{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Låne hest?
  • #1   7. aug 2012 Det kommer helt an på hvad du aftaler med, den person som udlåner hesten. men som udgangspunkt, plejer låner at betale opstaldning,smed, dyrelæge. kommer an på hvad i aftaler smiley

Jeg låner selv en nu, og jeg betaler kun halv opstaldning (-:

• #2   7. aug 2012 Jeg gjorde det sådan da jeg lånte coco at jeg betalte alle udgifter men skete der noget alvorligt og dyrlæge regningen kom op over 5000 kr så betalte ejer.

• #3   7. aug 2012 Jeg betalte alt bortset fra forsikring og så delte vi dyrlægen hvis det blev nødvendigt smiley
    Men det kræver jo noget mere at låne en pony frem for at være part smiley

• #5   7. aug 2012 Da jeg lånte min (ejer hende nu), betalte jeg opstaldning og smed. Ejer betalte tandraspning+vaccination. Da hun fik en mindre knusning i hoven vetalte jeg, men da hun viste sig halt i bøjeprøve betalte ejer røntgen og behandling med ledvæske. Vi havde skrevet i kontrakten at skader som følge af ridning betalte jeg, og afhængig af størelsen på evt kolik, foldskader mm, delte vi. Hvis der blev tale om operation eller lignende var jeg i min fulde ret til at sige fra og sende hesten hjem.

• #6   7. aug 2012 Jeg låner en pony pt. Og mine forældre er ikke så glade for at skulle betale dyrlægeregninger, da det jo kan bliver sindssygt dyrt - grunden til jeg ikke må få min egen - så derfor har mig og ejeren delt udgifterne, så jeg står for opstaldning, foder og smed, og hun står for dyrlæge, og det fungerer rigtig fint!:-)

• #7   7. aug 2012 Dufaux på min profil har jeg lånt, jeg betaler opstaldning, dyrlæge og smed, og så betaler hans ejer forsikring. Så for mig er det som at have min egen hest.

• #9   7. aug 2012 Non:
    Jeg er godt klar over at han ikke er min egen, men det er som at have min egen hest synes jeg, da jeg betaler alt andet, og hvor forsikring ikke ligefrem er den dyreste udgift på en hest.

• #11   7. aug 2012 Nu har alle ikke forsikret sin hest, så det kan da snildt være som at have sin egen.

Og at låne en hest giver en forsmag på hvad det vil sige at have en selv, men slipper bare for at ligge slanterne for hesten til en start.

• #12   7. aug 2012 Non:

Det er jeg godt klar over, slf. er det ikke ens egen hest. Ved godt hvad det vil sige at være heste ejer har selv været det i 5 år, så ved også godt hvad en forsikring koster, men det er stadig ikke den der trækker tænder ud.

Men derfor er det at låne en hest stadig et større ansvar end og have halvpart, og jeg betaler det samme som en ejer ville gøre, undaget lige forsikringen.,.,.
    Jeg synes det er tæt på det samme som min egen..

• #14   7. aug 2012 Non:

Nej ikke 100 % Men det er tæt på, den eneste grund til jeg ikke har hest selv mere er netop at jeg ikke bare kan komme af med den, hvis jeg ikke har råd lige pludselig. Ud over det synes jeg det føles som at have sin egen. smiley

Kommentér på:
Låne hest?

Annonce