{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Endnu en skadet hest {{forumTopicSubject}}

Min pony Moonlight har stået med en gaffelbåndsskade i ca. 10 måneder nu, og har derfor ikke lavet andet end at hygge på folden/boksen og gået nogle små ture på asfalt (krydser fingrer for, at den kommende scanning ser god ud!). Derfor er jeg også lykkelig over at kunne låne en nabos hest, som jeg kan komme og ride, når jeg har lyst. Idag da jeg er ude at ride, mærker jeg med det samme, at der er noget helt galt, og rigtig nok halter den på et forben. Har ellers gået og trippet efter godt vejr og lyse aftner til at ride i, men nu kan jeg vidst godt sætte mig til at vente lidt endnu. Heldigvis har jeg min lille pony, som jeg kan longere, træne med lange liner osv.
Andre, som står med skadede heste?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en skadet hest
  • #1   26. mar 2013 Pandora har utrolig følsomme muskler, så når det bliver frost bliver hun halt et par dage, og det har hun lige væet, så nu skridter vi bare gdt frem og ned! smiley

Og landeur har lige haft en Blødning i den overfladiske bøjescene! smiley men er ved at være færdig med genoptræning smiley

• #2   26. mar 2013 Min hest har aktiv spat, shelly feet og havde i går kiropraktor for ryg og nakke problemer. Vi har lige fået grønt lys for, når han ikke er øm efter kiropraktikken, at skridte ham 1-2 gange i ugen i 10-20 minutter for lange tøjler og lige ud. Han har stået on/off halt siden uge 15 sidste år, så det er stort at måtte skridte ham snart o:

Og hvor er jeg ked af det på dine vegne!

• #4   26. mar 2013 :): Ja det har vi! og massør og kiopraktore har også være ind over! Og det er bare musklerne! smiley
    Hun er blevet tjekket i hovede og r.. smiley

• #5   26. mar 2013 Det sq træls når de dejlige hypper bliver skadet smiley
    Men ja står med en fjordhest som aldrig bliver ridehest igen ):
    Og en dejlig lille islænder med lidt bøvl med ryggen... Men tror nu det snart er ovre smiley

• #6   26. mar 2013 Åh ja, don't get me started. Vi har en hest til st stå med muskelspændinger i ryggen og et dårligt bagben. Det startede med en låsning i manken, som efterfølgende har rykket sig til sadellejet, da han i perioden efter låsningen, stod ved en bekendt, som skridttrænede ham med en skæv sadel. Siden har han så stået på sygefold, ved siden af en anden hest, men da den blev flyttet ud sammen med de andre, flippede vires helt ud og løb og hoppede rundt på den frosne jord, så han har fået lavet en overbelastning i et bagben...
    Jeg har så en anden, som har stået stille 1,5 år pga. en nerveskade i en forben. Han er så stille og roligt blevet sat i gang her i efteråret, men for en måned siden blev han ret uren på alle 4 ben så at sige. Han fik så et par forsko på, hvor hans benstilling også blev rettet, hvilket betød en uges skridttræning. Nu er han ved at komme ovenpå igen, men har været lidt uren på bøjer spor den ene vej rundt, men da han er ren i bøjeprøve og der hverken er noget at se med galde, varme eller ømhed, forsøger jeg mig stille og roligt at træne ham op på en jævn mark, hvor jeg kan ride ham meget ligeud.
    En anden hest (ja, der er flere...) fik i starten af oktober eb kodeledforvridning på folden, som han har stået med i 4 måneder. Har så ikke rigtigt villet starte ham op, da jeg ikke har kunnet sikre mig ordentlige forhold til genoptræning, så det har været lange gå- og løbeture hver eneste dag. Nu begynder jorden så at tø, og red ham så i går i samme lagt 15 minutter, hvoraf jeg travede 2 minutter hver vej, hvor der intet var at se. I dag, da jeg ville ride ham igen, var han entydigt uren på det ANDET ben, end hvor han havde haft en kodeledforvridning. Han er også erklæret ren i bøjeprøve for 3 uger siden, så jeg er lidt spændt på hvad min dyrlæge nu har at sige ...

• #7   26. mar 2013 Skulle lige til at starte på samme måde som Lea, for det vil ingen ende tage her smiley
    Den korte version, 1 stk. hest aflivet i 2008 pga. et brækket hovben. Så gik det lige ok i en periode, i 2010 fik jeg min drømmehest tilbage. Fik ham i juni 2010 - i august stod han med en mindre gaffelbåndsskade på højre forben og fik oven i hatten noget betændelse ved bøjesenen på højre bagben. Da han var ovre det og i fuld ridning igen i december/januar fik vi redet lidt stævner. Indtil han i marts stod halt igen, denne gang på venstre forben. Efter et dyrlægebesøg, viste det sig at skaden faktisk var værre på højre bagben. Han kom på dyrehospital og blev undersøgt på kryds og tværs. Diagnosen lød på hovledsbetændelse venstre for og haseledsbetændelse, samt revne i knoglen over haseleddet på højre bag. Han gik indtil først i november, hvor vi efter gentagende behandlinger og længerevarende ro måtte opgive og derfor aflive ham.
    Hans lillesøster blev tilredet i februar sidste år. Efter 5 uger i ridning tog hun et styrt i boksen og fik tilegnet sig en korsledsforrækkelse og et brækket korsben. 3 måneder i boks og derefter 2 måneder på sommerfold til hende. I august kom hun i gang igen og har derefter gået siden uden problemer. For knap 2 måneder siden blev hun halt igen på begge forben. Og fik efter en tur på dyrehospital konstateret hovleds-/hovsenebenssyndrom på begge forben. Efter et par ledbehandlinger og pålægning af en slags rollersko, er hun nu så småt i gang med genoptræning.

Så ja, det er ved at være mere reglen end undtagelsen her, at stå med en skadet hest. Det er nærmest mere en sensation hvis ikke hesten fejler noget i en periode, end hvis den står skadet smiley

• #8   26. mar 2013 Min er gang med genoptræning efter en ks operation smiley

Kommentér på:
Endnu en skadet hest

Annonce