{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

hest og gymnasie ?? {{forumTopicSubject}}

hej alle i gymnasie og studie tøser smiley

jeg er en pige på snart 17 år som er på vej ind i mit 2. G år! jeg har redet min dejlige pony indtil nu selvom jeg faldt for grænsen /: nu må jeg altså erkende at vi er vokset fra hinanden! ): jeg har så stadig 2 år tilbage i gymnasiet plus 1, måske 2 sabbat år, inden jeg flytter til KBH for at studere... og jeg synes da det er mange år hvis jeg ikke skulle ride.. men jeg er lidt betænkelig ved at skulle anskaffe mig hest igen.. for hvad nu hvis jeg ikke har tid i de kommende 2 gymnasie år?? jeg tænker på lektier, venner/veninder og en lille smule fest (: er der nogle gymnasie piger der kan fortælle mig hvordan de har klaret den?? p.s . synes ikke første G var meget bøvlet m.h.t tiden!!

mange vrinsk fra mig (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest og gymnasie ??
  • #1   6. aug 2011 Få en part i stedet, det har virket for flere jeg kender (:

• #2   6. aug 2011 Oprettede dette emne for nogen uger siden omkring det samme emne. Det med Gymnasium og at have hest smiley
    Hilsen Phillis
    http://hestegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?msg_ID=768734

• #3   6. aug 2011
    Tja.. Kommer an på transporttid mm. og hvor meget du går op i lektier.

Mit skema for en dag kunne se sådan her ud;

6:50 - med bussen
    7:55 - bussen lander på skolen
    8:00 - timer begynder
    15:00 - sidste time slutter
    16:00 - tager bussen hjem
    16:30 - er hjemme

Også skulle jeg vente til kl. 17:30 på min mor kom hjem så jeg kunne blive kørt.

17:50 - ovre ved hesten
    20:00 - færdig og hjemme fra hesten
    Så skal der spises.

Også kommer lektierne som 2g's lærere elsker at proppe i hovedet på en.
    Skulle man som mig tidligt op med bussen er det på hovedet i seng kl. 24 senest.

Og at tage ud til hest duer kun i sommeren på den tid hvis man har ridebane uden lys.
    Så kom det oven i at jeg 1-2 gange om ugen havde arbejde fra 16-20. Kunne ikke nå at tage hjem og ride hvis jeg fik fri kl. 13 pga. lang bustransport.
    Så er der også weekend arbejde hver 2 weekend 10:30-1800 og søndag 10-17.

Prøv at få presset en kæreste man gerne vil se regelmæssigt, fester + veninder ind der.

Nå... Jeg havde endda kun part - og red kun hver 2-3 uge pga. afleveringer, veninder, fester, kærste, lang transport, så skulle vi noget osv.

Derfor konkludere jeg; du kan godt hvis du ikke har lang transport tid, hvis der er ridehus, hvis du ikke har kæreste og hvis du ikke har arbejde. Samt ikke er meget party agtig.

• #4   6. aug 2011 okay hard one!
    jeg har ikke lang transport tid heller ikke arbejde og er i den situation at min mor kan tage ned og ordne stalden og evt. longere krikken
    MEN jeg har kæreste og er meget social så vil da gerne se mine venner/veninder udenfor gymnasietiden også (: + jeg holder meget af en go fest eller to smiley

• #5   6. aug 2011
    Så ville jeg få en part istedet og nyde det meget dejlige sociale der er i gymnasiet - på mit var der ihvertfald massere af arrangementer og fester.

• #6   6. aug 2011 Synes du skal starte med part. Hvis du har masser af tid tilovers, kan du jo evt købe eller låne en hest smiley

• #7   6. aug 2011 Man kan hvad man vil smiley

Jeg købte en hest i marts måned i 1g, og skal til at gå i 3g nu her smiley
    Det hænger ok sammen for mig, december måned er presset, så der har hestebarnet lidt ferie.. Presset fordi jeg har et job, hvor der jo self er juleræs osv smiley
    Men ok, je ghar også ridehus, under 1 kilometer til hesten, 15 min på cykel i skole og 12 minutter på cykel til arbjede den anden vej. Så det kan hænge sammen, men jeg har også minimal transporttid og i 2g har jeg ikke være helt tilfreds med min egen arbejdesindsats i gym, men det retter jeg på nu, hvor jeg får lidt mere tid til afleveringer og lektier fordi jeg får mindre timer om ugen smiley

• #8   6. aug 2011 mucolil:

jeg kan godt lide din holdning (;

men festede du også lidt og var lidt sammen med venner og veninder?

• #9   6. aug 2011
    Og havde en kæreste du gerne vil se og sove med mere end 1-2 gange om ugen? Og fester du deltager regelæssigt i?

Kunne sikkert godt have fået redet mere i sommerhalvåret -. men når jeg har kæreste er det ikke for 1-2 gange om ugen.

• #10   6. aug 2011 Hehe, det skal bare kunne lykkeds for mig, så enkelt er det. Jeg glæder mig til min uddannelse og ser frem til den, mere end rigtig meget andet! Men Anna og jeg skal følges ad resten af livet, sådan er det bare smiley Ja, det er synd hvis man ikke har tid, men jeg skal nok finde den tid smiley om jeg så skal opfinde en 25. time i døgnet smiley

• #11   6. aug 2011 Jeg har ALTID haft hest, og begynder nu i 3. g.
    Jeg har haft dårlige dage ja, men det har virket. Du skal bare prioritere rigtigt. Jeg var/er ikke sammen med venner udenfor skolen, men det er det jeg har valgt. Jeg har også tid til fester engang imellem.
    lige nu har jeg to, men de står hjemme og tiden bliver ikke helt så presset.

• #12   6. aug 2011 Ja, det gør jeg smiley Ser mine veninder 1-2 gange om ugen udenfor skole og hest og så fester jeg eller går i byen 2-3 gange om måneden smiley
    Men tror det, som krikken siger, handler om at minimere transporttid og så opprioritere hestetimer. smiley

• #13   6. aug 2011 Jeg havde min egen pony hele 1g, hvorefter hun blev aflivet pga. slemme ledsmerter/ ledforandringer. 2g og 3g klarede jeg mig i gennem med part, hvor jeg "kun" red 2-3 gange i ugen. Det er self trist, at Palmira måtte aflives efter 1g, jeg ville til hver en tid have haft muligheden for at beholde hende ingen tvivl om det, men det var lettere uden hest. Det tager nemlig meget af ens tid, men selvfølgelig er det muligt smiley

• #14   6. aug 2011 Men ja, det er jo ikke kun skoletiden, der tager tid, men også evt. kæreste, skolekammerater, venner/veninder, diverse skolearrengementer, arbejde og fester. Men så må man jo prioritere smiley

• #15   6. aug 2011 Jeg er lige blevet færdig som student og skal nu på vidergående uddannelse.

Jeg har stortset aldrig haft en part fordi jeg ikke har haft tid til min hest. Hende jeg har nu er 1 gang om ugen fordi jeg på daværende tidspunkt havde arbejde og ikke kunne nå det men det var også 1 dag.

Ellers har jeg haft min i 8 år og har aldrig haft problemer med lektier,hest,kæreste,fester og venner.

Det handler om at prioritere om man vil se venner hver dag og i hvor mange timer ovs.

jeg tror skam heller ikke jeg for et problem når starter på min uddannelse.

Før i tiden havde jeg en ½ time hver vej til hest, nu har jeg 15 min og jeg vil gerne have det ned til at den står 1 km fra mig men det er af mere økonomiske årsager.

• #16   6. aug 2011
    Yes - hesten skal stå nr 1 over alt andet, helst ikke noget job og ingen transport til til og fra skole eller hest.

Er super glad for at jeg må komme og gå når jeg vil ved min part - kan komme hver 2-3 uge eller 2 dage i træk, ligemeget.
    Det er når det passer ind for mig.

• #17   6. aug 2011 Emma og Anna:
    sådan har jeg det lidt med min pony Idol (: jeg regner faktisk med at tage hende med mig selv når jeg skal studere videre, jeg vil ihvertfald kæmpe til det sidste for at vi skal blive sammen ^^ smiley

jeg tror jeg vil give mig i kast med det og som i siger: priortere og planlægge godt og grundigt!!!! smiley

jeg takker mange gange for jeres kommentare, det var opmuntrende at høre at det kan lade sige gøre (:

• #18   6. aug 2011 jeg er ikke typen der vælter mig i alle mulige veninder, hesten har altid betydet mest for mig. Den hverken sladre eller ælaver en masse drama, men lytter og giver både smil og tåre, men er helt klart det hele værd! Jeg kan godt lide at feste, men det er ikke et must for mig. smiley Jeg vil nemlig også gøre alt for det, jeg kan nemlig ikke leve uden smiley

• #19   6. aug 2011 Jeg er lige blevet student i år og har gennem hele min gymnasie tid redet mellem 1-4heste om dagen og det kan sagtens lade sig gøre, jeg har lavet de fleste af mine lektier og har jeg haft en fritime har jeg lavet lektier der, men hestene og lektierne /afleveringerne stod os først på min prioritering, vennerne var så mest i weekenderne og os fester, men det har fungeret fint smiley

• #20   7. aug 2011 Det var ikke min mening at få hest inden gymnasiet - men det skete altså alligevel, så jeg ville selvfølgelig ikke sælge hende igen.

Jeg skal også i 2.g efter ferien, og min plan er at skaffe en part, der kan tage over når det er hårdt. Og så har jeg affundet mig med tanken om, at stævnetiden nok er forbi for mit vedkommede. smiley For mig er det nok bare at have hesten, ride og hygge lidt og så lade det blive ved det. smiley På den måde er det ikke nødvendigt at hesten rides hver dag for at holdes i form, og derfor kan jeg nemmere blive hjemme engang imellem, eller gøre træningen korte nogle dage.

Men min indstilling er, at jeg ikke får mere tid i fremtiden. Så hvis jeg ikke kan få tiden til at slå til mht. hest, skole, venner osv. - så kan jeg det heller ikke om ti år. smiley

• #21   7. aug 2011 Mit skema ser så såden ud i 1.g:

7.00 - op (sover hos kæresten)
    7.30 - køre i skole
    8.00 - timer begynder
    13.35 - sidste time slutter
    13.55 - med bus
    14.15 - ved hest
    16.50 - hjem fra hest
    17.20 - hjemme
    20.43 - med bus op til kæresten

Fra jeg er kommet hjem og til jeg tager op til kæresten, skal jeg have spist, være i bad, lave lektier + afleveringer. Er tiden knap, kan jeg dog tage en bus hjem fra hesten 15.40, og være hjemme en time før.

Men alt dette kan også kun lade sig gøre, fordi jeg 'kun' har 25 km til skole (ca. 40 min. bus), at bussen kører forbi opstaldningsstedet, at kæresten bor lige udenfor min byen hvor jeg går i skole, og fordi min kærestes mor kører forbi min skole på vejen, og derfor kan tage mig op at køre.

Jeg ser nærmest ikke andre end min kæreste udenfor skolen, med mindre mine veninder vil med ud til min hest eller hvis der er fest. Nu hvor jeg snart får part til hesten, får jeg dog lidt mere tid.

• #22   7. aug 2011 Hvis man ønsker at have tid til det, kan man også godt(: Det handler altsammen om at priotere.

brussen kl. 7
    fra fra skole (måske) halv 3
    hjemme ved 3-halv 4.
    cykler ned til hesten så snart jeg er hjemme
    hos hesten ved 4-tiden
    hjemme igen ved halv 7 tiden.

også er det ellers tid til lektierne.

Jeg arbejder dog fast hver onsdag (+ hver anden weekend)- der arbejder jeg fra 16-21.30. der kan jeg simpelthen ikke passe min hest.

- men ellers fungere det altså helt fint for mig. jeg ville mangle noget i hverdagene. Det er vigtig man også laver noget man holder af, ellers bliver gymnasiet for Trist. Skal lige sige jeg starter i 3.g i år(:

• #24   8. dec 2014 En smule klemt, når jeg har større opgaver for - fx SSO - men ellers muligt smiley

• #25   8. dec 2014 Jeg har haft hele gymnasiet og nu også mens jeg læser. Det kan sagtens lade sig gøre at have konkurrencehest og studere ved siden af OG have tid til at få en kæp i øret. Det er et spørgsmål om vilje, at kunne planlægge og at leve sundt - du skal have energien til alle de ting du gerne vil smiley

• #26   9. dec 2014 kig på datoen piger smiley

Kommentér på:
hest og gymnasie ??

Annonce