1.159 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Snydt i handel Snydt i handel

Hej HG..
Jeg står i en lidt kedelig situation, og håber lidt på nogle gode råd smiley

Jeg købte 2 sadler af min veninde og lånte hende nogle penge oveni, for at hjælpe hende lidt med økonomien, selvom der før har været bøvl med at få penge tilbage når hun skyldte..
Hun lovede mig højt og helligt at jeg ville få pengene tilbage til d. 1 september, men det var der selvf også bøvl med igen..
Men det er jo så til dels min egen skyld.. Men det større problem ligger i, at de 2 sadler jeg købte, dem lovede hun at hænge ude i min stald.. Efter et par dage har hun været her og hænge den ene sadel.. Jeg spørger så hvor den anden sadel er, men hun påstår at hun har hængt dem begge i stalden (hentydende til at den anden nok er blevet stjålet)..
Jeg får så af vide fra anden side, at hun har solgt den anden sadel efter jeg har købt den, dvs solgt min sadel til en anden..
Jeg siger selvf til hende at jeg vil have mine penge tilbage for sadlen, men hun benægter at have solgt den og siger stadig at hun har hængt den ude i stalden med den anden sadel..
Nu er det så sådan at jeg har fået en kopi af de beskeder hun har skrevet med køberen af sadlen, og jeg har snakket med køberen, som fortæller adressen hun har hentet sadlen på osv osv..
Så der er ikke så meget vivl mere, men min "veninde" påstår STADIG at det er løgn, og vil ikke give mig pengene tilbage..
Jeg har sagt til hende at jeg vil gå til politiet, og er det ikke hvad jeg bør gøre i denne situation?

Det er godt nok rigtig træls hvis det skal gå den vej smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snydt i handel
  • #1   13. sep 2011 har du vist hende kopierne af de beskeder?

og veninde kan du ikke ligefrem kalde hende smiley

Ellers bare til politiet og så tag den derfra.

• #2   13. sep 2011 Sikke en øv øv situation at stå i, men nej der er nok ikke så meget andet at gøre, end at gå til politiet..

• #3   13. sep 2011 Trine: Har sagt til hende jeg har beskederne...

• #4   13. sep 2011 Hold kæft en latterlig person!! Tænk at synke så dybt for penge!!
    Synes du skal vise hende beskedderne, politianmelde hende, og aldrig bruge tid på hende igen. Trist når du bare har prøvet et hjælpe hende...

• #5   13. sep 2011 meld hende til politiet for bedrageri , og vedkomne der har købt din sadel er jo vidne , det er ulovligt at sælge andres ting uden en fuldmagt eller samtygge erklæring . så hun har faktis stjålet fra dig . . og det var en veninde . hmmm . jeg ville nok hellere kalde hende for en bekendt .

• #6   13. sep 2011 Mulle: Har ingen kvittering.. Men har beskeder fra hende hvor hun siger hun har hængt sadlen i stalden, og det kan de jo se er løgn.. :S

• #7   13. sep 2011 der er vist en der er lidt langt ude !!!

tror desværre næppe politiet gør meget ved det, men "tru" hende med det.

Men for at være ærlig, så tror jeg næppe du får de penge at se, surt ja !!!

• #8   13. sep 2011 Politiet kan ikke gøre så meget - med mindre du har på skrift hvad du har købt og betalt for..

De kan dog se på dine beskeder at hun har solgt en sadel, men det er vel lovligt at sælge en sadel? Jeg mener, kan du bevise at du købte den først?

Det er slet ikke fordi jeg ikke tror på dig - det gør jeg !!
    Men mange gange vil politiet ikke gøre noget, og beder jer om at løse det selv.. Utrolig ærgeligt at et venskab skal ende sådan !

• #9   13. sep 2011 Kan bevise det i den forstand at jeg har beskeder fra hende hvori der står at hun har hængt den i stalden som aftalt - det er jo tegn på køb..

• #10   13. sep 2011 Ja det kan jeg godt se..
    Så burde du kunne køre en "sag" hos politiet smiley

• #11   14. sep 2011 Kan du bevise at det ikke er en "tredje" sadel hun har solgt til den anden?
    Ellers står du nok med en svær sag, desværre.
    Det er en skam at mennesker kan synke så dybt for penge og være ligeglad med venskaber.
    Men som nogen af de andre siger, du får nok aldrig nogen af de penge at se igen:(

• #12   14. sep 2011 Helene: Kan desværre ikke direkte bevise det er den samme sadel, det er kun mig selv, køber og hende der ved det smiley

Kommentér på:
Snydt i handel

Annonce