Når hesten er utilpas {{forumTopicSubject}}
MIn dejlige hoppe har en seneskade OG en gaffelbåndskade i v. forben. Hun har nu stået stille i godt en måned. HUn ksla stå i 5 måneder og derefter scnnes igen. Dyrlægen var ikke optimist for at hun blev ridehest igen.
HUn virker ikke glad og ser ud til at kede sig på folden. Ørene er sjælden fremme og hun er i ren frustarton begyndt at klø sin hale , der er næsten intet tilbage ( HUn har hverken lus, eksem eller noget som helst andet ) i øvrigt begyndte hun at klø efter hun ikke måtte rides.
HUn står nogle dage bare og hænger og andre dage tager hun 20 runder i galop. HUn halter ikke. Dyrlægen ville ikke give hende smertestillende da han mente hun så ville overanstrenge benet yderlige og derved gør mere skade.
Hvad skal jeg dog stille op. Jeg går lidt ture med hende men det giver ikke det vilde. HUn vrinsker altid når jeg kommer og kommer i fuld trav og tanken om en aflivning er ikke til at bære. Det er jo umuligt at vide hvor ondt hun har. Måske i ikke har noget godt råd men ja. Er så frusteret over det.
jul 2008
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 98 Svar: 338
held og lykke med din hoppe
jun 2007
Følger: 103 Følgere: 98 Heste: 4 Emner: 180 Svar: 722
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Jeg ved ikke havd det er for noget hun fejler, men hvis det gør ondt ?
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
Jeg villeklare tanken om at min hest skulle have ondt og ikke rigitg måtte røre sig i 6 mdr...
Og det at man ikke ved om den har iondt eller ej..
Har prøvet noget lign. med en hund vi havde, vi troede at hun var blevet helt rask (hun havde brækket en pote, som vblev lappet sammen), men til sidst blev hun mærkelig, og vi endte med at få hende aflivet..
Dyrlægen havde så taget et røgten billede af hende, efter hun var død, og der viste det sig, at hendes hofteben, var på vej ud af hofte skålen...
Dvs. hun havde gået og haft smerter i over et år, bare fordi vi ville have hende repareret... Det var det værste jeg har prøvet, følte mig som en tptal dyreplager!
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 47 Svar: 247
Står den alene på marken?
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 77
Brug deres hoved er mit enetse råd, - og husk de skal have godt med stråfoder.
Klikkertræning, horsemanship mm.
Når hesten er utilpas