Utrolig ubehagelig mand og uhyggelig ridetur! {{forumTopicSubject}}
Er lige kommet hjem fra stalden for nogen timer siden. Bliver nødt til at fortælle jer om min ridetur..
Sidder faktisk og ryster lidt over det endnu..
Undskyld at det måske er skrevet lidt som en historie.. Det er bare den bedste måde for mig, at få oplevelsen ned på skrift..
Jeg kommer gående med min veninde ned af vejen i kolonihavekvarteret. Midt i det lille hyggelig område med alle de fine huse ligger der en isbod, hvor vi altid plejer at ride ned og spise en is, efter en god træning.
Der står en blå bænk henne i den anden side, og jeg kigger sigende på min veninde.
"Skal vi ikke sætte os derhen?" spørger jeg, og rækker hende den is, som jeg har været inde og hente til hende.
"Det ved jeg ikke rigtigt.. De der mænd der sidder derovre ser ret fulde ud?" svarer hun skeptisk, men styrer alligevel min pony, Ally derover, og uden at svarer følger jeg med.
Vi når dårligt at sætte os, før en af de underlige mænd kommer over til os, og begynder at klappe Ally. Han trækker tøjlerne ud af hånden på min veninde, og spørger kækt; "Har i nogen sinde set hvordan man stjæler en knallert? Eller hvad med en hest?"
Min veninde sender ham et skræmt blik og siger lidt forfjamsket; " Ehm.. Nej?"
Manden giver hende tøjlerne tilbage igen, og min veninde forsøger at løsne Allys næsebånd, så hun uhindret kan spise lidt græs. Dog er det stramt, og manden giver sig, uden opmundring, til at løsne det, hvorefter han vælger at kravle op på det bord, som er imellem de to bænke, som mig min veninde sidder på. Han ligger begge sine hænder op på ryggen af Ally og gør mine til at springe.
"Øh nej, det der det skal du ikke," udbryder min veninde, da det går op for hende hvad det er hun vil.
"Gider du godt, at holde op?" spørger jeg, men mand lytter ikke. Med et enkelt og elegant hop er han oppe på ryggen af MIN pony.
"Jeg sagde du skulle holde op. Hop af! NU!" råber jeg febrilsk. Manden reagere ikke, men sidder bare og smiler.
"Hop af!" råber jeg igen, og begynder at ryste. Et øjeblik frygter jeg rent faktisk at han ikke vil høre efter.
Men efter noget der føles som en evighed, springer han endelig af, og kigger så på os med et lidt skræmt udtryk.
"Undskyld, undskyld! Jeg vil da ikke stjæle jeres hest."
"Kom, Sofie. Vi går nu," siger jeg henvendt til min veninde, og jeg ignorer manden der bliver ved med at råbe efter os.
Jeg vil bare væk.
Sidder stadig og ryster lige nu.. Ja jeg ved godt at han var fuld, og dum og sikkert total harmløs, men hold kæft, hvor var det ubehageligt!! Kan slet ikke få oplevelsen ud af hovedet..
Nogen af jer, der nogensinde har oplevet noget lignende?
Måtte bare lige ud med det..
dec 2008
Følger: 28 Følgere: 23 Heste: 9 Emner: 18 Svar: 59
sep 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.262
dec 2005
Følger: 111 Følgere: 110 Heste: 6 Emner: 104 Svar: 1.313
dec 2011
Følger: 47 Følgere: 42 Heste: 9 Emner: 90 Svar: 207
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
Nøj det har jeg slet ikke temperament til det der, er du sindssyg jeg var flippet ud. Synes det er flot i tager det så roligt og går igen. Det er nok også det bedste, havde jeg bare personligt ikke kunne gøre.
dec 2006
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 5 Emner: 149 Svar: 1.788
Puuuh mit temperamang er bare IKKE til sådan noget, kan godt forstå du er rystet
nov 2008
Følger: 127 Følgere: 122 Heste: 6 Emner: 246 Svar: 2.054
Men det var sgu bare så ubehageligt. Min pony er jo min lille baby. Hvad nu, hvis han ikke var hoppet af?
jun 2007
Følger: 71 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 36 Svar: 415
jun 2007
Følger: 71 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 36 Svar: 415
apr 2004
Følger: 87 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 59 Svar: 250
feb 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 40 Svar: 1.118
Tror jeg havde råbt af ham bare det han havde taget tøjlerne og havde han hoppet op på min hest havde jeg flået ham ud af sadlen bedøvende ligeglad med om han havde slået sig eller ej!
Og ja kan godt forstå det kan være svært at gøre med en stor mand, men som i siger hestene er vores babyer, vores børn og når han endda starter med at sige "hvordan man stjæler en hest" - kæmpe nar!
Håber du har snakket det godt igennem med din veninde og en voksen som står dig nært, for det der er noget man virkelig er nødt til at snakke om...
Føler virkelig med dig *knus*
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 1 Svar: 15
Synes ikke det er okay at en idiot som ham slipper godt fra at skræmme jer og jeres heste, hvis han kan finde på det der, er han jo til fare både for andre og sig selv. Tænker at hvis der var kommet politi eller lign. ville han forhåbentligt ikke turde opføre sig sådan igen. Håber virkelig han blir flov over sin opførsel når han engang blir ædru....:/
Håber dig og din veninde blir okay, og stadig tør ride ned og få is efter træning, det skal han ikke have lov at ødelægge.
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 45 Svar: 294
dec 2010
Følger: 49 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 120
Utrolig ubehagelig mand og uhyggelig ridetur!