{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lukke wrapballe
  • #1   19. nov 2019
    Hvis det er varmt, åbner man den helt og breder ud.
    Er det koldt ( og den ikke står uden for i regnvejr ) så lader du den bare være åben.

• #2   19. nov 2019 ok. den står i en kold lade.

• #3   19. nov 2019 Når du åbner er det bedst at man tager alt plastikken væk så den ikke risikere og brænde sammen

• #4   20. nov 2019 Så længe der er lukket, så er det konserveret.

Dels brænder wrap sammen.
    Men, når ilt kommer til, begynder forrådnelse, altså mug, også selvom det ikke brænder sammen.
    Så, åbnet, ilt kommer til, deadline for holdbarhed er startet.

At sprede det ud forhindre at der samler varme, men holdbarhed er ikke evig.

• #5   20. nov 2019 Mine små wrapballer holder nemt en uge. De deles i flager og lægges ud så det hele får luft. Kræver noget plads men er effektivt. Vendes dgl så der ikke opstår varme.

• #6   20. nov 2019 Jeg bruger minibig wrap, men har 3 heste, så sådan en ryger på 1 uge.

Men selvom det står i en skyggefuld kølig lade, så kan det ikke holde sig i plastik, hvis dagstemperaturene er som dem vi har pt med 9-10 grader - det er for varmt.

Så lige nu tager jeg al plastikken af og åbner/spreder flagerne.

Når dagstemp er på ca 5 grader, så lader jeg det blive i plastikken.

Mvh Charlotte

• #7   20. nov 2019 ok hvis det er nok at skille skiver ad, så er det jo en del nemmere end at skulle rive det hele fra hinanden. særligt med de store.

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 39 Svar: 183
    #8   20. nov 2019 Jeg bruger minibig baller til min hest, sådan en holder næsten i 3 uger. Jeg fjerner alt plastic, men skiller den ikke ad. Jeg har ingen problemer med at den brænder sammen.

Så jeg ville da absolut ikke være bekymret for de små baller. Jeg ville kun fjerne plastic, men det er også for at jeg er sikker på den ikke er dårlig på nogen af siderne.

• #9   20. nov 2019 Jeg bruger minibig. Den holder i en uge Ca. De står udenfor. Jeg åbner den således at der bliver et låg (skærer op tre af siderne i enden, øverste bliver) også skærer jeg begge sider på langs så der kommer luft. Jeg lægger så en pressening over med stene til at holde på plads så der ikke kommer regn. smiley

Mvh TT

profilbillede
  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 214
    #10   21. nov 2019 "er der en effektiv måde at lukke den på hver gang man tager af sådan en balle" - kort svar, nej... smiley

"skal den åbnes helt og bredes ud?" - det afhænger bla. af temperaturen, men også af wrappen; tør wrap holder typisk længere end våd efter åbning.

Som udgangspunkt ville jeg derfor bare fjerne plastik fra top og sider, og så i øvrigt løbende mærke efter, om den begynder at varme mellem skiverne - så længe den ikke gør, behøver du ikke sprede den yderligere..

Kommentér på:
lukke wrapballe

Annonce