{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

Kodeledsforvridning?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min pony har nu stået skadet i en måned. Han kom ind fra fold med et lille sår på forbenet og en sko på bagbenet som ligesom var trådt tilbage i hoven... Skoen fik han ordnet hurtigt og han har ikke vist nogen mén på bagbenet efterfølgene.

Såret på forbenet er også helet rigtig hurtigt, men han var i det par dage halt på forbenet i skridt og har også været det i trav indtil for nylig. Nu er han ikke halt, men træder stadig ikke igennem på forbenet.

Vi tænker lidt at han kan have forvoldt sig en kodeledsforvridning på folden, men er lidt i tvivl om vi skal lade ham stå eller om vi kan skridte på ham. Han er en hest som virkelig ikke kan stå stille en hel dag, men på den anden side vil vi jo ikke gøre det værre.

Det skal lige siges at han er 16 år og har ALDRIG været halt. Dyrlægerne har en gang sagt at han aldrig ville blive ridehest igen, hvilket han er blevet så han er absolut ikke en hest som klager over ingenting, det er også derfor vi er ekstra urolige..

Nogle der har erfaringer med kodeledsforvridninger eller noget lignende????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kodeledsforvridning??
  • #1   1. okt 2012 min hest smadret sit ben med flere kodeledsforvridninger, så de er ikke sjove. Når han lavet en fik han ro, og blev sat på en meget lille fold så han ikke rendte rundt. Han har heller aldrig været halt som sådan ud over hovbyld, men da han blev 15-16 år begyndte han at være en klods på hans ben, desværre blev han sat i gang fortidlig efter den 2. forvridning og forvoldte så en 3. forvridning. han fik 2½ års fri, komigang igen, og var klar til LA klasser på Mors i en alder af 20, og så gjorde han det igen. og den her gang med beskeden det bliver aldrig godt igen. og det var tydeligt at det var bare ikke godt mere. smiley vi aflivet ham i sommers ... så pas på med dem

  • #2   1. okt 2012 Nej, har ikke nogen erfaring med en kodeledsforvridning, men min hest har ''måske'' lige haft en forvridning i knæet, vi ved det ikke, men har været halt, i næsten 8 uger.
    I går tjekkede jeg så, og jeg havde en rengående hest. Tror du skal give det tid.
    GOD TID. Det er mit eneste råd, det har jeg gjort ved min hest.


Kommentér på:
Kodeledsforvridning??

Annonce