{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.799 visninger | Oprettet:

Hidalgo Venice II eller Baloun C2 m.fl. {{forumTopicSubject}}

Nogen der har erfaring med disse sadler?
Vil gerne høre om jeres erfaringer med tilpasning på hesten, hvilke type underlag brugte/bruger I under, hvordan den er at sidde i (bred eller smal talje), knæstøtten, læderkvaliteten m.m.

Alternativt hvis nogen kender til Maxflex Leonhard, vil jeg også meget gerne høre om den også...

Ønsker alle et godt forår - når det kommer ;o)
Mvh Kristina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hidalgo Venice II eller Baloun C2 m.fl.
  • #1   3. apr 2013 Har haft Balou C2 i få dage, men solgte den hurtigt igen, da læderkvaliteten var meget ringe, samt dårlig finish , og bestemt ikke prisen værd.
    Er en meget kort sadel, med smal talje, synes støtten var fin


  • #2   3. apr 2013 Har nu en Contactsadel, synes der er god støtte, smal talje, ok læderkvalitet efter prisen ( ca. 14500kr fra ny).
    Kort ca 43-44 cm.
    Eneste sadel, der ikke glider frem på min tøndeformede Belgier.
    Hesten går glad og arbejdsvillig , med denne sadel.
    Skal dog have en større da min rumpe er for stor til en 16 tommer.


  • #3   4. apr 2013 Jeg er rigtig glad for min Balounsadel - det kan godt være at læderet kunne være bedre, men den fungerer til gengæld perfekt for både mig og mine to meget forskellige heste - en islænder og en lusitano. Og selvom læderet ikke giver en wow-følelse, så er det helt enormt nemt at have med at gøre. Det har en slags overfladecoating, som gør at det kan tåle en ridetur i regnvejr og nemt kan tørres over med en fugtig klud uden at tage skade.

    Mine heste er ekstremt korte og Baloun er den eneste sadel jeg har fundet, der er kort nok og som både kan blive vandret til min spisebordsbrede islænder, hvor jeg kan bruge den med et almindeligt underlag, og som med et grandeur-underlag også passer min markerede lusitano. Og så får jeg en rigtig god opstilling helt naturligt uden at skulle kæmpe for det smiley


  • #4   30. jun 2013 Jeg er VILD med min Baloun.. Kan ikke andet end at anbefale!
    Jeg har ALDRIG haft så glad og stabil en hest, og man sidder som en prinsesse i sadlen. Den har smal talje, er fleksibel, har dybt sæde (men med bevægelsesfrihed), god støtte osv.
    Det er den ENESTE sadel, som både kiropraktor, sadelmager og sælger kunne godkende til min hest.. og TRO MIG!! jeg har prøvet MANGE andre!!

    Tjek da også min album med de mange fede varianter.. Der er altså nogle FEDE farvekombinationer:
    http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/399140-baloun_c2_dressur


Kommentér på:
Hidalgo Venice II eller Baloun C2 m.fl.

Annonce