{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.186 visninger | Oprettet:

Hidalgo sadler med læderbom {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Har haft et indlæg om dette før.. Jeg overvejer lidt at kaste mig ud i et køb af en hidalgo valencia II - jeg har så lige lidt nogle spørgsmål

Det skal siges at jeg har en "ekspert" på området til at hjælpe med at finde den rette sadel, men altid rart med erfaringer fra andre smiley

Når nu den har læderbom (og altså ikke er bomløs) fungerer den så stadig ikke næsten som en bomløs - på de sider man kan købe sadlen står der at den tilpasser sig hesten og giver sig alt efter figur?

Jeg har en oldenborg hoppe med delvis markeret manke - og hendes ryg er en anelse nedadgående fra kryds til manke - (særligt lige bag skuldrene er hun lidt "skrå") Jeg har hørt noget om at nogle af valencia modellerne kun dur til umarkerede heste, da de ellers vil gå imod manken??

Kom meget gerne med jeres erfaringer og gerne billeder af jeres hestes rygge, som passer en hidalgo sadel (uanset mærke - caracas kan også være et bud)

På forhånd tak for hjælpen smiley

Her et billede af min hest:
(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hidalgo sadler med læderbom
  • #1   15. nov 2012 Jeg har en Hidalgo valencia II og er meget glad for den.

    Jeg har fået at vide mange steder fra, at den tildels er bomløs, men læderbommen er hård, puderne er tykke og absorberende og stigremmendes vægt er fordelt over 4 punkter på sadlen.
    Det gør for mig, at den ikke kan betegnes som bomløs.

    Men rigtig dejlig sadel at ride i og hesten har uden tvivl en god bevægelsesfrihed.


  • #2   15. nov 2012 Naja: okay smiley giver puderne tilstrækkeligt plads til rygsøjlen og manken?

  • #3   15. nov 2012 Absolut.

    Puderne har velcro, så man kan selv tilpasse.

    Det kan lyde farligt, at man selv kan flytte rundt på dem, men sadlen gør det muligt og jeg har ingen problemer haft med det i det sidste års tid.


  • #4   15. nov 2012 Okay, det jeg har været mest skeptisk for er om der er plads til manken smiley Ellers har jeg kun hørt godt om sadlen

Kommentér på:
Hidalgo sadler med læderbom

Annonce