{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Videre eller aflivning? HJÆLP!!!!!!!! Hurtigt! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har denne hest der ikke har det særlig godt psykisk oppe i hovedet. Jeg ville i hvertfald gerne have ham her hen:
http://www.staldraevind.dk/profil.aspx

Er der nogle der kender det/hende?
Jeg vil bare vide om jeg kan tillade mig at sende ham derhen.. ?

Håber at nogle vil hjælpe!!! Det haster!
Enten skal han væk i morgen eller aflives smiley !!

Knus smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Videre eller aflivning? HJÆLP!!!!!!!! Hurtigt!
  • #1   12. mar 2012 selvølgelig kan du det du er jo nød til at prøve og hjælpe din hest og kan du ik selv må du jo sælge ham til nogen der kan eller gøre det du gør nu

• #2   12. mar 2012 Med alle de heste der er på markedet synes jeg en aflivning i sådan et tilfælde er bedst for hesten og sikrest for dens fremtid. Jeg ville personligt aldrig sende sådan en hest videre, er ligesom at sende 'sorteper' videre.

• #3   12. mar 2012 hvorfor afliv en hest hvis den bare er misforstået så heller gi den væk og lav det sådan at kan de ik rette den op aflives den på den måde har hesten fået en chance min ene hest har jeg fået da den skulle skydes det var en vildhest som de beskrev ham og har aldrig haft problemer med dem

• #4   12. mar 2012 Det virker som et ok sted umiddelbart, men det er vel at give det et forsøg?

• #6   12. mar 2012 Hvis du lavet en aftale med hende der har Stald Rævind, om hun vil ta din hest, er det vel helt ok!!!!!? Hvis han skal væk imorgen, går jeg ud fra i har snakket med hende?

• #7   12. mar 2012 aflivning

• #8   12. mar 2012 Hvorfor giver du ikke hesten chance, det kunne jo være den kom ud på den anden side som en god hest, har set flere der er kommet hel ud, så giv den en chance... Det ville jeg gøre, hvis du elsker den, eller giv den til en der vil give den en chance...

• #9   12. mar 2012 Der er SÅ mange syge og skadede heste på markedet som bliver kastet rundt fordi ingen vil ta' ansvaret for dem og ta' det hårde valg at få dem aflivet.

Beklager hvis jeg lyder kold og kynisk, men der er jo for pokker IKKE mangel på heste - hesten lider ikke af at være død og vil få fred for de problemer den har.

Man kan lave nok så mange aftaler og kontrakter og man hører den ene efter den anden gang om folk der har solgt en hest billigt, bortgivet eller hvad ved jeg - og vupti står den til salg for en noget højere pris og uden dens mangler lige nævnes.

At give den en chance og liiiige prøve - for hvis skyld er dét? Hestens - eller ens eget bløde hjerte?

Personligt så synes jeg det er drønærgerligt at der er så mange hesteejere som ikke vælger at lade deres syge og skadede hest aflive, - om det er psykisk eller fysisk. Ta' dog ansvaret!

• #10   12. mar 2012 hvorfor ikke give hesten en chance når der nu er mulighed for det!? og så hvis det ikke går kommer hesten vel tilbage til dig og så kan du aflive? smiley

• #11   12. mar 2012 Rollo og i andre.. Jeg bedte ikke om jeres mening på om jeg skulle aflive eller sende ham videre, kun om i vidste om det var et godt sted, så syntes ærlig talt godt at i kan holde jeres knap så pæne mening for jer selv.

Til jer andre.. Jeg kunne aldrig finde på at aflive ham uden at have givet ham en sidst chance. Og jeg kontaktede hende med stald Rævind i går, og hun kommer og henter ham i morgen, har vi aftalt i dag.

Til jer der siger at 'der er jo så mange heste alligevel' - I burde sku skamme jer! Det er så følelses koldt som noget overhovedet kan være..!

• #12   12. mar 2012 synes du har taget den rigtige beslutning! smiley

• #13   12. mar 2012 Det syntes jeg også Lara. Jeg syntes altså at han skal have en chance.. Jeg ville aldrig aflive ham uden at have prøvet alt smiley

• #14   12. mar 2012 Beklager, men jeg synes lige netop IKKE det er følelseskoldt at tænke på hestens fremtid - derimod synes jeg det er for ens eget behov at man "liiiige prøver".

Som sagt er jeg da godt klar over det lyder koldt og kynisk, men hvis man lige gider bruge fem sekunder på at tænke over det i stedet for fluks at hidse sig op, kan man måske indse at det faktisk IKKE er spor koldt og kynisk, men at det er at tænke på hestens eget bedste og i særdeleshed hestens fremtid.

Prøv dog at læs rundt omkring på nettet, alle de historier der er om hvor det går galt - jeg har selv haft en hest der skulle slagtes, men ejerens veninde lovede guld og grønne skove for hesten som skulle gå som "hyggeonkel for hendes føl til den ikke kunne mere", og vupti 3mdr efter stod den hos mig og jeg havde betalt 3x prisen i forhold til hvad "veninden" havde givet - og tidl. ejer havde absolut intet hørt.
    - "Veninden" havde også liiige glemt at oplyse mig om de 117. ting hesten fejlede, og 9mdr efter - og en del tusinde kroner fattigere - måtte jeg lade hesten få fred.

Bevares! Jeg kunne da godt lige ha' forsøgt at sælge ham, på en god dag kunne man ikke spotte hans mangler! Kunne vel godt ha' scoret et par tusinde ind dér - eller forsøgt at sælge ham til nogen som ville højt og helligt love mig at han kun skulle være foldbums.
    - Men HVORFOR i alverden skulle jeg sende sorteper videre? HVORFOR skal jeg smide al ansvar fra mig? Det var MIN hest og derved MIT ansvar at sørge for hans fremtid og sørge for at han ikke skulle få en usikker fremtid.

Når man ikke kan stole på en veninde, hvem skal man så stole på?!

Om andre så synes jeg er kold og kynisk og "følelseskold" - det må være op til dem, jeg er ikke blind og kan godt se hvordan skæbnen går for RIGTIG mange af den slags heste - og den skæbne er sgu ikke køn.

• #15   13. mar 2012 Ved du hvad Rollo? Du ved ik hvordan det står til med min hest.. Du har faktisk ingen anelse, fordi jeg har ik sagt det så jeg vil gerne bede dig om ikke at udtale dig im noget du ik har forstand på... Men noget andet jeg har sagt er at du/andre IKKE skulle sige om MIN hest skal aflives eller om MIN hest skal videre.. nej det var IKKE det jeg spurgte om, kun om i kendte stedet og kunne gi god for den, og hvis i ik gør det, så lad da for fanden vær med at skrive!

• #16   13. mar 2012 Rollo: er det ikke NETOP at tænke på hestens fremtid og sende hesten hjem til en person der muligvis kan hjælpe Hesten? hvis dette ikke går kan man snakke aflivning synes jeg!!! smiley

• #17   13. mar 2012 Husk nu at al flytning stresser hesten i større eller mindre grad . Også selvom den stadig har samme ejer .

Hvis hesten ellers står til aflivning må det jo være slemt . Du bragte selv aflivningen på banen . Hvis du ikke kan lide folks svar, så er det nok ikke herinde du hører til .

• #18   13. mar 2012 Camilla. Jamen hvor skulle jeg vid fra at folk begyndte og snakke om alt muligt der ikke handlede om mit indlæg.. Min indlæg er - for tredie gang - at jeg ville høre om folk kendte hende, ikke om jeg skulle aflive eller sende videre.. Den beslutning skal jeg nok selv tage i og med det er MIN hest..

Lig præcis Lara smiley

• #19   13. mar 2012 Det er HG . Vi blander os i det hele . smiley

• #20   13. mar 2012 Enten skal han væk i morgen eller aflives smiley !!

Dette skriver DU så helt ærlig når folk bruger meget tid på at læse dit indlæg og besvarer syntes jeg du er meget ubehøvlet i dit svar.
    Så lav et indlæg uden denne kommentar, hvis du ikke vil have folk kommentere på denne del af dit indlæg.

For giver Rollo ret i det der skrives.

• #21   13. mar 2012 Ja.. Men det er bare det at hun blander sig i en meget personlig og svær beslutning, som jeg ikke har bedt hende hjælpe med..

Men det skal jo selvfølgelig ikke gå ud over dig smiley

• #22   13. mar 2012 Tina.. Jeg mener ikke at jeg er ubehøvlet. Jeg mener bare at folk skal læse indlægget inden de skriver.. Det må de jo åbenbart ikke have haft gjort siden de ikke svare på mit spørgsmål men på et andet, som slet ikke blev stillet, fordi at det er min egen beslutning, om min hest skal aflives eller videre..

MEN HAN ER BLEVET HENTET AF HENDE SÅ DER ER LIGESOM IKKE MERE OG DISKUTERE OM...

• #23   13. mar 2012 altså har du læst din egen overskrift? vider eller aflivning det er jo dette man læser først og tror debatten går på jo. Men fint hvis der er taget beslutning håber det bedste for hesten.

• #24   13. mar 2012 er også til dels enig med rollo, og selvfølgelig stresser det hesten at flytte, men jeg synes at det lyder som om at det kunne være et håb, og så ville Jeg vælge og prøve smiley det er lidt min mening, men ville på ingen måde synes det var uretfærdigt hvis du valgte at aflive hvis du ikke så en mening med at sende din hest afsted smiley

• #25   13. mar 2012 Tina.. Det må du selv om.. Gider ikke og sidde og diskuterer med dig, det er/var mig hest, slut færdig.

• #26   13. mar 2012 Jeg håber der er håb forude for hesten . Så der ikke kommer noget skidt ud af at sende den afsted . Og ellers, så synes jeg faktisk det er godt at du ellers ville vælge aflivning . Sådan en hest behøver ikke en ny ejer, som så også slæber den igennem en masse, for så igen at sende den videre .

smiley Held og lykke herfra .

• #27   13. mar 2012 siger bare læs din egen overskrift. det jo reelt ikke til debat.

• #28   13. mar 2012 Tak Camilla smiley

Tina, Jeg mente det faktisk.. Jeg gider ikke diskuterer med dig.. Jeg har lige mistet min elsket drømme hest så er ikke lige i humør til det der fis..

• #29   13. mar 2012 hvorfor har du mistet den???

• #30   13. mar 2012 Øhh Den er på vej til Jylland til hende som indlægget handler om.. Som skrevet lige over

• #31   13. mar 2012 ja ok men havde ikke forstået det sådan, at du skulle af med ham)-: men har læst på din profil nu.

• #32   14. mar 2012 Okay..;(

Kommentér på:
Videre eller aflivning? HJÆLP!!!!!!!! Hurtigt!

Annonce