{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.219 visninger | Oprettet:

Hest uden energi. {{forumTopicSubject}}

God aften HG!

Jeg har en skøn ismule på knap 6 år, og her det sidste halve år er han blevet rigtig sløv og ugidelig. Det blev en smule bedre efter han fik en lejekammerat ude på folden, me nu går det altså ned ad bakke endnu engang.

Han er super glad så has humør fejler intet.

Han er gennemtjekket af dyrlæge, og får jævntligt smed. Fysikken er der intet i vejen med.

Han skifter pels, så her ligger noget af grunden. Men det er slet ikke det hele!. smiley

Sadel og hovedtøj ligger som det skal og generer ikke. Her er problemet heller ikke. smiley

Derfor søger jeg nu efter et eller andet rigtig smart tilskudsfoder eller andet som jeg kan putte i foderet.

Lige nu får han kiks fra Pavo, og er dækket ind med vitaminer. Derudover får han wrap ad libithum, men spørgsmålet er får han nok energi? smiley

Håber i kan komme op med nogle gode forslag! smiley Så kræet kan få lidt mere energi.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest uden energi.
  • #1   9. apr 2012 det kan sagtens bare være måden han bliver redet/trænet på, der gør ham sløv.

• #2   9. apr 2012 Min er begyndt at få Eggersmann mash en gang om ugen og det har hjulpet på hans energi niveau - han er forresten også en ismule smiley

• #3   9. apr 2012 Det foder og så undervisning har hjulpet på det smiley

• #4   9. apr 2012 Jeg villle give ham noget müslifoder ved siden af. Evt med en lille smugle olie så han fordøjer det bedre. ´Det han får og spise dækker en hest der ikke er i arbejde.
    Han er en nøjsom race og skal helt sikkert ikke have meget foder.
    Ellers kan du prøve med fiberpiller. De mætter godt og udgiver langsom energi. Men han skal have noget ekstra når du rider ham, så kan godt forstå hvis han er lidt tam

• #5   9. apr 2012 har du også fået taget en blodprøve så der ikke er noget i den?
    evt. prøv at give den en jernkur, det kan godt hjælpe en del...
    desuden ville jeg give den noget b-vitamin der hjælper med pelsskiftet

får han "bare" wrap og vitaminer og spise? så kunne det være en ide at finde noget tilskudsfoder, f.eks. eggersmann high energi

• #6   9. apr 2012 Janni og Mistery:
    Han er godt og grundigt træt af at ride sandkasse ridning. Men vi er kommet ind i en rigtig ond cirkel, da han ikke bliver redet optimalt, har han fået dårligere kondi, og det optimerer jo heller ikke lige just. Men jeg kan ikke begynde at små springe osv. før han har en okay kondition. smiley Så jeg tror du har ret i måden han bliver redet på, i den forstand, at det er omgivelserne der keder ham. smiley

Zebra Fjordbollen:
    I er faktisk to der har anbefalet det, så det kunne jo være noget jeg ville se på. Tak smiley

Helle t:
    Som du selv siger så er en islænder (der ikke er kokurrence hest) ikke en hest der har brug for alverdens foder, for det han får nu er i grunden nok, bare ikke for ham. smiley Han skal i hvert fald have noget tilskudsfoder. smiley Mange tak for svaret. smiley

Carina O:
    Dr. dyr mente ikke at der var behov for en blodprøve, da han er frisk nok, bare ikke fra ryggen. Nu vil jeg i hvert fald forsøge en tid med tilskudsfoder og se om der sker en ændring. Ellers må jeg få taget en blodprøve. Jernkur? Kan du forklare lidt om det? Jeg er helt blank på det område.
    Jeg regner med at starte på Eggersman high energi. Skal lige forhøre mig med min coach. smiley

• #8   9. apr 2012 Mange tak smiley

• #9   9. apr 2012 Helle t; Arh, der er jeg ikke helt enig. Min islænder har levet af halm, hø og mineraler i et års tid, og han bliver redet hver dag og går stævner flere gange om måneden. Og det er ikke bare små klasser men LB-LA spring og LA dressur. Og derudover rider vi også jagt. Så det kan altså sagtens gå med en islænder - selvom den er konkurrencehest smiley

• #10   9. apr 2012
    Hvis det kun er på banen der mangler energi, så er banen nok ikke super spændende :o)

• #11   9. apr 2012 Gold medal fra st. hippolyt gir power....... ellers olie

Kommentér på:
Hest uden energi.

Annonce