{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

at lukke hest ud på korn mark? {{forumTopicSubject}}

Ja sagen er den at min vinterfold endnu ikke er blevet høstet smiley og bliver det nok heller ikke. Kornet har lagt sig totalt og er så efterfølgende blevet slået godt af regnen.

Det er en tritrikale mark.

Så nu har jeg to muligheder at lukke hest direkte ud på den eller at få den frest og så få en total mudder fold.

Min fornuft siger mig at de selvfølgelig ikke skal direkte ud på den her liggende kornmark. For selvom det meste er godt nede i mudder i forvejen er der vel stadig chance for de kan forspise sig?

Syntes bare det er så træls at skulle have mudder fold fra starten smiley øv det træls vejr. Min mand forslog vi gav dem så meget hø på folden at de kunne tykke i det hele dagen og de så måske ikke gad det andet, men er det realistisk?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at lukke hest ud på korn mark?
  • #1   10. sep 2011 er der ikk mulighed for at I kan få den først frestet og der erfter pløjet?
    det ville jeg nok syntes var den bedste mulighed

• #2   10. sep 2011 tror der er MEGET stor chance for at hvis I bare lukker dem der ud, om I så giver dem meget hø at de forspiser sig og får det MEGET dårligt...
    der skal ikk ret meget til.
    har selv prøvet en hest der fik det meget meget meget dårligt, fordi der lå nogle meget små slanter kron på hans mark efter vi havde høstet...
    blodtrykket var så lavt at dyrlægen næsten ikk kunne finde en blodåre med tryk på

• #4   10. sep 2011 Jeg ville ikke turde :S

• #5   10. sep 2011 Tak for svar. Nej tror heller ikke jeg tør, må snakke med manden om hvad der er af muligheder.

Vi ville måske godt kunne pløje hvis vejret tillader det. Der hele er bare så usikkert i år. Mit største problem er at min sommer fold snart ligger under vand så ville godt snart have rygget dem. Men der skal ikke være på bekostning af de bliver syge.

Må lige vende den igen.

Tak for svar smiley

• #6   10. sep 2011 Ved ikke om det er dyrt at høste, men selv om kornet måske ikke kan bruges, kan man jo godt sende maskinen over marken, og så bortskaffe korn osv. De kan jo nærmest samle det op selv om det er groet fast i jorden af at ligge ned, med deres gode høst maskiner.
    Ville ikke turde lukke dem ud heller, men ellers må man jo tage et stykke mark af gangen og hegne ind, og så starte med kort tid. så lidt længere tid, og senere rykke hegnet som det blir spist ned.

• #7   10. sep 2011 Er det ikke bare at køre over det med en brakpudser?
    Det er der rigtig mange der har gjort her omkring os, da de heller ikke havde mulighed for at høste deres.

• #8   11. sep 2011 Tina c det handler da ikke om at det er dyrt hvem skriver det? Det handler om at det ikke kan høstes majetatskeren sidder fast mange steder, men den kan heller ikke få fat i det. Det er også for blød til at pløje smiley men vi kan frese marken. Vi har desværre ikke en bræk pudser på gården, men den vil jo også bare smide det så det ligger på jorden. Når man freser for man jo blandet det med jorden lidt.

• #9   11. sep 2011 Hvis man kører med en brakpudser bliver det skåret rigtig fint i små stykker og så hvis I lader det ligge lidt.
    Det er bare ærgeligt at lave mudderfold helt til at starte med.

• #10   11. sep 2011 Syntes også det er smadder ærgeligt med mudderfold, men tror heller ikke jeg tør med brak pudseren, som sagt har vi ikke nogen men u sommers lånte vi en til folden, men den finsnittede det bestemt ikke. Og så vil der stadig ligge en del. smiley tror det bliver freseren, for at være sikker, der er også en del der er begyndt at spirre igen så det skal nok lige vendes engang inden det er optimalt.

Kommentér på:
at lukke hest ud på korn mark?

Annonce