1.583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

At læsse hest uden bil foran? At læsse hest uden bil foran?

Jeg skal have flyttet min hest på søndag, men da jeg har traileren fra i dag, vil jeg rigtig gerne træne lidt med ham først. Spørgsmålet er bare, om han gerne må læsses, hvis traileren ikke er spændt på en bil? Traileren har næsehjul og de der støtte-stænger bagpå.

Jeg kunne selvfølgelig aldrig finde på at gøre det, hvis der er den mindste chance for, at traileren kunne vælte!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At læsse hest uden bil foran?
  • #1   24. aug 2012 Jeg ville aldrig gøre det .

• #2   24. aug 2012 hvis den har de støtteben bagpå og næsehjulet er forsvarligt spændt fast, så ville jeg uden tøven træne med hesten.
    Vi lånte en periode en trailer med samme system til at træne vores føl. også uden bil

• #3   24. aug 2012 Og husk at spænde støttebenene godt efter!!!

• #5   24. aug 2012 Ja, støtteben og ting foran bremsen så du er sikker på den ikke løber fra dig. Ellers ville jeg aldrig gøre det, det kan gå galt.

• #6   24. aug 2012 KUN hvis der er støtteben. Ellers klapper traileren sammen om jer. Har hørt om flere grusomme uheld, fordi folk ikke har tænkt så langt frem.

• #7   24. aug 2012 Pyh! Tak for denne tråd!
    Jeg har en gang benyttet lejligheden da en anden havde trænet med trailer og ladet den stå fremme. Der tjekkede jeg slet ikke hvordan den 'stod' og på hvad.. Det vil jeg huske i fremtiden!

• #8   24. aug 2012 Har du ikke mulighed for at låne en bil af en af de andre opstaldere, f.eks. imens de rider, så tror jeg da ikke de har noget imod at låne deres bil ud til det.

Det har jeg tit gjort for andre, i hvert fald.

• #9   24. aug 2012 Du skal ikke gøre det uden den sidder på en bil, det er da ikke specielt klogt. Det behøver ikke være den der skal eller kan køre med den, men bare hvilken som helst bil så der er noget modvægt og at den ikke triller nogen steder smiley

• #10   24. aug 2012 I en ældre model af trailer ville jeg overhovedet ikke overveje at gøre det. I de nyere trailer er vægten fordelt anderleders, dvs, den ikke vælter så let, Men HUSK støtteben og håndbremse. Men jeg ser helst der er bil foran, da chancen for den vælter er noget større uden bil. Hvis hesten evt går amok. Så vælter den altså uden trailer. Siden du vil træne det, er det vel fordi hesten ikke har prøvet det så mange gange= du ved ikke hvordan den vil reagér på det.

• #11   24. aug 2012 Personligt vil jeg ikke gøre det, men mine heste vejer også fra 600 kg og op efter.

Jeg har engang set en træne hvor støttebenene gav efter, hvilket betød traileren tippede - ikke en god oplevelse for hesten.
    Men det sker heldigvis sjældent, har dog også set et næsehjul der svigtede, dog på en campingvogn.

Så jeg stoler kun på bilen smiley

• #12   24. aug 2012 Uha smiley Det ville jeg aldrig gøre.....

• #13   24. aug 2012 Ville aldrig træne med en trailer før der var en bil foran,

• #14   24. aug 2012 jeg ville låne en bil af en anden, og spænde for, også selvom der er næsehjul og hele skidtet for sikkerhed...

• #16   24. aug 2012 Det kan du godt træne når støtte benene er slået ned smiley

• #17   24. aug 2012 Det har jeg gjort ved alle mine. Jeg har bare vendt forenden op mod en mur så den ikke kunne rokke fremad, og så have spændt næsehjulet og bremsen godt efter. Og har der ikke været støttehjul bagpå så har vi brugt mekaniker bukke under bagenden. De er beregnet til at holde et par tons. Og har er aldrig nogensinde sket noget.

• #18   24. aug 2012 jeg ville nok ikke gøre det

• #20   24. aug 2012 Magdalene

Tildels? Den bliver klodset helt korrekt op, med bukke for og bag hvis der ingen støtteben er. smiley

• #22   24. aug 2012 Tak for alle jeres svar! Jeg har lige fået at vide, at der alligevel ikke er de der støtteben på, så det bliver med bil foran! (:

• #23   24. aug 2012 Når, ja det kan jeg godt se. Jeg fik ikke lige med at jeg kun undlader bukke foran hvis der osse er støtteben der. Altså udover næsehjulet. smiley

• #24   26. aug 2012 Jeg har trænet MASSER af heste og MASSER af gange uden bil foran - der skal altså temmelig meget hest til for at den skal flytte sig - det er da aldrig sket for mig. Det er jo en 8-900kg tung fætter med boogiehjul. Godt dobbelt op af hesten. Men hvis hesten er meget urolig og vælter rundt er det nok ikke smart at 'putte den ind i kassen' alligevel - så skal der trænes at være rolig i nærheden af traileren før man overhovedet overvejer at få den ind i traileren, bil foran eller ej.
    Dog skal det tilføjes at når det er tunge heste såsom nordsvenske eller lignende har jeg bil foran men det er for at gøre vogntoget mere roligt og stabilt så det ikke 'vugger' OG benytte støttebenene - den bliver trods alt temmelig belastet med sådan en stor prul smiley
    Hvordan tror i en campingvogn holder til en familie på 4 trasker rundt indeni og unger der løber fra den ene ende til den anden. En stor mand på 110kg, hans kone på 65 og ungerne... Den kan altså stå uden bil foran smiley - med støtteben selvfølgelig... hehe

Kommentér på:
At læsse hest uden bil foran?

Annonce