Kan hun finde nyt hjem? {{forumTopicSubject}}
Min svigerfar har travheste, og har i nogle år selv avlet, men da mine svigerforældre nu skal flytte, og ikke længere kan have hestene hjemme, så er det nu slut med det.
Han har forsøgt at sælge avlshopperne, men er kun kommet af med den ene - og står nu tilbage med en superdejlig hoppe. Mit spørgsmål til jer er, om der er nogen chancer for at få hende solgt?
/> Call Me er 14 år, har gået løb og siden som avlshoppe. Hun ligner ikke udpræget en travhest, har et kønt hoved og masser af udstråling. I dagligdagen er hun sød og nem at håndtere. Hun er ca 160 i stg, og har så vidt vides ikke haft skader.
Idéen var, at vi ville prøve at sætte hende til salg som skovturs/selskabshest - jeg har redet hende i ridehus en enkelt gang, hvor jeg efter 10 min longering satte mig op uden problemer og red hende rundt. Hun er styrbar, men ved ikke helt, hvad jeg beder hende om, når jeg beder hende stoppe op - men jeg er overbevist om, at hun hurtigt vil fatte pointen.
Ville nogen af jer være interesseret i sådan en hoppe? Eller stikker vi os selv blår i øjnene, når vi håber at kunne finde et nyt hjem til hende?
maj 2004
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 70 Svar: 906
men det har jo også noget at gøre med prisen?
Hun lyder til at være sød og rar og det er altid en god start.
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.898
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Svar: 6
ingen vil give særligt meget , det er købers markede og dem er der ikke mange af.....
og når hun ikke er tilredet i så gammel en alder, har hun ikke gode odds.
jeg syndes at en aflivning , ville være en værdig afslutning.......
ps jeg er ikke hørt mange lykkelige historier om gamle heste der bliver reddet til så gamle....
jeg er ked af at lyde barsk, men det er et "farligt" emme at snakke om..
aug 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 2 Svar: 47
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Svar: 6
hvis man står og mangler en selskabs hest, kan man næsten vælge frit..
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 3
@Pernica Fofo: Jeg kan ikke se, at vi gør hesten en bjørnetjeneste, ved at prøve at finde et godt hjem til hende. Godt nok er hun 14 år, men hun opfører sig som en 5 års. En anden ting er, at slagtning ikke er udelukket, men da vi inden for de sidste to måneder har slagtet 2 andre hopper (en 11 års med seneskade og en 5 års, der var sund og rask men med en svær psyke efter nogle uheld for vogn), så vil vi gerne give hende her en chance.
@Pelle: Jeg er ny inden for traven, så er ikke inde i det med stamme osv...men Call Me K G er efter Richthofen ud af Know How. 50 starter 5-5-8 71.948 kr i præmiesum. 4 afkom: Opal (2006) efter Armbro Kaiser, Power Queen (2007) efter Climbing Bud, Rubin Sus (2008) efter Chipmate og Speedy Sus (2009) efter Global Glide.
@Johnny D: Call Me K G - har selv haft problemer med at finde hende på travinfo, men prøv evt. at slå et af hendes afkom op, så kan hun findes via deres afstamning.
@lizette J: Tilridning i sen alder ser jeg ikke som nogen hindring - dette har jeg gjort før med virkelige gode resultater - der er jo ikke tale om, at hesten skal være dressur- eller springstjerne men skovturshest. Jeg er desuden temmelig sikker på, at hun har været redet før - mange travheste ridetrænes jo også :o)
Til jer alle vil jeg til slut nævne, at vi ikke forventer at kunne sælge hende for "mange" penge - hun er forsøgt solgt som avlshoppe inden for traven men uden held, så derfor vil vi nu prøve dette - lykkes det ikke, ja så er der desværre kun en løsning :o(
Kan hun finde nyt hjem?