{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

part problemer {{forumTopicSubject}}

jeg nød til at høre jer ad.

sagen er den mion hest har en part sød pige og den første han kan med. men men hun skal betale 300 kr om mdrfra oktober til maj da hun har ville ha den på stald med ridehal hvilket os er fint nok, (jeg betaler resten osv smed dyrlæge mm) hun har den 6 gange i ugen og de dage skal hun muge ud og nusse om ham. vi havde den første i mandags og der var hun syg hvilket jo kan ske men hun er rask igen og begyndt at ride mm men har endnu ikke betalt det hun skylder hvilketjeg sys er møg træls, igår køre jeg så op til ham for lige og se og nusse lidt og kigger ind i hans boks der kun lort ikke så meget som et halm strå jeg muger ud og lukker ham på mark det var han heller ikke kommet og kl var 14 smiley da jeg kommer hjem tjekker jeg min min tlf hvor hans part har skrevet en sms om at hun har striglet og nusset men ikke været ude og ride eller lukke ud fordi det regner rg han er jo ikke lavet af sukker end videre skriver hun at han igen har spist sit halm og hun om hun skal muge ud i morgen? jamen det skal man sq da hverdag eller i hvert fald fjerne klatter og lægge nyt halm ind og skriver så til hende at som han stod idag skulle han ha været muget ud hvor til hun svare jamen så ved jeg det til en anden gang:-( derudover kan hun faktisk ikke ride hun skridter i skoen og traver lidt men ikke noget med og få ham til at bruge hans bagpart eller noget men jeg kan lige nu ikke overtage ham selv jeg er højgravid og vil ikke ha mulighed for det før efter jul men overvejer at han bare skal stå indtil eller om jeg skal lade hende forsætte ?? hvad ville i gøre

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  part problemer
  • #1   7. okt 2012 Bed hende om, at betale og passe hesten ordentligt, ellers har hun ingen halvpart længere. Hun skal under alle omstændigheder betale, men prøv at find en mere erfaren halvpart ^^'

• #2   7. okt 2012 hvordan vil du sørger for at han får muget og kommer på fold hvis hun ikke er der?

Du kan du evt finde en stald med fuldpas.

Jeg ville i hvert fald aldrig lade en sådan uansvarlig pige passe min hest i så lang tid..

• #3   7. okt 2012 Jeg syntes at du skal sige at hun ikke skal ride din hest mere.
    også find en anden der kan ride og muger ud når der skal.
    det er bare det jeg syntes du skal gøre:)
    mvh Nina:)

• #4   7. okt 2012 Jeg synes du skal søge efter en ny part, du kan selv vælge om du vil sige noget til hende eller om du ikke vil. Hvis du så har fundet en ny part som kan ride og tager sine opgaver mere seriøst, så synes jeg du skal sige til hende at hun ikke er klar til en part og så prøve at forklare hende at du har fundet en anden.
    Det er jo vigtigt din hest får udfordringer og bliver arbejdet med og det lyder desværre ikke som om han gør det. smiley
    - Beklager hvis det er forvirrende. smiley

• #5   7. okt 2012 hmm måske skal du ridse regler for omgangen af din hest op. det er din hest og dit ansvar at den behandles ordentligt. parten skal have en opsang, og den skal være udpenslet så selv hun forstår den, og næste gnag noget kikser, så skal hun ud, og så må du lade hesten stå stille det tager den ikke skade af.

• #6   7. okt 2012 Tillykke med den kommende familieforøgelse.

Jeg kan se din part er 15 år gammel (jeg formoder det stadig er hende). Det er en alder, hvor man netop kort og præcis skal kridte banen op, for at få budskabet igennem.
    Gør det klart for hende hvad det indebærer at have hest, og lad ikke stå til. Sig til hende, at hun får een chance til, for at bevise hun godt kan, ellers tag den hjem. Det gør ikke en vild stor forskel, at en 5 årig står et halvt år smiley

• #7   7. okt 2012 overvejer bestemt os og lade den stå eller lade en af de andre piger tage den oppe i stalden sys bare det synd for både min hest og hende for jeg tjekker hende jo hele tiden og gør dt hun ikke får gjort men kan mærke minm krop stille og roliigt siger fra desværre heldigvis er der jo ike lang tid til at min op lan igen men er nød til at tænke på den. jeg fatter bare ikke at hun har samvittighed til at ride den uden at betale når hun nu selv har valgt at vi skulle flytte den og hendes forældre er vores genbo og hun er 25 så mener jeg bare man bør være voksen nok til at kunne passe en hest når man har haft en som barn os men idag skal hun lukke på mark og ride men køre op og tjekker hende og så må vi se om det er gjort eller må hun jo ud sys bare det er så træls at folk ikke tager det seriøst det og ha part

• #8   7. okt 2012 camilla hun er 25 men pyt med det:-9 og mange tak, nej det gør nok ikke nogen forskel han er kun redet i lidt i januar og i febuar og så igen i august. og kan kun sin grund ridning. jeg sys bare det er så træls at ,man ikke kan finde en ordenlig part mere

• #9   7. okt 2012 Hvis hun er 25, så tag hesten hjem omgående og uden varsel. Så tror jeg ikke på en ændring af hendes adfærd.

• #10   7. okt 2012 Prøv at finde en part derhjemme. Det er ikke let, men heller ikke umuligt smiley

Jeg har selv fundet den dejligste part til min den gamle hest.

• #11   7. okt 2012 nej det er os det jeg tænker og de har haft hest hele deres liv så hun bør ville kunne fatte at hesten skal muges ud hver dag det faktisk det og så hun ikke lukker ud som aftalt der pisser mi mest af. kan ikke tage hesten hjem da jeg ikke har plads til det mere så han bliver stående og må se hvad der sker idag jåber hun fatter den besked hun fik via sms igår

• #12   7. okt 2012 Hold da op!
    Hun er 25, da jeg læste teksten så troede jeg hun var 9-12 år! smiley

• #13   7. okt 2012 hun er skam 25 og har to børn men går hjemme pga personlige årsager derfor tænkte jeg det var godt både for hende og hesten for så havde hun masser af tid om formiddag og hun kunne komme lidt ud

• #14   7. okt 2012 Jeg havde opsagt hende lige med det vums!
    Man har altså et ansvar, også selvom man kun har en halvpart. Hesten kan jo ikke passe sig selv. Det virker tydeligvis ikke til, at du kan stole på hende, eller at hun har særlig meget hesteflair.
    Jeg ville søge efter en anden, eller få den i en fuldpasser stald indtil du kan passe den selv igen. Er der ikke evt. en anden sød pige i stalden, som kan træde til indtil du finder en ny?

• #15   7. okt 2012 jeg må nok heller ta en snak med hende men vil lige se om hun har passet ham ordneligt idag for jeg kan ikke meget længere pga maven og så må vi jo finde en løsning uden hende skulle bare lige høre om jeg var for meget jeg forlængere ikke andet end at han bliver lukket ind og ud bliver muget ud og får en stigle engang i mellem og man betaler til tiden

• #16   7. okt 2012 hold op så bliver man glad for sin rytter når man læser de problemer folk kan have.

Jeg kræver så ikke noget for at hun må ride min fantastiske hest, da det er en stor hjælp for mig, da jeg har familie med 4 børn og mand og hus. Så hun betaler bare for det undervisning hun modtager

• #17   7. okt 2012 tina sådan var det os før den blev flyttet der betalte jeg alt men hun ville hen hvor der var ridehus og det koster mere og så må hun jo lægge de sidste penge som er 300 kr om mdr hun har den så os 6 gange om ugen

• #18   7. okt 2012 har du snakket med hende om det ? jeg tænker i er begge voksne ( går jeg ud fra) og det kan jo være der er sket noget hjemme,

jeg ville være ked af at finde ud af min rytter var utilfreds med noget jeg gjorde, og hun smed det herind før hun snakkede med mig om det

• #19   7. okt 2012 jeg har skam snakket med hende om det og hun bare kunne sige til hvis hun ikke kunne betal og om det var noget der hjemme men hun siger det er der ikke og hun kommer med pengene den dag og det sker så ikke

• #22   7. okt 2012 har skam undervist hele hele august mdr 4 gasnge i ugen og alt fungerede fint indtil han bliv flyyet her den 1 og hun skulle betale og helt ærligt når man er opvokset med heste hvor svært kan det så være at muge en boks på 3x4 meter

• #25   7. okt 2012 katrine hun har mit konto nr osv men denne hergang ville hun gerne komme med dem da det var nemmer for hende hvilket jo var fair, jeg har været opppe ved ham idag og lukke på mark da det ikke var gjorty kl 12 og hun har skrevet hun lukker ind kl 18 og muger ud mm så nu har jeg lavet en lille test til hende ved det ondt men skal vide hvor jeg står hvis det skal fungere og har snakket med hende over tlf om det hun havde ikke mulighed for møde i stalden

• #27   9. okt 2012 har haft en alvorssnak med hende så nu må vi se om hun klare de næste 14 dage. den står lige omkring tyskland

• #28   10. okt 2012 Find en andet!!
    Det ka da ik passe at din hest ska stå i lort, til langt op ad dagen.
    Hvis man som 25årig ik fatter det, ska man nøjes med rideskole.
    Desuden, at hun ik ka finde ud af, at betale er et no go.

Kommentér på:
part problemer

Annonce