{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Trailerlæsning - gør mig så gal! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg var til stævne i dag, og det første vi møder ved ankomsten er en pony der ikke vil gå i trailer. På det tidspunkt stod der 2 personer med longer og en rytter der trak til. men den kom ik op... vi kom så forbi med vores bil og trailer, og mens jeg gik rundt med Amigo i hallen (vi var en time for tidligt på den), var min far ude og kigge på hvordan det mon gik med den pony og så traileren..

Da vi kommer hjem fortæller han at de tog 1½ time om at læsse den.
Og at det så så forfærdeligt ud, så man skulle tro det var løgn.
Longetovene fik den så langt ind under sig, at den op til flere gange væltede ned af rampen.
Nye mennesker kom til og ville prøve at læsse den, og alle sammen var det med en rigtig sur stemme, de skældte ponyen ud alt hva de kunne og hev og trak i den.

Det var så synd sagde han! på et tidspunkt var han ved at gå hend og spørge om de havde gang i en omgang dyreplageri eller hvad der lige foregik...!


Sådan noget gør mig så gal. Når folk vil læsse deres heste, og de så gør det på den måde - ja mishandler dem, snakker grimt og surt til dem.!

For mig at se er det alt andet end acceptabelt.

1 longetov der lige ska rundt om numsen på en hyp har jeg intet imod, bare den er oppe i løbet af kort tid så.

Men andet er slet ik i orden..

Hvordan kan man behandle sin hest sådan? Hvordan, spørger jeg bare?

Det burde virkelig være forbudt at læsse sin hest på så grove måder.

Folk burde ikke få lov at komme til stævner, før deres hest kan gå i en trailer uden vold og andrer fysiske "hjælpemidler".

Gi da hesten en go oplevelse - behandel den med respekt - forstå at den frygter at gå ind i traileren


Amigo har selv været en problemhest at læsse, og vi har ogs selv stået med 2 longer om røven på ham, det indrømmer jeg! Men vi synes ikke det var fair overfor Amigo at vi gjorde det sådan, og vi fik løst problemet! ogs selvom det stadig godt kan ta næsten en ½ time at få ham læsset - så er det altid, altid, ALTID uden alt muligt. Han komme op i traileren af egne ben, og vi viser respekt for ham!

Jeg forstår virkelig bare ikke mennesker der kan behandle en hest sådan.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailerlæsning - gør mig så gal!
  • #1   5. nov 2006 ***
    er tilbage senere..


  • #2   5. nov 2006 , trælst !'
    Heldigvis går Tas lige op i traileren (;


  • #3   5. nov 2006 scheik vil gerne op i traileren når han skal køres til stævne men han vil ikke hjem igen hehe, men det er blevet meget bedre

  • #4   5. nov 2006 havde STORE problemer sidse gang min skulle læsse, der lage vi en trøje for hans øjene og ført ham op, han er tidler blevet mishandet, så et lille rap bag i hjælper ikke på ham, og nu mere man trækker jo mere stritter han i mod smiley

  • #5   5. nov 2006 Ja det er FORFÆRDELIGT :-(( ..



  • #6   5. nov 2006 Jeg har lært meget af Fenja!

    Først brugte vi en longepisk til at få hende op. Den blev smadret ned i jorderen smiley

    Så begyndte vi med longe om røven.

    Så hingstekæde smiley

    Heldigvis har jeg fået et andet syn på tingene nu! Og jeg fortryder alt det jeg har gjort.
    Jeg trænede hende stille og rolig uden diverse "hjælpemidler". Nu går hun bare op smiley

    Men jeg synes det er forfærdeligt at se hvordan folk prøve at få deres hest op smiley


  • #7   5. nov 2006 Hvad ville du gøre hvis du skulle læsse en stædig pony, som bokstavligtalt er ligeglad - bare <b>stædig</b> ??

    ^ Det er Confetti jeg taler om (min pony)
    Hun er trailervant, men lige pludselig blev hun stædig og ville ikke op i traileren. Hun er ikke bange - OVERHOVEDET ! Hun står bare og kigger, som om intet er sket. Hvis vi så vil prøve med en longe, så sparker hun rundt til <b>alle</b> sider.

    Men det er udelukkende kun fordi hun ikke har en skid respekt for mig. Så nu er jeg gået i gang med noget horsmanship, hvor jeg skal være lederen over hende og ikke om vendt!


  • #8   5. nov 2006 trist!!!!
    Rollo skal bar lokkes med noget han kan spise så går han selv og han står pænt når han bar har fået sin godbid... har ikk haft problemer med ham..


  • #9   5. nov 2006 ^ Vi har prøvet med alt, hun er bare stædig !
    Så det kan jo kun være fordi hun ikke har respekt for mig.


  • #10   5. nov 2006 Jeg så det også selv , /:
    Stakkelt pony , tror egentlig sagtens den pony kunne komme op hvis den havde noget mere trykhed .

    Har selv haft problemer med min hest i tralieren , da han engang har væltet bagover og brækket haleroden /:
    men efter tillid og og tålmodighed kommer det er sig selv .

    - Har godt nok altid longse'tovet med for en lille hjælp hvis nu han føler sig utryg ..

    Men idag trak min lille bror ham selv lige op , haha xD smiley hiih .


  • #11   5. nov 2006 hmm, vi har også brugt longetov til Bonnie, men hun skulle bare lige røres med det,så gik hun op, og her de sidste 3 gange hun har skulle op i en trailer, har hun gået op, uden noget tov, bare fuldt fint med...

    Så Dejligt...


  • #12   5. nov 2006 Nørreled * Malle & Pøls smiley

    Jeg ville ikke bruge vold ihvertfald . Sådan var chilli også en overgang (jeg skulle have hende med hjem på ferie fra efterskolen der var 100 km. det var hun træt af at kører så langt , så hun blev også <b>Stædig</b> !!! det galt bare en masse tålmodighed . Og det med longe torvet . selv om det sir du at ik ikke kan .

    En ting er bare ikke at blive sur eller hidsig og hive og slide. Så blir de endnu mere stædige eller uarbejdsomme. Det har jeg set så mange gange før smiley


  • #13   6. nov 2006 jeg er helt enig det er fuldstændigt forkasteligt at nogle vil være det bekendt!
    Man ser det desværre alt for ofte at folk ikke har hverj´ken forstand eller tålmodighed til at læsse deres hest.
    Desværre viser det tydeligt de har en komplet manglende viden om hvad de egentlig beder deres hest om!
    En hest som er et flugtdyr, som bliver bedt om at gå ind i en lukket og mørk kasse uden flugtmulighed - det er nok det værste man kan bede sin hest om - og så står de og råber og binder tove om den!
    Det er simpelthen så uetisk og ukorrekt!
    Folk har simpelthen ikke tid eller indsigt til at lære hesten at være tryg ved traileren, selvom det i sidste ende ville spare dem for meget.
    jeg har kendt mange hvis heste første gang var i en trailer da de skulle til stævne - hvad sker der så!
    Det biver en slåskamp og det er virkelig synd for hesten.
    Har man grundarbejdet iorden er en trailer intet problem.
    Det tager max. 5 min. at læsse Paw og skulle det en dag tage længere, jamen så har jeg noget arbejde der skal laves uden trailer.
    At man ikke engang vil vise sin hest den respekt når de gør noget yderst grænseoverskridende, ja så bringer det virkelig mit p.. i kog!
    Man må aldrig nogensinde hidse sig op, det gavner ingen, hverken en selv eller hesten.
    Se bare hvor stort et problem trailer læsning er rundt omkring, ufatteligt det ikke snart går op for os at det IKKE er vores hest men os tobenede den er gal med...


Kommentér på:
Trailerlæsning - gør mig så gal!

Annonce