At læsse en hest :) At læsse en hest :)
Tænker nogen gange, Hvorfor det kan være så svært for nogle at læsse sin hest i en Trailer, selvfølgelig kan nogle heste have været ude for en trailer ulykke, og derfor ikke vil, men igen.........jeg har aldrig stået i den situation at hesten ikke er gået med mig i traileren.
Har et strålene eks. : Min nabo har en blanding af trahkener/ fuldblod.....det har taget dem mindst 2 timer at læsse den, indtil jeg tilbød min hjælp!
Første gang jeg skulle hjælpe med at læsse hesten, startede ejeren med at hente div. hjælpemidler såsom : Longetov.........hmmm tænkte jeg......og hvad skal det så hjælpe..og bad ejeren om at fjerne det igen, og arbejdede stille med hesten, snakkede med den og gik flere gange væk fra traileren med hesten......efter 25 min stod hesten i traileren uden at have været skræmt op.
2. gang var det noget nemmere og det tog kun 15 min at få den op.
3.gang tog det så grundet roen omkring hesten, et æble og en gå kommando, så stod den i traileren......ca. 5 min
weee tænkte jeg, det er jo bare det der skal til og jeg tror desværre at alt for mange folk har for travlt med at få deres heste i traileren.....altså er for urolige omkring hesten......så den bliver usikker og derfor nægter.
Så næste gang du (som har problemer med at læsse hesten) skal læsse din hest, så fald helt til ro, luk hele verden ude, så du kun er din hest og dig, og snak den stille op i traileren........det kan godt lade sig gøre :O)
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 59 Svar: 835
Men kan kun give dig ret, giv rigeligt tid, og giv massere af ros
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.415
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.658
Hun er fjordhest og stiller sig bare halvvejs oppe og så bliver hun stående.. Vi har siddet i 4-5 timer ad gangen og bare ventet på at hun begyndte at kede sig, men det sker bare ikke.. Smider du et longetov om røven på hende stejler hun og smider sig bagover..
Så du skal være så velkommen..
jun 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Heste: 9 Svar: 1.626
Og så er der andre der selv går op..
Min gamle pony ville bare ikke læsses uanset hvad, indtil jeg en dag hoppede op på ham og red ham op. Der gik han op helt uden problemer
Hende jeg har nu, går selv op.. Hun elsker at være i trailer
jun 2005
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 204
Men efter jeg fik noget professionelt hjælp, har der ikke været problemer. Så jeg ved virkelig ikke hvad der har gjort det. Men jeg synes i hvert fald selv at jeg har taget mig god tid og været tålmodig og forstående
jan 2007
Følger: 38 Følgere: 31 Heste: 7 Emner: 49 Svar: 696
jan 2007
Følger: 38 Følgere: 31 Heste: 7 Emner: 49 Svar: 696
apr 2007
apr 2007
At læsse en hest :)