{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Ny sadel - læderbom el. andet? {{forumTopicSubject}}

Da min hest begyndte at slå med hovedet under træningen, fik jeg en massør ud til at kigge på ham, og fandt ud af, at han har ondt i ryggen, lige i sadellejet. Det må så være min bomløse sadel, som er skyld i dette, da jeg næsten ikke har redet i andet de sidste 1½ år. Jeg er derfor på udkig efter en ny sadel, men er i tvivl om, hvilken jeg skal vælge. Vil ikke have en Barefoot eller anden helt bomløs igen, da de jo åbenbart ikke passer min hest. Hesten er kortrygget, har en høj manke og brede skuldre, så den er ikke helt nem at finde en sadel til. Har tænkt på at få en sadelmager ud og så anskaffe mig en alm. bomsadel. Dog har jeg også hørt en masse godt om sadler med læderbom, og distancesadlerne fra Trekker skulle være ret korte og med plads til manken, og så kan man desuden selv regulere div. ting på den. Dette ville så også betyde, at jeg selv skulle finde ud af, om sadlen passer (selvom der på div. hjemmesider står, at sadlerne passer næsten alle heste), for alm. sadelmagere har vel kun med bomsadler at gøre? Ved sørme ikke hvad jeg skal gøre i denne situation. Egentlig ville jeg har det fint med kun at ride i en Barefoot ride-on-pad, men det skulle jo heller ikke være særlig godt for hesteryggen i længden. Hvad synes I jeg skulle gøre?
Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny sadel - læderbom el. andet?
Kommentér på:
Ny sadel - læderbom el. andet?

Annonce