{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At have 2 heste...for/imod
  • #1   19. jul 2013 Jeg er nok ikke typen der har flere heste, har én pony og nårh jeg ikke vil længere vil kunne ride ordenligt på ham vil jeg kigge efter en ny, men stadig beholde min pony:)

Men det er jo forskelligt fra person til person og hvad folk vil bruge hestene til, og igen er jeg slet ikke typen der bare skal have en masse heste..:)

//Stephanie N M Poulsen

• #2   19. jul 2013 altså jeg havde en til at starte med... så flyttede vi og så skulle hun jo have selskab. Det blev så til to små shettere... nu har min søsters veninde en hest som hun gerne vil give væk til mig hvis jeg kan med hende. Mine forældre sagde god for det med det samme, da vi har pladsen. smiley synes selv jeg nogengange er meget heldig med sådan et par forældre smiley

• #3   19. jul 2013 Altså, jeg har haft 2 heste 1 gang, og den ene var kun en jeg lånte mens den anden var skadet...
    Men jeg vil ikke have 2 heste, så længe Landeur skal kan rides og sådan. Det bliver for presset for mig.. smiley
    Men den dag han ikke kan rides, men måske bare gå på en fold, og bruge til lidt turridning. så vil jeg nok finde mig en ekstra, men så stadig beholde Landeur! smiley

• #4   19. jul 2013 Jeg har 4 heste, jeg fik først en som var opstaldet så fik vi egen jord og den ene kunne jo ikke gå alene... Så fik jeg en til men når man red den ene ud så løb den anden gennem hegnet så, så var jeg nød til at få en til. Så fik jeg en part til den 3. Og vi ville godt ride ud sammen, så stod man igen med problemet igen med en hest der blev meget ked af det så derfor fik jeg en til... Og dermed blev 1 til 4 hihi

• #5   19. jul 2013 Jeg har 3 heste, den ene er en hyggepony jeg red på da jeg var lille, så har jeg en 1'er pony jeg rider til daglig, os så har jeg en unghest som jeg skal ride når jeg ikke kan ride min pony mere? Men som stephanie skriver, er det jo forskelligt fra person til person smiley

• #6   19. jul 2013 Elsker alle mine 4 heste og rider dem alle min. Hveranden dag

• #7   19. jul 2013 Men man kan jo også høre selv på jer det er forskelligt hvad man "bruger" hesten til, for to små shetlændere som hygger på folden med de andre er jo ikke det samme som at have 2 "stævne" heste:)

• #8   19. jul 2013 Jeg har en på næsten 2år og det kunne da være dejligt at have en tilredet hest ved siden af, så havde jeg haft økonomien kunne det godt være kommet på tale smiley
    Ellers holder jeg mig nok til en hest, for ville være bange for at behandle dem forskelligt og måske elske den ene højere end den anden XP
    Men har aldrig haft flere heste, så ved jo ikke hvordan jeg ville være smiley

• #9   19. jul 2013 Jeg har 5 nu, hvilket aldrig har været planen. Den nyeste i familien, var min tinkers datter, som fik ny familie for 8 år siden. Men da hun så manglede et hjem her i februar, blev jeg jo nødt til at tage hende hjem igen. Hesteverden er grum, så jeg turde ikke andet.

• #10   19. jul 2013 Nu var det ikke min egen, men udover min egen lille pony passede jeg en andens. Jeg kan godt lide at have flere heste/dyr at koncentrere mig om og bruge min tid paa :). Maaske detfor jeg har mange andre dyr udover min pony :).

• #11   19. jul 2013 Jeg har 2 heste, jeg synes det dejligt, men Gud hvor er det dyrt smiley du skal dog lige tænker over en hingst og en hoppe du er meget bundet over at du skal stå et sted hvor du kan have en hingst, og du kan aldrig kører med sammen smiley I en hingst er der mange overvejelser og man skal hele tiden tage hensyn til andre smiley

• #12   19. jul 2013 Jeg har en pony 1'er pony som jeg rider på til daglig.. Hun var min første hest.

Så har jeg en gammel DV som egenlig bare går og hygger, ser ikke grund til at hun skal til at trænes op igen, især ikke fordi hun har meget svært ved at hilde ægten. Hende byttede vi for min gamle pony fordi jeg var blevet for stor til den. smiley

Så har jeg en plag på 2 år, hun skal tilrides om et par år, så hun bliver bare trænet med. Hun er føl af min 1'er.

Så har jeg en lille tidligere mishandlet shetlænder.. Jeg fik hende kun pga. hun ellers skulle have været slagtet.. Lidt en impuls handling at tage hende til mig, havde ellers lovet mig selv det var nok med 3 heste.. Men ja. smiley

• #13   19. jul 2013 Jeg har selv kun én, jeg vil ikke have to da jeg tror jeg ville have svært ved at elske dem ligemeget. Det kan godt være at hesten er ligeglad med om man elsker dem. Men for mig betyder det rigtig meget. Så tror jeg heller ikke at jeg kan nå to, nu hvor jeg skal i niende smiley

• #14   19. jul 2013 Jeg har Emma som er min egen, og Con Fetti som er til låns. Emma står skadet og er sat i fol, og derfor kan hun ikke rides. Fetti er fire år, og igang med tilridningen, som jeg jo så gør for ejeren smiley

Jeg fik tilbudt Fetti fordi Emma blev skadet.

Jeg prøver ikke at lave forskelsbehandling, men det kan man komme til, når den ene må ride og den anden ikke må. Derfor kommer Veo ud og hjælper mig i næste uge, med nogen ting som jeg kan lave med Emma smiley

• #15   19. jul 2013 Jeg har 3. Jo flere, jo bedre.

Men min hverdag er også heste og ridning smiley

Jeg havde også 2 da jeg gik på Hhx. 1 er aldrig nok smiley

• #16   19. jul 2013 Jeg har 4 hvor tre af dem er stævneheste... det kommer helt an på hvorda du er som person, for det kræver meget tid at have mere end en hest.. og så skal du også tænke på hvad du vil bruge den til, for det er synd bare at købe for at købe, altså der skal være en bedre grund end at du altid godt har kunne tænke dig en hingst, vil jeg mene smiley

Men mht. Hvorfor jeg har flere.. fordi som springrytter er det langt at køre til stævne med én hest.. smiley og hvis den ene bliver skadet, går min ridning ikke helt i stå, da jeg har andre så.

• #17   19. jul 2013 Pauline: Hvordan får du dog råd!? smiley
    Gud jeg ville gerne få su og have råd til 2 smiley

• #18   19. jul 2013 Jeg er også heldig ejer af 2 smiley Købte enlig kun 1 hest, men det viste sig at hun skulle have føl smiley Og jeg er så glad for ar have de 2, ville ikke sælge nogle af dem. Synes det er rart at have min ridehest også den på 1 år hvor jeg selv har muligheden for at starte med en helt fra bunden og det er kun mig der har påvirket hende til det er hun er idag smiley

Og snakker endda om at få 1 til.
    Så hvis den står der den du vil have, og du har råd og tid. Så synes jeg du skulle gøre det! Du ville ikke fortryde det smiley

• #20   19. jul 2013 Nej nej den skulme være ridesportshest smiley jeg er en meget fleksibel person med masser af overskud! Har pt min egen hest der skal rides, 2 ungheste jeg skal tilride for andre også hjælper jeg nogle stykker med deres heste.

• #21   19. jul 2013 Jeg er den type der elsker at have flere heste, og kan ikke nøjes med en :b..
    Altså for, det er helt sikkert (lige i min situation) at det et mere hyggeligt at have to, med hver sin personlighed, og jeg har en jeg rider, og en ung-hygge hest. Og syntes det er rigtig fedt at have to man kan bruge sin tid på, og den ene er meget udfordrende i forhold til den anden.

Og imod, er lidt at det jo kræver meget tid.. Når man lige skal cykle 10 km, og jo også går i skole.. :b
    Men hvis du har meget overskud og energi til det så er det jo intet problem... Og når du jo ikke går i skole, så bliver det jo heller ikke noget problem, lige på det punkt.. smiley

• #22   19. jul 2013 Jeg starter på uddannelse om 1 år. Er lige blevet student

• #23   19. jul 2013 Jeg er også den "heldige" ejer af 2 ponyer. Grunden til vi valgte at købe nummer 2 var fordi Samson ikke skulle gå alene. Jeg valgte så at få en lidt større pony end en shetlænder da jeg faldt pladask for Flicka.

Men jeg er på en måde også imod 2 heste. Det er simpelthen så svært at have tid til begge to og man vil jo give dem begge to alt.
    Udstyr kan nemt også blive dyrt hvis man skal have en ting gange to. Men det smarteste er vel at mine bruger samme størrelse i næsten alt.

• #24   19. jul 2013 Jeg er den lykkelige ejer af tre dejlige Irish Cop hopper. De to af dem er fire år og de er halvsøskende og har haft en hård start på livet hvilket gjorde, at jeg havde et højt ønske om at de to kunne blive sammen resten af livet. Vi købte først den ene, og to måneder senere fik jeg den anden i fødselsdagsgave af min mand og vores fire børn smiley
    Jeg forelskede mig så for 1,5 måned siden i lille Bella som var 11 måneder. Jeg kunne ikke få hende ud af hovedet og drog til Sjælland for at hente hende smiley Mine heste er flyttet i løsdrift og det er kun mine heste som går der, så det er fint med tre, når jeg nu er påbegyndt tilridning af den ene af de to ældste hopper og tager hende ud fra folden, så har de to andre hinanden smiley

Jeg elsker alle tre lige højt og har meget fokus på, at de alle tre bliver set og nusset om lige meget hver dag. Der er ikke en jeg elsker mere end de to andre. Tværtimod, så fyldes jeg af kærlighed til mine tre skønheder hver dag når jeg står og beundre dem <3<3<3

• #25   19. jul 2013 Jeg vil også gerne have en mere så jeg har fire. Så kan mine piger ride på de to ældste hopper samtidig og så ville Bella ikke være alene...

Kommentér på:
At have 2 heste...for/imod

Annonce