Datter har halvpart i drilsk pony Datter har halvpart i drilsk pony
Min datter på 9 år bor ved sin far nær Esbjerg. Hun rider på en privat rideskole, hvor hun har halvpart i en 3´er pony som til tider volder hende en del problemer.
Han er 4 år, og han både bukker og stejler med hende, han hopper udenom springene når det passer ham og er generelt en lille laban.
Jeg har desværre ikke mulighed for at hjælpe hende med at få styr på ham, da jeg som regel arbejder når hun er til ridning.
Problemet er, at hun er ved at blive bange for ham og det er noget rigtig skidt, for det er det sidste i verden jeg ønsker for hende.
Hun blev sat på en anden hest et par dage, men da der er for mange der rider på den, er hun tilbage på banditten.
Hun får bare af vide af ridelæren at hun skal give ham udfordringer, lære ham nye ting hver gang hun rider.
Men jeg mener ikke at hun er erfaren nok til at kunne udfordre sådan en bette størrelse.
Hun har redet i snart 3 år, og er ved at have styr på det med heste, men self ikke nok til at hun stiller op til store stævner el.l.
Vil hører om der er nogle af jer der har nogle gode råd til hvad jeg kan sige til hende, hun kan gøre når han volder hende problemer??
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 6
maj 2009
Søger mere lidt info om hvordan hun kan udfordre ham så han får fokus et andet sted...
jan 2005
Følger: 68 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 725
Men jeg ville nu slet ikke lade et barn ride en hest som stejler.
maj 2009
Nej det gør han ikke...
Sofie, jeg ville også ønske jeg kunne gøre et eller andet så hun kunne få en anden pony, men det er rideskolen åbenbart ikke interesseret i... og faren siger intet, andet end at hun skal kæmpe videre...
maj 2009
maj 2009
Blogger
Følger: 228 Følgere: 1404 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.585
- Er ponyen tjekket for skader/ smerter?
- Er det blevet overvejet at en 4års måske siger fra fordi... Ja well... den er 4år.
Jeg vil også sige at det SLET ikke hjælper at slå hesten, hvilket jeg jo også er meget imod at man gør, derimod mener jeg også klart at en god underviser vil kunne afhjælpe det, for der er altid en årsag til hvad heste gør og heste har simpelthen ikke det gen i hjernen der gør at de kan være hvad vi kalder "frække". Men heste kan vise at der er noget de ikke ønsker at gøre og det er så de vi tolker som om at de er "frække". At sige noget uden at se det er jo svært, men en god underviser.
Evt. noget jordarbejde for at komme lidt tættere på hesten, der er mange små "fif" man kan bruge for at få hestene til at opføre sig bedre og det er alle nogle en underviser bør kende. Så er det jo bare spørgsmålet om de er voldeligt anlagte eller ej
dec 2010
Følger: 123 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 765
maj 2009
Camilla, kan være du er i nærheden en weekend hvor hun er hjemme, så ku vi mødes og du kunne snakke med hende om hvad hun kan gøre, du har jo trods alt mere styr på det end jeg ;o)
Datter har halvpart i drilsk pony