at lukke hest ud på korn mark? {{forumTopicSubject}}
Ja sagen er den at min vinterfold endnu ikke er blevet høstet og bliver det nok heller ikke. Kornet har lagt sig totalt og er så efterfølgende blevet slået godt af regnen.
Det er en tritrikale mark.
Så nu har jeg to muligheder at lukke hest direkte ud på den eller at få den frest og så få en total mudder fold.
Min fornuft siger mig at de selvfølgelig ikke skal direkte ud på den her liggende kornmark. For selvom det meste er godt nede i mudder i forvejen er der vel stadig chance for de kan forspise sig?
Syntes bare det er så træls at skulle have mudder fold fra starten øv det træls vejr. Min mand forslog vi gav dem så meget hø på folden at de kunne tykke i det hele dagen og de så måske ikke gad det andet, men er det realistisk?
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
det ville jeg nok syntes var den bedste mulighed
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
der skal ikk ret meget til.
har selv prøvet en hest der fik det meget meget meget dårligt, fordi der lå nogle meget små slanter kron på hans mark efter vi havde høstet...
blodtrykket var så lavt at dyrlægen næsten ikk kunne finde en blodåre med tryk på
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 89
Vi ville måske godt kunne pløje hvis vejret tillader det. Der hele er bare så usikkert i år. Mit største problem er at min sommer fold snart ligger under vand så ville godt snart have rygget dem. Men der skal ikke være på bekostning af de bliver syge.
Må lige vende den igen.
Tak for svar
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Ville ikke turde lukke dem ud heller, men ellers må man jo tage et stykke mark af gangen og hegne ind, og så starte med kort tid. så lidt længere tid, og senere rykke hegnet som det blir spist ned.
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 52 Heste: 13 Emner: 8 Svar: 238
Det er der rigtig mange der har gjort her omkring os, da de heller ikke havde mulighed for at høste deres.
maj 2009
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 52 Heste: 13 Emner: 8 Svar: 238
Det er bare ærgeligt at lave mudderfold helt til at starte med.
maj 2009
at lukke hest ud på korn mark?