Sadel med læderbom/bomløs {{forumTopicSubject}}
Min springsadel trænger efterhånden til at blive skiftet ud. Jeg har overvejet, om den skal skiftes ud med en med læderbom eller en bomløs. Jeg havde en bomløs fra barefoot engang, men den var så stor, bred og ubehagelig, at jeg endte med at sælge den igen.
Er der nogen, som har erfaring med hidalgo sadlerne og hvordan de er at ride i? Især i forhold til en bomsadel, som er det jeg altid har været vandt til.
Er der andre mærker, som jeg skal undersøge? Baloun er alt for dyrt til mig, og barefoot er alt for klodset.
Og lige en sidste ting, hvad kan I bedst lide? Læderbom vs bomløs.
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 99 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 707
apr 2012
Følger: 15 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 646
jan 2007
jan 2015
Følger: 6 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 32
Passer bogstaveligt talt alle heste, og den har super støtte og kontakt! I hvertfald dressur modellen
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
Men jeg kan nu også meget godt lide læderbom/anden meget fleksibel bom.
Jeg har dog haft en Hidalgo og en anden ukendt læderbomssadel og de føles helt normale som en bomsadel
Jeg var nu meget glad for min men den passede ikke længere til vores behov da Zache blev turpony. Jeg kunne folde min Hidalgo på midten uden det store besvær, jeg synes det er rart at vide at der er den form for fleksibilitet
apr 2012
Følger: 15 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 646
Mette: Jeg kunne også godt lide at skridte i min barefoot, men hvis det bare gik lidt hurtigere, hoppede jeg rundt som en sæk kartofler
jan 2015
Følger: 6 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 32
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
Jeg synes man sidder meget fint i Barefoot, men jeg er også meget glad for at ride uden sadel så det er lidt som at ride uden sadel men med bøjler, jeg skal bare lige tage mig sammen til at ride noget mere med vores ride-on-pad som faktisk er mere skridsikker
Jeg har haft et utal af sadler med store støtter men jeg kan simpelthen ikke forene mig med det
Min Hidalgo byttede jeg mig til men den var ikke særligt dyr
aug 2009
Følger: 75 Følgere: 68 Heste: 4 Emner: 52 Svar: 349
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Jeg er sgu til western sadler.
Behagelige, som en sofa.
De brede fenders I stedet for smalle stigbøjler gør, at man kan sgu ride i shorts, hvis det er.
De er tunge, ja, men fordeler vægten over et stort område. Så min vægt bliver også fordelt.
Selv hvis gjorden går op, så kan man ride videre, fordi den sidder så fint, at den ikke vandrer rundt. (Det har alle western ryttere prøvet, da de var nye i branchen.)
Til gengæld er der to typer western sadler.
Dem, som passer.
Dem, som ikke passer hesten.
Du kan ikke tilpasse en western sadel.
Jeg har prøvet bomløse. For mig føles de bare mærkeligt.
Og set med hestens øjne er en sadels eksistensberettigelse, at den fordeler rytterens vægt. Det gør de bomløse jo ikke rigtig.. Det er da noget øv??
jan 2007
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.317
Jeg har selv en læderbom Startrekk - dog akademisk dressur sadel, som jeg er meget glad for.
Er egentligt ligeglad med om det er bomløs eller læderbom, man kan ikke mærke den store forskel på dem
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.556
Skriv endeligt, hvad du ender ud i! Spændende
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
Det er en genial sadel, som bare ligger rigtig godt på mange typer heste og med så høje latex paneler at den ikke ligger ned på ryggen.
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.195
Jeg kan ikke huske navnet på min, jeg købte den af Line fra Flexi sadler. Men den ligner meget deres andre springsadler, som fx denne på billedet
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.195
Min er så helt sort.
Sadel med læderbom/bomløs