{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

At have heste på en stubmark {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for tiden. Har før haft nogle af mine tidligere heste til at gå på en stubmark uden problemer, Men det kan den nye åbenbaret ikke. jeg kom en dag ud på rideskule og se hesten havde fået en ekstra mark, Yes tænkte jeg. Så havde de da lidt de kunne spise af, Men nu er det bare ØV. Pludselig bliver hesten meget hovedsky og kan slet ikke komme til mulen på den. Jeg for hurtig den tanke at det kan være en dårlig oplevelse den har haft en uge før. Så hesten for fri og jeg render bare lidt løst rundt med hende over i hallen, Men det bliver ikke bedre. da jeg i forvejen havde haft lidt problemer med højre galop kom hesten samme sted hen i ridning som da jeg hentede hende. for han kendte hesten og vidste hvordan den skulle være. Jeg køre hesten derop og han kan tydeligt se der er noget galt. Han smøre så mulen med Helosan for at bløde mulen op. Da jeg så er i skole mandag for jeg en besked fra ham om at nu havde han redet hesten og der havde ingen problemer været. Men der var altså noget galt med mulen på det. rytteren siger at det måske kunne være noget den havde spist som den ikke kunne tåle. indtil jeg nævner for ham at hesten har været på en stubmark og græsse. Så vi kommer lidt frem til at det kunne være det. Men i dag fik jeg det bekræftet, Rytteren havde haft en til at kigge på hesten om formiddagen og hun havde oplevet akurat det samme, Hestens mule hævet og den fik ridser i munden af at gå og spise i alle de "hårde" stubbe. simpelthen fordi hesten hud er så sart at den ikke kan klare det og stubbene skær når hesten prøver at komme ned i mellem og nu græsset.
Nu har jeg så et problem med hvor jeg skal flytte min hest hen. Kommer den tilbage på rideskolen kommer den ud på stubmarken igen fordi jeg har ikke andre folde og må ikke sætte den i boks. smiley

Er der andre der har oplevet noget ligne??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At have heste på en stubmark
  • #1   4. sep 2012 Jeg ville da prøve at finde en anden mark, eller et andet sted..

• #2   4. sep 2012 ville aldrig lad min hest gå på en stubmark... Har du prøvet at gå derude?? Gør det ikke ondt selvom du har sko på?? Hvordan gør det så ikke på hesten, både i hovene og mulen??
    Har også set flere heste der har fået stubbe op i koden og været halt i flere mdr....!!

• #3   4. sep 2012 Jeg snakker med rideskolen i morgen om hvor lang tid de havde planer om vores heste skal gå der, og skal de det efter på mandag flytter jeg, Min underviser har heldigvis pladser ledige så det bliver ikke noget problem, det bliver bare lidt dyrer og mere arbejde, men gør mig intet min hest skal bare have det godt.

Kommentér på:
At have heste på en stubmark

Annonce