Kodeledsforvridning?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Min pony har nu stået skadet i en måned. Han kom ind fra fold med et lille sår på forbenet og en sko på bagbenet som ligesom var trådt tilbage i hoven... Skoen fik han ordnet hurtigt og han har ikke vist nogen mén på bagbenet efterfølgene.
Såret på forbenet er også helet rigtig hurtigt, men han var i det par dage halt på forbenet i skridt og har også været det i trav indtil for nylig. Nu er han ikke halt, men træder stadig ikke igennem på forbenet.
Vi tænker lidt at han kan have forvoldt sig en kodeledsforvridning på folden, men er lidt i tvivl om vi skal lade ham stå eller om vi kan skridte på ham. Han er en hest som virkelig ikke kan stå stille en hel dag, men på den anden side vil vi jo ikke gøre det værre.
Det skal lige siges at han er 16 år og har ALDRIG været halt. Dyrlægerne har en gang sagt at han aldrig ville blive ridehest igen, hvilket han er blevet så han er absolut ikke en hest som klager over ingenting, det er også derfor vi er ekstra urolige..
Nogle der har erfaringer med kodeledsforvridninger eller noget lignende????
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
I går tjekkede jeg så, og jeg havde en rengående hest. Tror du skal give det tid.
GOD TID. Det er mit eneste råd, det har jeg gjort ved min hest.
Kodeledsforvridning??