825 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Er frusteret og ked af det Er frusteret og ked af det

Har den søde og dejligste haflinger.

Han er rigtig sød på stald og på skovtur, men så snart vi kommer i ridehal, begynder han er tænde op.

Han skyder skulderen, render af og ved udemærket at han er stærk.

Han har været sendt i ridning og har også hjulpet, men nu her knap 4 uger efter (har stået stille pga halthed), er han strid. Han bukkede to gange.

Har fået en ny sadel i samarbejde med sadelmager, har haft en kiropraktor ude..

Rider ham med tre delt muffebid og hannoveransk næsebånd, da han ikke bryder sig om at blive "stramt inde".

Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.. Holder af ham, men synes det er frusterende at ride ham...:/

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er frusteret og ked af det
  • #1   15. nov 2011 Er det fordi han søger mod udgangen?

• #2   15. nov 2011 Nej.. Det er ikke det der er problemet..:/

• #3   15. nov 2011 Hvor gammel er han? Hvor længe har du haft ham? Er det et pludselig opstået problem, eller har det altid været sådan i ridehal?

• #4   15. nov 2011 han er 11 og nej har altid været sådan.. istarten var det altid.. smiley

• #5   15. nov 2011 har haft ham i 2½ år..

• #6   15. nov 2011 du kunne jo godt prøve et bid der er lidt stærkere smiley det du har er jo noget af det blødeste der findes, og det kunne godt lyde lidt som om han bare bruger det at han er stærk, og haflingeren er en meget stærk race smiley

• #7   15. nov 2011 Det lyder som om, han forbinder ridehuset med noget, der ikke er rart (dressur måske?). Når problemet ikke er der, når du rider tur, tyder det jo ikke på, det er udstyret, der generer ham.

• #8   15. nov 2011 Rebecca&Rosa: Et stærkere bid løser jo ikke problemet med, at han bukker.

• #9   15. nov 2011 Har prøvet med et stærkere bid og det er ikke løsningen og synes jeg generelt heller ikke det er..

• #10   15. nov 2011 du skal sørge for at få dig noget ordenligt undervisning smiley

• #11   15. nov 2011 Hvad laver du med ham, når I er i ridehal?

• #12   15. nov 2011 prøv at starte med at abejde lidt fra jorden i hallen? har selv en hest der før var stresset i hallen. og startede med at træne mega afslappet fra jorden og bare hav en super afslappet indstilling til det. han er sjov nok også en haflinger, ved ham var problmet, at han ikke kun se udenfor og derved blev utryg+ når der var andre heste blev han meget fokusreret på den.

nå han skyde skulder, kan det hjælpe bare at ride den vej han skyder skulder til (: eller stille hesten ud ad.
    nå han begynder at løbe stop ham helt op og bak nogle skridt. vent til du er klar og rid afsted igen (:

• #13   15. nov 2011 nej men nu tænker jeg på han løber smiley og jeg siger ikke hun skal ride med stangbid eller noget, men der findes stadig stærkere bid der stadig er gode mod hestens mund smiley

men ja det lyder som om han ikke gider det baneridning og har fundet ud af det her hjælper smiley

men bukkeriet er jo nok fordi han har stået stille så længe også har noget krudt

• #14   15. nov 2011 Rebecce & Rosa: Hvis bukkeriet skyldes, han har stået stille, så burde problemet jo også være der, når de rider tur.

• #15   15. nov 2011 Når jeg er i hallen er det dressur.. Men ikke hård.. Rider ham til biddet og ikke meget andet.. Idag skridtede jeg tyve min og det var det..

Rider undervisning en gang i ugen.. Men da jeg læser har jeg ikke vildt meget tid, så hestene bliver nedprioriteret( ikke med god samvittighed)..

Ved bare ikke hvad jeg skal gøre.. Har ikke lyst til at sælge ham,men han tager sgu list lysten fra at ride..

• #16   15. nov 2011 Normalt hvis han har stået stille og vi rider en tur, er der intet.. Så han bukker ikke fordi han har energi.. Og kan ikke ride tur og så i hallen, da jeg skal køre for at komme i hal:/

• #17   15. nov 2011 den bruger jo kroppen på en anden måde i dressur, for mig lyder det som smerter. Prøv en kiopraktor.

• #18   15. nov 2011 du skal ihvertfald ikke sælge ham!
    Hvis man har nogle probæemer skal man finde en løsning på dem og ikke bare "give lorten vidre" og droppe sin ven,
    du kunne som mange andre siger begynde med at trække ham lidt stille og roligt rundt i ridehuset og lave nogle sjove ting med ham derinde:)
    hvis du mener at du ikke har tid nok, kunne du sikkert få nogle af dine venner eller noget til at hjælpe dig med træningen nogle gange om ugen smiley
    hvorhenne bor du? hvis du bor i et område hvor det ikke vrimler med heste, så er jeg sikker på, at der er nogle af hestepigerne som vil hjælpe (:

• #19   15. nov 2011 Han er blevet tjekket.. Bor ved Ribe og det er ikke til at finde en part og slet kke en der er stabil.. Og habile ridehal..

Er også lidt bange for ham på bane men ikke normalt.. Måske jeg bare ikke er dygtig nok?.?

• #20   15. nov 2011 Ærgeligt du bor der så...
    der ville ellers være mage herovre som ville gøre meget for at hjælpe dig smiley
    men alle har jo sagt, at du skulle prøve med nogle sjove aktiviteter i ridehallen og starte nede fra jorden smiley
    det kunne måske være en løsning?

• #21   15. nov 2011 hvis du bare tøffer rundt, så keder han sig sikkert. jeg tror bare han mangler udfordringer og keder sig i et ridehus.

• #22   15. nov 2011 Hvad sker der hvis du rider dressur på tur? Sker der intet der, så kan du nok godt udelukke ubehag ved selve det ridemæssige.

Så er spørgsmålet om han har haft ubehagelige oplevelser i forbindelse med ridehus eller om han simpelthen som fededyret nævner ikke gider dressuren og siger fra.
    Prøv evt, at gå den alternative vej hvis du har mod på det - med en clairvoyant....dette kan måske nok hjælpe jer videre.

• #23   16. nov 2011 Har faktisk overvejet Ditte Young.. Men har ikke de 900 kr det koster:/

• #24   16. nov 2011 Så ved du hvad du kan ønske dig i julegave smiley

• #25   16. nov 2011 Ja men synes der er længe til jul;)

• #26   16. nov 2011 De gange han har været i ridning og redet i hal, har hun ikke haft problemr med ham så slemt som jeg har.. Men måske hun kam udfordre ham og er ikke bange for ham??

• #27   16. nov 2011 Du skriver, at du er lidt bange for ham på bane nogen gange, og fornemmer han først din angst, så kan det være rigtig svært for dig at vænne ham af med den dårlige vane. Hvis jeg var i dit sted, ville jeg arbejde med ham fra jorden (i ridehallen), og så ride ture. At ride ham i ridehuset er der i hvert fald ingen af jer, der får noget godt ud af.

• #28   16. nov 2011 Hvis han skaber sig når han rides til biddet, er kissing spine jo også en mulighed.. jeg ville få ryggen røngten fotograferet, så dette kan udelukkes.

• #29   16. nov 2011 Britt: Hvis det skulle være KS, ville det gøre ondt på hesten, uanset om den bliver redet til biddet eller ej.

• #30   16. nov 2011 Nej sådan er det ikke.

Har fået aflevet en hest som havde kissing spine.. han var rigtig sød at ride, men ved samling steg den helt af.. og det var kissing spine der drillede.

• #31   16. nov 2011 Aflivet*

• #32   16. nov 2011 Jeg har ikke læst alle indlæg, men udfra beskrivelsen af problemet, så er der klart et problem med hesten respekt.
    Der findes groft sagt 2 slags heste: den dominerende og den dominerede. Din hest kan ikke finde sin plads og er derfor i perioder "uopdragen". Hvis man bruger lidt tid på tillidsarbejde, så vil den finde sin plads i rangordenen og straks falde til ro. Heste har intet behov for slagsmål og problemer, de vil normalt forsøge at undgå disse ting, men her er hesten usikker og derfor meget i tvivl.

• #33   16. nov 2011 Hvis du søger en hest du kan ride dressur på i ridehus, så ville jeg nok sælge ham.
    Du har fået hesten tjekket, du har haft den til prof som kan ride den i ridehus.
    Så enten skal du have mere hjælp ud, for at kunne få det til at fungere. Kunne være mere undervisning og træning fra jorden, så du ikke længere var bange for ham, for går jo ikke du er usikker når der skal rides.

Og ellers så må du acceptere at du har en tur hest, og så nyd du har en skøn og super turhest. frem for at være ked af du har en dårlig dressur hest. Læg ridehus på en hylden en tid og se hvordan det så går.

• #34   16. nov 2011 Brit: Der er stor forskel på at ride hesten til biddet (som du skriver i første indlæg), og på at samle den ;o) Og trådstarter skriver jo netop, at hun ikke forlanger andet af ham, end at han skal gå til biddet.

• #35   16. nov 2011 Min ville heller ikke gå til biddet, eller samles.. så snart jeg forlangte at hesten skulle bøje hovedet, så protestede han. I starten var det ikke slemt, men det blev værre og værre, selv på trods af en masse behandlinger og blokade forløb, var der ikke noget at gøre, men mindre han kun skulle bruges som tur hest, men dette havde han ikke nerver til så han blev aflivet.

Så jo det kan sagtens være KS, som genere.. det findes jo i flere grader.. nogen heste har så store smærter at de ikke kan rides, andre kan ikke gå til biddet, nogen kan ikke samles, og andre heste kan gå med flere torntappe helt op ad hinanden uden nogensinde at blive påvirket af det.

• #36   16. nov 2011 Men han kan jo godt gå til biddet og samlet, uden han brokker sig.. Men ikke med mig på ryggen...

• #37   16. nov 2011 KS - viser sig også oftes når rytteren sidder på ryggen,

Siger ikke at det er det, men siger det kan være en mulighed.

Hvis det var mig ville jeg få det undersøgt, så det evt. kunne udelukkes.

• #38   16. nov 2011 Jamen andre kan godt ride ham uden det store brok:/ hvad koster sådan en undersøgelse??

• #39   16. nov 2011 Nu har jeg lige læst om KS.. Og han bruger bagbenene fint og ligger gerne ned..

• #40   16. nov 2011 Jeg tror altså ikke, det er KS - så ville problemet jo også vise sig, når en anden rider dressur på ham, og da du skriver, en anden godt kan få ham til at gå til biddet uden problemer, så er jeg overbevist om, at det ikke er problemet.
    Du skriver også, han er gennemtjekket af kiropraktor, og havde der været tale om KS, ville den helt sikkert have haft låsninger/spændinger.
    Det kræver røntgen for at klarlægge KS, men jeg ville spare de penge i denne situation, for selvom han skulle have tætsiddende torntappe, tror jeg ikke på, det er det, der forårsager det problem, du har med ham.....

• #41   16. nov 2011 Det er ikke kiropraktor men fysioterapeut der har tjekket ham.. Skrev forkert:/

• #42   16. nov 2011 En fysioterapeaut ville også finde smerter/låsninger/spændinger, hvis det var KS.

• #43   16. nov 2011 Hvis andre kan ride ham problemfrit, så er det nok ikke KS.. Så ville problemet opstå ved enhver rytter, som prøver at ride ham til biddet i hallen.

Tja.. det var lige det bud jeg kunne komme med, men måske du skulle prøve at få en dyrlæge, eller kiropraktor ud som kan se dig ride i hallen, og se hvad det er han gør.. så kan de måske klarlægge om det er noget som er smertebetonet, eller det er frækhed.. og så har du da et udgangspunkt.

Kommentér på:
Er frusteret og ked af det

Annonce