{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

nyt hjem eller aflivning? {{forumTopicSubject}}

Hej vil høre om i har nogle forslag til hvad jeg kan gøre, med min lille pony Arkadia?
Har netop lige fået hende hjem fra udlån, og mine 2 store heste (belgier og Shire) er meget hårde ved hende, og de skal gå i løsdrift sammen.
Jeg har prøvet på at finde et andet hjem hvor hun kan udlånes til, men det er svært da hun har været mishandlet, er blind på det ene øje , og for hurtig og stærk til at børn kan gå med hende, og hun kan ikke stå alene når der rides på tur.
Har også kontaktet nyt hesteliv men de har ikke fundet nogen familie til hende endnu, og der kan jo gå rigtig lang tid.
Så er der nogen af jer , der kender et sted hvor de mangler en selskabs pony? hun er sød og rar og trænger bare til kærlighed.Men jeg beholder ejerskabet, så jeg er sikker på hun ikke kan sælges videre.
Eller synes i jeg skal give hende fred og få hende aflivet??
Tanken har strejfet mig, men vil jo helst give hende et godt hjem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nyt hjem eller aflivning?
  • #3   3. jan 2010 Jeg kan desværre ikke dele foldene op , da hun går igennem hegnet hvis hun skal gå selv.
    Som det er lige pt. er det ikke planen at hun skal hjem igen, er kun hvis vi kan få købt noget mere jord tættere på huset, så hun ikke skal på vejen for at komme på fold.
    Min veninde vil prøve at snakke med dem der har vildhestene i jylland, om de måske kan have hende, da hun er samme race.
    Tak for svar er en rigtig svær beslutning for mig, men gør også ondt at se på hvordan de store behandler hende, hun ville være perfekt sammen med andre små ponyer eller islændere

• #4   3. jan 2010 Håber du kan finde noget men synes det lyder til du har gjort en masse forskelligt for at hjælpe hende.. Synes ikke det er fair over for hende at hun får bank af to så store heste, så hvis du ikke snart har fundet en løsning ville jeg nok tage den tunge beslutning at aflive.

Hvad med ellers at finde 1 rytter der vil opstalde sig pony ved jer og så dele folden?

• #5   3. jan 2010 Jeg synes at det er værd at overveje at aflive.
    Med hendes baggrund og med den beskrivelse du giver af hendes personlighed, så lyder hun ikke som en hest der kan lånes ud til hvem som helst. Og hvis hun skal gå og få tæv indtil du finder det rette hjem, er det måske mest fair at lade hende få fred. Det er jo heller ikke til at sige om du finder et hjem hvor hun kan være i mange år, eller om der sker noget, så du igen står i samme situation inden for det næste år.
    Jeg har selv haft lånt begge mine ponyer ud til folk og har været heldig med de familier der lånte dem, men selvom man har en god følelse med de folk man låner til og stadig selv står som ejer, så kan man aldrig være helt sikke rpå hvordan hesten bliver behandlet, da man jo ikke selv tager sig af den daglige pasning.

Hvor længe har du haft hende hjemme? Er der ingen chance for at der kan nå at falde ro på flokken så hun kan blive hjemme?

• #6   3. jan 2010 Katrine: ideen er god men hun egner sig desværre kun til selskabspony.
    Nina: Har ikke haft hende så længe hjemme denne gang, så håber også på det kan gå hen og blive bedre, er lidt småt med pladsen herhjemme, er bedst egnet til 2 heste, da vores fold hjemme ikke er så stor, heldigvis har jeg ca. 2 tdr. land fold som jeg låner siden af, men det er jo heller ikke meget til 3 heste.
    Købte hende til selskab til min oldenborg , som også var købt af medlidenhed, ham har jeg fundet et godt hjem til, men i har ret med Arkadia , hun er svælr at finde godt hjem til, da det ikke er hvem som helst der , kan passe hende.
    Er bare så svært at , skulle tage hendes liv, men skal jo selvfølgelig huske på at det skal være for hendes bedste og ikke mit.

• #7   3. jan 2010 Det er en skam at du bor på fyn..
    Jeg har to små shetlandshopper som bare går og hygger hjemme ved os..
    De går godt nok ude hele dgnet, men har et dejlig stor skur..
    De har fri adgang til hø og vand, og der er halm i skuret de kan ligge i..
    Hvis det har interesse kan hun stå her ved os indtil du finder et hjem til hende.. Eller hun kan stå her til sommer da jeg får min egen hest hjem der..
    Hvis det har interesse kan du skrive en pb til mig..
    Herude nusser vi om hestene og trækker lidt ture med dem, da de jo er lidt for små til ridning..

• #8   3. jan 2010 Jeg vil aldrig mene at det kan være synd for et dyr at blive aflivet, så længe det gøres på en god og ordentlig måde. Det er super hårdt at være "pårørende" til et dyr der bliver aflivet, men dyret selv har ikke ondt af det.
    Jeg mener ikke at aflivning altid er den rigtige løsning, men man skal ihvertfald overveje grundigt om det er for sin egen eller hestens skyld hvis man lader være.

• #9   3. jan 2010 kunne du evt finde en lille billig shetlænder som kunne gå sammen med hende , de kræver jo ikke så meget plads og har i noget familie med børn er det jo dejligt med en lille pony til tricks, trækketure m.m.

• #11   4. jan 2010 ja tror også hun vil passe godt ind sammen med de andre vildheste : )
    Og ellers et sted hvor hun bare kan gå og have det godt, tror desværre ikke børn har den erfaring og de kræfter der skal til. Da hun jo har været mishandlet, så hun skal ikke ud til hvem som helst, det skal være nogen der kan tage ansvar, tager tingene helt roligt og på hendes primisser, ellers vil aflivning være bedre for hende.

Kommentér på:
nyt hjem eller aflivning?

Annonce