610 visninger
|
Oprettet:
At have et arbejde med heste? {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt tænke mig, at høre fra nogen af Jer der arbejder med dyr/heste til hverdag - altså som jeres job.
Hvad ser I som fordelene og ulemperne ved dette job?
maj 2007
Følger: 75 Følgere: 88 Heste: 10 Emner: 148 Svar: 1.984
det er et lidt hårdt job med tidligt op om morgenen og arbejdet er fysisk hårdt i længden men det er også utrolig givende at omgås hestene og lære de forskellige personligheder og kende ;0)
og nu kan jeg jo godt li at se heste flokke i fri bevægelse og studere hierakiet og adfærden og det er der også rig mulighed for så selvom det er lidt hårdt så ville jeg ikke bytte =0)
jan 2005
Følger: 81 Følgere: 94 Emner: 57 Svar: 491
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 4
feb 2004
Følger: 60 Følgere: 26 Heste: 9 Emner: 86 Svar: 719
okt 2007
Følger: 121 Følgere: 120 Heste: 3 Emner: 329 Svar: 2.319
det gode: lærte noget på de besværlige heste, som hjælper mig hos min egen pony
har arbejdet i stalden ulempen : får ondt i rykken, og bliver træt i armene efter mange bokse.
det gode: tjener penge:) og hjælper hesten så den ikk står i en boks fuld af lort
jun 2006
Følger: 40 Følgere: 48 Heste: 6 Emner: 13 Svar: 130
Da jeg kom hjem fik jeg læreplads på Nørrelund Hingstestation hvor jeg hjalp med alt omkring hopper, føl og hingste, var der i bedækningssæsonen, også en kæmpe oplevelse..
Den eneste ulempe ved arbejdet på Nørrelund var al udmugningen hver dag.
Det er hårdt arbejde og har du det allerede nu, sådan at du ikke gider muge ud ved din egen hest, så drop det, for det er HVER DAG.. og det er hårdt
jul 2008
Følger: 298 Følgere: 300 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.057
Fordele er der mange af: Vores egne heste bliver optimalt passet med smed.. Han ved, hvad der rører sig rundt omkring.. Han har ikke selv udgifter til firmabil, løn osv.. Oftest søde kunder.. Mange muligheder.. Osv.
Ulemperne er så i næsten samme antal: Stort slidtage på hans krop.. Stor risiko for tilskadekomst.. Lange arbejdsdage.. Uopdragne heste.. Våde heste, når det regner, så han er våd resten af dagen.. Trælse kunder.. Osv.
At have et arbejde med heste?