976 visninger
|
Oprettet:
besværligt at have dækken-heste.... {{forumTopicSubject}}
hvor er det bare træls at have dækner på hestene i år
så kommer der nogle dage hvor vi har 15 grader +
- af med dæknerne
ja så kommer der så en periode med 5-6 grader om dagen, og frost om natten. Og så siger de s.. til slud/sne!!!
ja så skal dækkene på igen
mine går med overgangsdækner. det blæser en del her på langeland så temperturen er ikke for høj
men holder øje med dem 2 gange om dagen og de er ikke for varme
i de sidste to dage har de slet ikke haft dækner på. men når de skal ud i morgen, ja så er det på med dækkerne igen
tænker at det bliver overgangs igen
andre med samme problem?
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
Man må indimellem tage chancen og tage højde for om hesten er typen der nemt får det varmt eller koldt og så operere lidt derefter.
Har haft en som jeg hellere havde for meget dækken på end for lidt og en anden som hellere skulle have for lidt end for meget (så taktikken i chancerne var forskellig på de to heste).
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.025
Sådan er det hver forår og efterår - det er træls, men sådan er det.
Min går med dækken selvom hun godt ville kunne gå uden om dagen de sidste par dage, men jeg futter ikke i stalden 3 gange om dagen. Så hun må leve med at det sker hun har det lidt lunt ind imellem.
Jeg vil ikke pille det helt af da det stadig er ret koldt om natten. Og den kommende uge falder temperaturen alligevel igen, så dækkenet passer fint.
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.253
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
men syntes nu at det er værre i år. jeg plejer at kunne skifte dem over til regndækner og så tage dem helt af
men nu er jeg gået fra overgangs til ingenting, og så tilbage til overgang...
det er nu anden gang i år at jeg sminder overgang helt. For så at gå tilbage til dem efter et par dage.
GLÆDER MIG TIL SOMMER..
så slipper man helt for dækner
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.556
Han var varm under dækkenet den dag, det var 18 grader, men ellers har han faktisk ikke været varm eller svedt... og det er saftsuseme koldt for tiden. Så jeg piller IKKE mere ved dæknet, før det bliver langt varmere om natten og om dagen. Har overvejet at smide 300 g på igen, men tænker heller ikke, det er godt hele tiden at skifte rundt i gram... Men der var altså is på deres vandspande i går kl. 9
Vi glæder os til bedre vejr snart Foråret er den bedste tid, når det er varmt nok til at få dæknerne af. Til sommer skal man have insektmaske og dækken på i stedet... det er også lidt øv altså
nov 2014
Følger: 97 Følgere: 66 Heste: 8 Emner: 30 Svar: 481
apr 2008
man bliver s.. gråhåret (hvis det ikke lige var fordi jeg farver det i forvejen )
maj 2019
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
apr 2008
så lige i øjeblikket har mine to regndækner på. mest fordi det blæser en halv pelikan her på langeland
og så pga regnen
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Mine heste smed dæknerne da det blev varmt i april - røg på døgnfold 29/4 pga vi rejste en tur til Rom. Og de har ikke fået dem på siden - de har rigeligt på sidebenene, så de må brænde lidt fedt af for at holde varmen
Heldigvis nåede vi at lave et læskur på sommerfolden - og det bruges flittigt. De står i læ for vinden, går i læ for regn og for de fluer som kom de varme dage i april.
Har i mange år haft læskur på vinterfoldene, som de altid har brugt når det var regn og rusk - men havde ikke troet de ville bruge læskuret på sommerfolden så intensivt allerede.
Men selv jeg har måtte give mig, når hestene til aften kommer til leddet hvor de kan lukkes over på vinterfoldene,og derfra videre til stalden - de vil simpelthen ind.
De får vit/min i læskuret, har hø til rådighed , og alt det græs de gider at æde - men vil alligevel ind.
De næste par dage lover de regn om natten - så jeg “regner” med at tage dem ind de næste mange nætter selvom frosten forsvinder.
Mvh Charlotte
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
https://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1423096-saa_er_laeskuret_paa_sommerfolden_faerdig___og_taget_i_brug
besværligt at have dækken-heste....