{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.470 visninger | Oprettet:

Sadel med læderbom vs alm bom {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Er på udgik efter ny sadel til min hest og er enlig blevet lidt hug på dem med læderbom, som stadig ligner en alm sadel. Bryder mig ikke om de tradtionelle bomløse og har kun dårlige erfaringer med dem, men har altid godt kunne li iden om at hesten har fuld frihed i ryggen.
Dette får hesten jo også med den læderbom da den er fuldt ud fleksibel, men uden at den ligger "direkte" på rygraden.

Men er der nogen her inde som har erfaringer med læderbom sadler? Både positive og negative.
Og hvordan er den i forhold til en alm bomsadel samt en bomløs?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel med læderbom vs alm bom
  • #1   2. jan 2013 Helt igennem fantastiske! Hvor ville jeg ønske at min økonomi var til en sådan. Fik en enkelt gang lov at låne en Trekker og ride med, og jeg var SÅ imponeret. Har endnu ikke kunnet finde en sadel, som slet ikke flytter sig når jeg galopperer eller når hesten hopper rundt. Held i uheld var Lille Lyn helt oppe at køre den dag jeg prøvede den, og da vi red rundt ude på en mark, fik hun hurtigt hidset sig op - så vi fik testet den i hurtige vendinger, et enkelt stejl og ja diverse småhop og spjæt. Sadlen rykkede sig overhovedet ikke.

    Jeg var meget imponeret, og som du selv nævner er den jo netop lækker, fordi den minder om en alm sadel i form.

    Har redet både i de rigtig typiske bomløse (Barefoot Cheyenne osv.), bomsadler, islændersadler, bomløs dressurmodel og western-sadler. Denne er uden tvivl min yndlings!


  • #2   2. jan 2013 Jeg har haft en Trekker dressur og en Trekker spring. Det er de bedste sadler jeg har prøvet, og lå bare perfekt på min araberblanding. Da min hest blev aflivet fik jeg hurtigt solgt min dressur, men har stadig min spring tilbage. Så hvis det kunne have interesse er du velkommen til at skrive smiley den kan prøves inden køb hvis det er.

  • #3   2. jan 2013 Skal du ha en god bomløs skal du forbi trekker, barefoot, og hvad der ellers er af små nyere mærker.

    Læderbomme er bedst om de bliver specialsyet til hesten, man kan få det gjort i portugal, og få en smuk håndsyet sadel, for billige ( 10-12 tusind) penge kontra kvaliteten. Jeg er glad for min i hvert fald smiley


  • #4   2. jan 2013 sadler med bom er altid at foretrække.. de ligger bedre og støtter bedre.

  • #5   2. jan 2013 Det er også trekkeren jeg er lidt ude i smiley men dog deres distancesadel, men præncippet må vel være det samme smiley

  • #6   2. jan 2013 Trekker er i hvert fald en god sadel smiley

  • #7   2. jan 2013 Laura: Tak for tilbudet, men pt har jeg ikke rigtig så mange penge smiley Men skal have sparet op til en ihvertfald.

Kommentér på:
Sadel med læderbom vs alm bom

Annonce