{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

Sadel med læderbom/bomløs {{forumTopicSubject}}

Min springsadel trænger efterhånden til at blive skiftet ud. Jeg har overvejet, om den skal skiftes ud med en med læderbom eller en bomløs. Jeg havde en bomløs fra barefoot engang, men den var så stor, bred og ubehagelig, at jeg endte med at sælge den igen.

Er der nogen, som har erfaring med hidalgo sadlerne og hvordan de er at ride i? Især i forhold til en bomsadel, som er det jeg altid har været vandt til.

Er der andre mærker, som jeg skal undersøge? Baloun er alt for dyrt til mig, og barefoot er alt for klodset.

Og lige en sidste ting, hvad kan I bedst lide? Læderbom vs bomløs.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel med læderbom/bomløs
  • #1   8. jun 2018 Jeg er kæmpe fan af min Ghost sadel. De kan fås hos bomløsesadler.dk . God støtte og smalle (havde også en barefoot før, som jeg slet ikke følte jeg kunne blive siddende i, hvis hesten lavede ballade). Der kan du også helt selv bestemme materiale og farve smiley

  • #2   8. jun 2018 Louise: Ghost sadlerne ser rigtig lækre ud, desværre ser det ikke ud til, at de har nogen sadel med form som en springsadel smiley

  • #3   8. jun 2018 Ikke en traditionel springsadel nej. Men ifølge hende der sælger dem, er nogle af dem godkendt til stævner og kan springes i. Men du må ikke hænge mig op på det. Du kan jo evt give hende et kald. Hun er mægtig flink smiley

  • #4   8. jun 2018 Ville helt klart overveje contacts! Det er den bedste investering jeg nogensinde har gjort mig smiley
    Passer bogstaveligt talt alle heste, og den har super støtte og kontakt! I hvertfald dressur modellen smiley


    profilbillede
  • #5   8. jun 2018 Jeg foretrækker altid bomløs af flere årsager, en af dem er at jeg personligt synes de er bedre at sidde i, men jeg er også rigtig glad for Barefoot smiley
    Men jeg kan nu også meget godt lide læderbom/anden meget fleksibel bom.

    Jeg har dog haft en Hidalgo og en anden ukendt læderbomssadel og de føles helt normale som en bomsadel smiley
    Jeg var nu meget glad for min men den passede ikke længere til vores behov da Zache blev turpony. Jeg kunne folde min Hidalgo på midten uden det store besvær, jeg synes det er rart at vide at der er den form for fleksibilitet smiley


  • #6   8. jun 2018 Camilla: Contact bliver desværre også for dyr smiley De ser ellers rigtig lækre ud!

    Mette: Jeg kunne også godt lide at skridte i min barefoot, men hvis det bare gik lidt hurtigere, hoppede jeg rundt som en sæk kartofler smiley


  • #7   8. jun 2018 Du kan prøve at finde dem brugt? Jeg købte min til 8000kr incl en equisoft gjord og stigremme smiley

  • #8   8. jun 2018 Jeg kan ikke lige finde et billede af Hidalgo'en, som jeg havde, på min store pony men her er et på min lille pony hvor den var for stor. Jeg havde en ældre model men jeg synes den var ret fin smiley

    Jeg synes man sidder meget fint i Barefoot, men jeg er også meget glad for at ride uden sadel så det er lidt som at ride uden sadel men med bøjler, jeg skal bare lige tage mig sammen til at ride noget mere med vores ride-on-pad som faktisk er mere skridsikker smiley
    Jeg har haft et utal af sadler med store støtter men jeg kan simpelthen ikke forene mig med det smiley

    Min Hidalgo byttede jeg mig til men den var ikke særligt dyr smiley


    profilbillede
  • #9   8. jun 2018 Jeg er super glad for min Hidalgo, jeg er meget glad for jeg købte den, jeg bruger den hver gang jeg rider den hest jeg har i træning og pludselig vælger den traven selvom ejer altid har haft problemer med at få den til at trave. Jeg har allerede besluttet at jeg aldrig skal tilbage til en almindelig bomsadel igen. smiley

  • #10   8. jun 2018 Tjae.

    Jeg er sgu til western sadler.
    Behagelige, som en sofa.
    De brede fenders I stedet for smalle stigbøjler gør, at man kan sgu ride i shorts, hvis det er.
    De er tunge, ja, men fordeler vægten over et stort område. Så min vægt bliver også fordelt.
    Selv hvis gjorden går op, så kan man ride videre, fordi den sidder så fint, at den ikke vandrer rundt. (Det har alle western ryttere prøvet, da de var nye i branchen.)

    Til gengæld er der to typer western sadler.
    Dem, som passer.
    Dem, som ikke passer hesten.
    Du kan ikke tilpasse en western sadel.

    Jeg har prøvet bomløse. For mig føles de bare mærkeligt.
    Og set med hestens øjne er en sadels eksistensberettigelse, at den fordeler rytterens vægt. Det gør de bomløse jo ikke rigtig.. Det er da noget øv??


  • #11   8. jun 2018 Doktor Who: det kommer da helt anden på sadlen og underlaget smiley . Jeg ved Ghost er blevet testet med sådan et underlag der viser trykfordelingen, hvor det bliver fordelt ganske udmærket smiley

  • #12   8. jun 2018 Jeg er personligt ikke fan af bomløse springsadler. Har endnu til gode at se en der sad ordenligt under springene, og kan ikke lade være med at tænke om de virkelig kan fordele trykket i landingen ordenligt.
    Jeg har selv en læderbom Startrekk - dog akademisk dressur sadel, som jeg er meget glad for.

    Er egentligt ligeglad med om det er bomløs eller læderbom, man kan ikke mærke den store forskel på dem smiley


  • #13   9. jun 2018 Jeg har selv kig på de dér Baloun sadler... bare lidt. Men jeg er bare i tvivl, om det nu også er testet lige så meget som en "almindelig" sadel.. Hmmm, aner heller ikke, hvordan det er at ride i sådan en bomløs sadel? Umiddelbart synes jeg ikke, man får så meget støtte, ser det ud til.

    Skriv endeligt, hvad du ender ud i! Spændende smiley


  • #14   9. jun 2018 Jeg har redet i en Balounsadel lidt on-off i et stykke tid. Den er virkelig behagelig. Jeg ved ikke helt hvad det er for en bom, om det er læder eller noget andet fikst. Men den føles utrolig stabil og stadig med rigtig fin kontakt. Og det trods at den ikke passede til mig (sædet for lille og dybt og støtten sad lidt forkert), fordi den ikke var købt til mig.

  • #15   9. jun 2018 Jeg har en Heather Moffett kombineret dressur. Den findes også som kombi spring, hvis det er nok for dig.
    Det er en genial sadel, som bare ligger rigtig godt på mange typer heste og med så høje latex paneler at den ikke ligger ned på ryggen.


  • #17   20. aug 2018 Jeg har en Trekker springsadel med læderbom. Den ligner en helt alm sadel, den er bare mere fleksibel og tilpasser sig hesten rigtig godt og ligger meget stabilt. Jeg har brugt den på min gamle smalle araberblanding, en lidt bredere pintoblanding som jeg havde springpart på (min underviser roste sadlen meget) og nu bruger jeg den på min lånehest der er lidt muskelfattig men ca. en mellem størrelse af de to. Dog vil jeg nok snart skifte den ud med en mere dressurbetonet (jeg havde den også i dressurmodel, som jeg dog hurtigt fik solgt efter min hest blev aflivet). Der var dog ikke salg i min springsadel, så valgte at beholde den, hvilket jeg har været glad for smiley
    Jeg kan ikke huske navnet på min, jeg købte den af Line fra Flexi sadler. Men den ligner meget deres andre springsadler, som fx denne på billedet


    profilbillede
  • #18   20. aug 2018 Har lige fundet navnet på min. Trekker Rock N Roll (hvordan kan man glemme sådan et cool navn) smiley Men den ser sådan her ud: http://www.vanhala.net/rock.php?p=0
    Min er så helt sort.


Kommentér på:
Sadel med læderbom/bomløs

Annonce