Bomløs spansk sadel - hvilken?? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg tøffer for tiden rundt i en ganske udemærket barefoot London dressur som min hest er rigtig glad for - hun har ovenikøbet fået nogle flotte rygmuskler, som var ikke tilstedeværende da vi red med bomsadel!!
Da jeg for alvor er igang med at uddanne mig selv og min hest indenfor den akademiske ridekunst går jeg og drømmer om at få fingre i en akademisk/spansk/portugisisk sadel, som kan matche resten af vores udstyr Jeg er ude efter en bomløs - har kigget lidt på hidalgo-modellerne.. jeg har dog aldrig rigtig testet nogen af de her bomløse spanske sadler..
Jeg er naturligvis obs på at bomløse sadler kræver særlige underlag med særlige indlæg (som min nuværende også har) samt at ikke alle bomløse passer alle heste..
Folkens, kom med jeres erfaringer, gode som dårlige! Det vigtigste er min hest får en sadel hun kan trives med - så alfa omega er at det er en der ligger godt, og som giver en god dressur opstilling
feb 2008
Følger: 41 Følgere: 36 Emner: 31 Svar: 672
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
(link fjernet)
Den er helt bomløs, som de andre barefoot sadler Ellers har jeg kun hørt godt om Hidalgo sadlerne, men har ikke prøvet at ride i en
feb 2008
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
feb 2008
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 13 Svar: 232
Og hvor er den billigst?
feb 2008
I forhold til størrelse - så er det jo ligesom med alle andre sadler - må ikke være længere end til hvor sidste ribben fæstner på rygsøjlen af hesten, og så skal den jo passe til hestens ryg og der skal være plads til manke!
ift. Hidalgo valencia - egner denne sadel sig til heste med (delvist) markeret manke?? Jeg kan godt være bekymret for om en sådan sadel er for "flad" til min hests ryg!?
Bomløs spansk sadel - hvilken??