legekammerat til føl. God ide eller? {{forumTopicSubject}}
Hi
Min hoppe skal have et DV før her til april og da resten af staldens heste enten er en avlshingst eller hopper i en alder af 18 og op tænker jeg at ingen af dem gider "lege" med følle.
Jeg har leget meget med tanken om at købe et føl (ved fravending) men da pengene ikke er til en DV mere tænker jeg at man kan få mange godt kat I pony føl til en god pris. Dette føl skulle så fungere som legekammerat for mit `DV føl og de kunne gå sammen efter fravendig.
Lyder det som en god ide eller spild?
Vi har pladsen i stalden til et føl mere så det skal der ikke tænkes på. Jeg tænker bare at føllene kunne have god glæde af hinanden også selv om det er et pony og et heste føl.
Vil gerene høre jeres tanker om dette. Har i jeres føl sammen med andre eller alene med ældre heste.
De sidste gange vi har haft kun et føl i stalden har der været ungheste i flokken også så de har kunnet hygge sammen.
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 18 Heste: 16 Emner: 7 Svar: 129
Og ja, - måske var det en god ide med at købe en leje-kammerat, - men det behøver ikke nødvendigvis være et lige så ungt føl, - kan også være en pap-storesøster, der er et år ældre..?! Men det er jo alt efter hvad man har af økonomi, - for tror som også sagtens at den skulle kunne klare sig selv, - men man vil nok selv tænke, at lidt lege-selskab kunne være hyggeligt
Eller måske man ikke behøver at købe én..? Måske man kan "låne" en unghest hos andre avlere, som ikke bruger sådan en 1-årig til noget..? De kunne spare udgifter til foder/opstaldning, og du kunne få lege-kammerat til følle...?! Blot en tanke..
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 18 Heste: 16 Emner: 7 Svar: 129
http://www.hestegalleri.dk/grupper/vi_med_foel__plage_/903939-legekammerat_vinter_2013_sydfyn
apr 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 7 Emner: 109 Svar: 377
De gange vi har haft hoppe føl har de ikke været sådan rigtig lege vildt typer som vores tidligere hingsteføl har været. Det er første gang vi nu har føl hvor der ellers kun er gamle heste i stalden /flokken. Derfor mine overvejelser
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
Der er mange billige føl og få til sommer, og også fine føl som godt ku blive til noget, selvom der måske ikke var en fin tavle på.
Jeg ville personligt hellere lægge en masse arbejde i mit eget føl/unghest som en jeg evt lånte, hvis ikke det var fordi ejer betalte nogle af udgifterne, men det skulle også være sådan jeg var sikker på den så blev der den tid jeg evt ønskede en kammerat til min egen, så ejer ikke pludselig vælger og sælge og jeg så stod der uden kammerat til mit eget føl.
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.007
legekammerat til føl. God ide eller?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside