16. apr 2005 Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 1.656
Min lille historie :) (sød/ "sjov") {{forumTopicSubject}}
Hejsa HG vil lige dele min lille historie med jer da jeg synes den er lidt sjov eller pudsig om man vil
Det hele startede sidste år da mig og min kæreste besluttede at vi ville lægge føl på min hoppe. Samtidig med at vi havde snakket om at vi mente tiden var til at vi selv ville ha børn
Hoppen var lidt "længe" om at blive drægtig da det var en helt ung uerfaren hingst vi brugte, men hoppen blev drægtig og ja ikke mange mdr efter blev jeg også gravid Fedt! Det viste sig at hoppen ville ha´ termin d. 5juni og mig d. 14juni, Kun 9dage imellem, hihi ved ikk om man kan kalde det planlægning eller??!!
Det blev der selvfølgelig joket rigtig meget med, at det endte med ligge ude i stalden og fole og føde samtidigt, men havde i min vildste fantasi ikk forestillet mig det:)
Tiden gik og vi kom hen i maj. Vi var sikker på at hoppen ville fole 2-3uger før tid da hun var meget stor og begyndte at ændre adfærd og sætte stort yver. Min egen fødsel tænkte jeg selvfølgelig også på men der var jo et stykke tid endnu og var overbevist om at jeg ville gå over tid som de fleste 1.gangs fødende gør, Så jeg ventede og håbede bare på at hoppen ville fole så det var ovre så jeg kunne nå og nyde føllet lidt inden vores egen kom.
Den sidste uge i maj var det tydeligt at det var oppe ovre med min hoppe. Der var tydelige vokspropper og vi vågede over hende. Hun kom ind om natten og havde folingsalarm på. Da mig og min kæreste havde mulighed for at låne en ferielejlighed på opstaldningsstedet benyttede vi os af det så vi kunne sove derude og selv høre hvis alarmen gik. Den første nat skete der ikk noget, men vi var sikre på at hun ville fole den næste nat da hun den aften havde meget spændt yver og havde veer. Det var natten mellem d. 30 og 31maj.
Vi gik i seng ved 12tiden da intet var sket endnu. Kl 2 om natten vågnede jeg. Havde en lidt underlig fornemmelse imaven og en lille tissetrang. besluttede mig for at jeg hellere måtte gå ud og tisse selvom trangen ikk var stor, men har i hele graviditeten vågnet ved 2-3tiden for at tisse... Da jeg rejste mig op af sengen og begyndte at gå kunne jeg mærke jeg SKULLE tisse og det skulle gå stærkt, halvvejs henne ved toilettet ku jeg ikk holde det tilbage mere og det begyndte at sive ned ad bene, nåede kun lige hen til toilettet og så "eksploderede" det bare og der kom en ordentlig skylle!!! som ku blive ved med at sive... Var det MIT vand der var gået???? jeg var noget chokket. Tissede jeg lige i bukserne eller var det mit vand der var gået??? Det måtte være mit vand.... Ind og vække kæresten og fortælle mit vand var gået. Han udbrød DIT VAND!!! Så blev der ellers forvirring... Over og se til hoppen som så bare stod og kiggede. Havde fat i dem som bor der for at fortælle at vi var nødt til at køre hjem og pakke en taske. Have fat i fødegangen, som gav mig en tid om formiddagen da jeg ingen veer havde (skulle selvfølgelig komme hvis jeg fik reglmæssige veer) Jeg begyndte at få veer, Så hvem kom først Hoppen eller mig?? Mine veer gik i sig selv igen. Jeg havde tæt kontakt med en af de andre piger fra stalden som ku fortælle mig at nu måtte det være oppe ovre med hoppen, hun havde nu tydelige veer, mine var helt væk! Mens vi kørte ud til OUH for at få det sat igang ringede de fra stalden. Min hoppe havde lige fået et smukt rødt velskabt hoppeføl Hvor fantastisk. Endnu mere fantastisk jeg ville måske selv få en lille pige samme dag (vi vidste det var en pige). Hvor vildt var det lige!!!! På Ouh valgte de at give mig en stikpille for at få veerne igang, sendte mig hjem men skulle komme igen om aftenen eller hvis der kom veer.....
Måtte selvfølgelig ud og se mit fine nye føller Dagen gik og ingen veer så da vi kom ud på Ouh igen ville de forsøge med en stikpille mere. Jeg blev indlagt, men måtte godt tage hjem og sove og så komme igen næste morgen. Kæresten skulle bare holde nøje øje med mig pga forhøjet risiko for infektion når vandet var gået for så længe siden... Fik heldigvis veer da vi kom hjem og de var noget kraftiger end dem jeg ellers havde haft, men der var for langt imellem dem. Var noget træt af det... Vi kørte til Ouh igen igen om morgen d.1juni og heldigvis havde jeg åbnet mig nok til at de ville lægget et vedrop. Det blev lagt og så kom der gang i tingene. Kl 18.56 fødte jeg en sund lille velskabt pige... 42timer efter vandet gik... (14 dage før min termin) Jeg var træt men lykkelig så smuk en lille pige
Tænk engang på 2dage fik jeg to skønne piger, og det var lige ved at være samme dag... hvor vildt er det??!! Vi havde jo joket med det men aldrig i vores vildeste fantasi troede det ville ske
Vi har det alle rigtig godt men det er hårdt at blive forældre til en lille ny og et føller
Kig gerne forbi føller i albumet Euporia
okt 2010
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 229 Svar: 958
De skal næsten have matchende navne
Hestesko og firkløver her fra!
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 706
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 1.656
og tak til alle som læser det hehe blev lidt længere end jeg lige havde regnet med
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 1.656
Ja det var med at holde hovedet lidt koldt, ikk helt nemt... men jeg viste jo heller ikk hva der ville ske (noget nyt for mig også) men måtte bare tage det som det kom... Og var rigtig tryg ved at lade staldvenninden passe på min hoppe, bare en skam jeg ikk lige kunne nå og være der selv
Men ja sys det er lidt pusigt at hoppe og hoppe ejer næsten føder samme dag
mar 2009
Følger: 171 Følgere: 152 Heste: 4 Emner: 218 Svar: 2.752
Min lille historie :) (sød/ "sjov")