999 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Datter har halvpart i drilsk pony Datter har halvpart i drilsk pony

Min datter på 9 år bor ved sin far nær Esbjerg. Hun rider på en privat rideskole, hvor hun har halvpart i en 3´er pony som til tider volder hende en del problemer.
Han er 4 år, og han både bukker og stejler med hende, han hopper udenom springene når det passer ham og er generelt en lille laban.
Jeg har desværre ikke mulighed for at hjælpe hende med at få styr på ham, da jeg som regel arbejder når hun er til ridning.
Problemet er, at hun er ved at blive bange for ham og det er noget rigtig skidt, for det er det sidste i verden jeg ønsker for hende.
Hun blev sat på en anden hest et par dage, men da der er for mange der rider på den, er hun tilbage på banditten.
Hun får bare af vide af ridelæren at hun skal give ham udfordringer, lære ham nye ting hver gang hun rider.
Men jeg mener ikke at hun er erfaren nok til at kunne udfordre sådan en bette størrelse.
Hun har redet i snart 3 år, og er ved at have styr på det med heste, men self ikke nok til at hun stiller op til store stævner el.l.

Vil hører om der er nogle af jer der har nogle gode råd til hvad jeg kan sige til hende, hun kan gøre når han volder hende problemer??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Datter har halvpart i drilsk pony
  • #1   14. sep 2011 Det er afprøvet ;o) Hjælper kun i kort tid, så bøvler han igen...

• #4   14. sep 2011 Det er afprøvet... uden effekt...

Søger mere lidt info om hvordan hun kan udfordre ham så han får fokus et andet sted...

• #6   14. sep 2011 Måske er det for udfordrende for hesten hvis den ligefrem stejler og bukker for at slippe..

Men jeg ville nu slet ikke lade et barn ride en hest som stejler.

• #7   14. sep 2011 ^^__*thea L*__^^`^ L
    Nej det gør han ikke...

Sofie, jeg ville også ønske jeg kunne gøre et eller andet så hun kunne få en anden pony, men det er rideskolen åbenbart ikke interesseret i... og faren siger intet, andet end at hun skal kæmpe videre...

• #9   14. sep 2011 Tak Majbritt, det vil jeg lige lure lidt mere på... da det er en privat rideskole, så er der kun den ene underviser og hun er ikke villig til at lade hende ride på en anden pony... Står lidt magteløs her...

• #10   14. sep 2011 Thea... Han stiller sig helt på bagbenene... sadlen sidder som den skal på ham...

• #12   14. sep 2011 Personligt er mit spørgsmål jo om rideskolen har sikret sig at der intet er galt med ponyen... Det jeg siger nu er mere overordnet, ikke så meget hvad hun kan gøre.
    - Er ponyen tjekket for skader/ smerter?
    - Er det blevet overvejet at en 4års måske siger fra fordi... Ja well... den er 4år.

Jeg vil også sige at det SLET ikke hjælper at slå hesten, hvilket jeg jo også er meget imod at man gør, derimod mener jeg også klart at en god underviser vil kunne afhjælpe det, for der er altid en årsag til hvad heste gør og heste har simpelthen ikke det gen i hjernen der gør at de kan være hvad vi kalder "frække". Men heste kan vise at der er noget de ikke ønsker at gøre og det er så de vi tolker som om at de er "frække". At sige noget uden at se det er jo svært, men en god underviser.

Evt. noget jordarbejde for at komme lidt tættere på hesten, der er mange små "fif" man kan bruge for at få hestene til at opføre sig bedre og det er alle nogle en underviser bør kende. Så er det jo bare spørgsmålet om de er voldeligt anlagte eller ej smiley

• #13   14. sep 2011 Jeg mener ikke det hjælper at give hesten en med pisken, eller sætte en chambon på. Hun må prøve at holde ham koncenreret så godt som muligt så han forhåbentligt har for travlt til at stejle og bukke.. Er der specielle tidspunkter, hvor han gør det? smiley

• #14   14. sep 2011 Tak for alle svarene... Jeg er selv imod at slå hesten, men ved desværre at det ikke er samme mening de deler på rideskolen... dermed ikke sagt at de ikke kan håndtere heste, men på den anden side, så vil jeg mene at hvis ponyen stadig efter næsten et års ridning med hende på ryggen, stadig bukker og stejler så er der noget galt i måden at håndtere den på.. hun kan jo af gode grunde ikke gøre andet end hvad hun lærer fra skolen... men vil prøve at snakke med hende om hvad hun kan gøre og så se hvad vi kan gøre i fællesskab også... det piner mig at hun er ved at blive bange for ham, for det er da det sidste hun skal blive...

Camilla, kan være du er i nærheden en weekend hvor hun er hjemme, så ku vi mødes og du kunne snakke med hende om hvad hun kan gøre, du har jo trods alt mere styr på det end jeg ;o)

Kommentér på:
Datter har halvpart i drilsk pony

Annonce