{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At have et arbejde med heste?
  • #1   18. jan 2009 altså jeg arbejder i stald hver weekend når jeg ikk går på gymnasiet..
    det er et lidt hårdt job med tidligt op om morgenen og arbejdet er fysisk hårdt i længden men det er også utrolig givende at omgås hestene og lære de forskellige personligheder og kende ;0)
    og nu kan jeg jo godt li at se heste flokke i fri bevægelse og studere hierakiet og adfærden og det er der også rig mulighed for så selvom det er lidt hårdt så ville jeg ikke bytte =0)

• #2   18. jan 2009 Jeg har redet salgsheste. Det var et rigtig spændende job som man udvikler sig meget af, og man får masser af erfarring. Ulemperne er at lønnen ikke er særlig god.

• #3   18. jan 2009 Jeg tænker sådan mest på folk der har valgt det som levevej? smiley

• #4   18. jan 2009 Jeg arbejder med islandske heste i et år, og det er hver eneste dag.. Det er da lidt hårdt engang i mellem, fordi jeg færst har fri når hestene er fodret til aften og jeg har undervist osv.. Jeg skal være landmand med speciale i islandske heste, så ville gerne prøve det først også.. Ulempen er at lønnen ikke er særlig god, da det er de færreste der har råd til at betale sin elev/medarbejder fuld løn.. Og så er det jo nok også arbejdstiderne, da hestene skal jo passes. Men jeg kan rigtig godt lide det, så jeg er lige glad smiley

• #5   18. jan 2009 ja, jeg har arbejdet hos en hestehandler .. ulempen var at jeg blev træt af at ride , at jeg ikk havde lysten til det så holdt på arbejdet og red derefter kun min egen pony:)

det gode: lærte noget på de besværlige heste, som hjælper mig hos min egen pony

har arbejdet i stalden ulempen : får ondt i rykken, og bliver træt i armene efter mange bokse.
    det gode: tjener penge:) og hjælper hesten så den ikk står i en boks fuld af lort smiley

• #7   18. jan 2009 Jeg har taget det første halvandet år af dyrepasser udd. med speciale i heste. og nåede at være over et halvt år i praktik først 3mdr i Tyskland, hvor jeg arbejdede for P. Nathalie i Berleburg, det var en kæmpe oplevelse men samtidig hårdt og lærerigt, tog hellere end gerne derned igen.
    Da jeg kom hjem fik jeg læreplads på Nørrelund Hingstestation hvor jeg hjalp med alt omkring hopper, føl og hingste, var der i bedækningssæsonen, også en kæmpe oplevelse..
    Den eneste ulempe ved arbejdet på Nørrelund var al udmugningen hver dag.
    Det er hårdt arbejde og har du det allerede nu, sådan at du ikke gider muge ud ved din egen hest, så drop det, for det er HVER DAG.. og det er hårdt

• #8   18. jan 2009 Min mand arbejder til dagligt som beslagsmed for en Mester.

Fordele er der mange af: Vores egne heste bliver optimalt passet med smed.. Han ved, hvad der rører sig rundt omkring.. Han har ikke selv udgifter til firmabil, løn osv.. Oftest søde kunder.. Mange muligheder.. Osv.

Ulemperne er så i næsten samme antal: Stort slidtage på hans krop.. Stor risiko for tilskadekomst.. Lange arbejdsdage.. Uopdragne heste.. Våde heste, når det regner, så han er våd resten af dagen.. Trælse kunder.. Osv.

Kommentér på:
At have et arbejde med heste?

Annonce