God ide eller? {{forumTopicSubject}}
Hej hg .... jeg har min utrolig velredet unghest på 4 som har balancen iorden under dressuren.... Skal lige siges hun er spring hest ......
Men vi skal jo gøre os klar til 4 års championaterne og til egnethedstest i spring....
Men når vi rider på bane hvor der er spring bliver hun mere stiv og skal lige siges at hun er ligeglad med springene så det ikke det .... Men hun bliver en helt anden hun bliver mere stiv hiver mig lidt ud af sadlen i galoppen og er svære at stoppe og under dressur kan jeg stoppe hende stort set kun via mit sæde ....
Hvad kan jeg gøre ?
Jeg har tænkt jeg måske kunne ride dressur på vores marker for der er hun lidt den samme som ved spring så vis jeg flyttede min dressur ud på marken om det vil hjælpe lidt ??
Hvad syntes i og har i flere ider ??
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Ride dressur IMENS der er spring, start evt. kun med en bom på jorden også træn stop før og efter bommen, først i skridt, så i trav også galop. Når det sidder så videre til en cavaletti eller spring i den højde - hesten skal STADIG stoppe før og efter.
Osv. arbejde op i gangarter og højde.
Samt når du er oppe at springe fx. 70-80cm så ride rundt på ridebanen med spring og stop hesten i skridt, trav og galop - uden du rider på springene, bare imellem.
Og når du så kan det, så over til over første spring - men hesten skal STADIG kunne stoppe før og efter springet, selvom der kommer et spring efter.
jun 2011
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 24 Svar: 427
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 222
Men det med at springe og stoppe før og efter er da enlig en god ide det gjorde jeg med min gamle kan jeg huske det må jeg prøve igen .....
Men ride med spring på banen kan jeg ikke sådan gøre der hvor den står så det vil nok blive svært ....
Men vil prøve det andet
God ide eller?