Jeg fortæller så min veninde det, som straks skriver ''Også vælger du og give helt op ligefrem?''
Hvad synes i? Jeg er træt af at kæmpe en håbløs kamp, jeg er træt af at ødelægge flere heste, jeg er træt af at hestene føles som en pligt..

Kh Ego..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giver jeg op? -Jeres mening..
  • #1   7. apr 2013 Kan du ikke få en underviser på, som kan hjælpe dig med de problemer der opstår? smiley

  • #2   7. apr 2013 Limserne: Det er netop det. Jeg gider ikke mere. Jeg overnattede derude 3 dage og ingen af dagene blev hestene motioneret udover den lille for jeg har ikke lyst til at arbejde med de 2 andre..

  • #3   7. apr 2013 Det lyder i mine ører, somom du trænger til nogle rigtig gode "aha" oplevelser med heste. Nogle oplevelser, hvor du kommer i tanke om, hvorfor du startede med at holde af heste.

    Man kan køre rigtig træt i det sommetider. Det ved jeg selv. Nogen gange vil intet lykkes - man bliver måske endda lidt usikker omkring pågældende hest.

    Får du undervisning? - Hvis ikke , så tror jeg det kunne lette MEGET for dig. Når alting er helt øv for mig, så rider min ridelærer måske lige hesten lidt for mig, så kommer jeg op og får en god tur efter.

    Hold ud, og find nogle sjove/gode oplevelser.



  • #4   7. apr 2013 Er det evt. en ide at få til at ride Blakken st stykke tid, evt. sende den i ridning, så hun får en anden rytter og du får en hest, der måske er knap så forvirret, når den kommer hjem?
    Evt. et sted hvor de vil kunne undervise dig lidt også..
    Du bliver jo aldrig en bedre rytter, hvis du ikke bliver ved med at ride..
    Det kan tage lang tid at finde den gyldne mellemvej og en ridemetode som fungere for dig og hesten. Og her behøves alternativet ikke altid at være bidløs, jeg ser det egentlig lidt som at springe over hvor glæret er lavest, i stedet for at lære at ride ordenligt/rigtig med bid..


  • #5   7. apr 2013 Jeg gider ihvertfald ikke ride mere.
    Jeg har planer om stadig at hjælpe min fætter med at ride den lille pony. Hvis jeg så en dag stadig har lyst til at ride eller jordtræne med de andre eller sådan noget så kan jeg jo bare gøre det. smiley


  • #6   7. apr 2013 Jeg har selv tilredet min pony som vi købte helt rå og det har virkelig været svært og bestemt ikke altid sjovt, men jeg har da altid kæmpet videre og nu er han tæt på at være en drømme pony smiley Min lillesøsters pony hjælper jeg også med at tilride og han er godt nok det modsatte af nem og ride på, men vi har ikke tænkt os og give op og han er allerede blevet meget bedre at ride. Kan godt se at dine heste heller ikke lyder nemme, men jeg har været i gennem meget med vores heste og jeg er derfor enig med din veninde.. Få en underviser, det kan hjælpe rigtig, rigtig meget! Uden min underviser var jeg aldrig kommet så langt! smiley Og lad være med at tænke at det bare er håbløst, for så kommer du nok heller ikke ret langt videre.. smiley

  • #9   7. apr 2013 Men altså hvis du ikke gider ride mere så er der vel ikke noget at diskutere? smiley

  • #10   7. apr 2013 Chris: Jeg har aldrig sagt at jeg vil diskutere med jer, men at jeg har taget en beslutning som jeg vil høre jeres mening om smiley

  • #11   7. apr 2013 Sorry, det var nok lidt dårligt formuleret smiley Men hvis du har taget en beslutning om at du ikke vil ride mere, så er mit spørgsmål så bare, hvorfor vil du så høre vores mening? smiley

  • #12   7. apr 2013 Chris: Fordi jeg hørte min venindes menig, og ville høre om der var andre der havde den samme.

  • #13   7. apr 2013 Jeg forstår godt at du blive pisse træt af at ride et par heste, hvor intet føles som om det virker.
    Men har du prøvet at få undervisning? Synes ikke du svare på det med, at det måske kan hjælpe at få hjæl/undervisning


  • #14   7. apr 2013 Jeg mener du giver op..
    Men jeg har os været i din situation så uendeligt mange gange, men har kæmpet videre, og lige pt rider jeg ikke, men kan ikke undvære heste i mit liv..

    Ingen siger du behøver ride, man kan sagtens holde pauser, men at stoppe helt og aldeles tja det ville jeg aldrig selv kunne..
    Har man ikke lyst til at kæmpe skal man holde sig fra heste, for man kan ikke komme helt smertefrit igennem det med ridning/heste gennerelt, der vil altid være en kamp stor som lille, det kan være lære noget nyt, en hest der måske ikke lige gider gå osv osv osv..


  • #15   7. apr 2013 Jeg tror jeg kæmper lidt endnu.. Prøvede at ride lidt idag og han var sgu sød nok smiley

  • #16   7. apr 2013 Jeg synes ærligtalt ikke du giver op. I denne situation synes jeg igen, at du slet ikke tænker på dig selv, men på hesten. Hesten skal ikke være en sur pligt, og det er heller ikke sjovt, at tage ud at ride, og man så kommer sur / ked af det hjem, fordi der hver gang sker ting, som ikke burde ske. Og det er endnu mere træls, at have dårlig samvittighed, fordi ens temperament er løbet af med en, og man føler man har været uretfærdig overfor hesten. Du tænker på hesten, og det er der virkelig intet galt i.

  • #17   7. apr 2013 Ego, så fokuser på de gode øjeblikke, tænk på hvad du gjorde rigtigt idag som du ikke har gjordt andre dage..

    Og et godt råd få hjem..

    Jeg har været helt ude og skide, min hest stejlede med mig på vejen (havde en kæmpe kamp med ham, han stejlede altid når jeg red ham mindst en gang, og til sidst skete det på vejen der tog det overhånd) og stod kun et ja fra at have solgt ham og stoppet ridning..

    Men jeg valgte at give ham en chance, red ikke i 3-4måneder, fandt en underviser og det begyndte at gå kanon, de gode dage blev der flere og flere af, og stejleriet stoppede..

    Så det er værd at kæmpe ligegyldigt hvor langt man er ude


  • #18   7. apr 2013
    Man skal vælge sine kampe med omhu :o)

    Jeg forstår ikke den med at man for en hver pris skal kunne sammen med en hest, især ikke hvis det er problemer der rækker langt ud over ens kunnen. Hvorfor så tvære rundt i det og gøre problemerne større ( fordi de ikke bliver rettet ) og risikere liv og lemmer på både hest og rytter for at få det i orden?

    Syntes der er gået ret meget mode i, at risikere liv og lemmer og at trumfe tingene igennem for en hver pris, at man skal løse tingene for en hver pris.
    Istedet for at erkende, at man ikke har nok viden/kompetence til at kunne løse de problemer der er og ikke muligheden for at få hjælp til det.

    Så nej, jeg ser ikke det som at give op - bruger i det hele taget ikke det at give op. Man giver ikke op, man erkender at problemer er større end man kan klare.
    Og ofte, når folk "giver op" så har de forsøgt alle de løsninger de kunne komme i tanke om, men det virker ikke.

    Det gør ikke noget at kende sine begrænsinger og erkende dem - jeg vil tværtimod sige det er stort at indrømme at det bare ikke duede :o).

    Motivationen ved ridningen skal jo stadig være der, det skal ikke blive til en sur pligt, en kamp - det er ikke noget jeg mener, hvis jeg nogensinde føler jeg kæmper med en hest over en længere periode, at intet virker, det duer ikke.
    Jeg skal ikke kæmpe med hesten, hesten skal opdrages og lære signalerne og hvad jeg vil have den til, men ikke kæmpe imens.


Kommentér på:
Giver jeg op? -Jeres mening..

Annonce