{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Gymnasie og hest? {{forumTopicSubject}}

Hey med jer smiley
Til jer der går i gymnasiet, eller har gjort :
Er det meget svært at have tid til både lektier og hesten
(1 hest)?
Hvordan har i oplevet det?

Står nemlig og skal beslutte om jeg har lyst til at få en hest her til foråret, og jeg skal starte i gym næste år. Så vil gerne høre jeres erfaringer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gymnasie og hest?
  • #1   6. mar 2010
    Kan du sagtens, men så skal du bare ikke have 117 andre ting du også vil - især ikke i 2g smiley

• #2   6. mar 2010 Hej hej.
    Jeg går i gymnasiet på første år. Jeg har selv en hest som jeg er ude til stævner med i weekenderne. Derudover rider jeg også en anden hest tre gange om ugen, OG har haft arbejde.
    Det kommer helt an på hvordan du er til at strukturere din dag, lektier, afleveringer osv. Hvis du kan det, er det intet problem i 1.g (Vil ikke love noget om de to andre år, men har da veninder der går i 2. og 3. g, som klare sig igennem med heste)

Mit råd til dig ville være at starte i gymnasiet inden du køber hest, så du får en fornemmelse for det hele. Selv fik jeg først hest i november, da jeg ikke turde anskaffe mig inden (havde været på efterskole, så havde ingen pony/hest i forvejen)

Men som sagt, intet er umuligt, hvis bare du kan planlægge osv. smiley

• #4   6. mar 2010 Det kommer meget an på gymnasiet. Jeg har knap tid til Zey 3 gange om ugen, for jeg har mange afleveringer, arbejde og musikundervisning jeg skal passe:/
    Og jeg går kun i 1. g smiley

• #5   6. mar 2010 Det er intet problem, er selv starte i 1g i år. Dog har jeg i den periode jeg havde 2 haft svært ved at nå at ride hver dag, pga. af hallen har været i brug til undervisning, eller hvis lærene lige har haft en af deres gode dage hvor de smide lektier ud til højre og venstre smiley Men syntes ikke det har været noget problem, om jeg er i stalden til klokken 10 eller sidder og glor fjernsyn her hjemme er sku et fedt :p)

• #6   6. mar 2010 Det kommer jo også an på, hvor meget tid du vil have til venner osv, og om du har arbejde. smiley Skal selv starte i gym efter ferien, og har hørt fra folk at det ikke bliver noget problem. Hvis man vil, så skal det nok lykkes, selvom hesten måske får en fridag mere end normalt indimellem. smiley

• #7   7. mar 2010 Tja.. Jeg er lige nu midt i 2.g og har fin tid til det hele:) Jeg bruger 3-4 timer på hende 5 gange om ugen (part en dag og fri en dag) sådan ca.:) Mit snit ligger på over 9 i skolen, og jeg får lavet alle lektier (om ikke andet så ikke altid lige grundigt;) ). Samtidig går jeg også til fester i weekenderne (ganske få gange, fordi jeg ikke har lyst, men jeg har tiden) og ellers er jeg sammen med venner/veninder om aftenen i weekenderne.. Der har også været tid til kæreste oveni.. Familieting er der også tid til..
    Selvfølgelig er der perioder, hvor det hele bare er træls, og der er mange lektier på en gang, og man kan ikke liiige nå den familiefest, som man burde osv., men generelt set synes jeg ikke, at det har været noget problem overhovedet:)

• #8   7. mar 2010 - Og jeg arbejder også en gang om ugen ved siden af:) Så ja, prioritering og planlægning, så kan man nå alt - bare ikke altid i lige høj grad, men hvis tiden med hesten er god, så opvejer det en del;)

• #9   7. mar 2010 jeg går i 1.g og har timer fra 8-15.15. Derudover har jeg en hund, lektier og transporttid så på en god uge kan jeg nå ud til min part 3 gange og der skal jeg ikke engang muge, fodre osv! Så ville ikke kunne nå egen hest (eller jo, måske hvis den stod hjemme!)

• #10   7. mar 2010 Hov og nu har jeg så også fået arbejde så der vil være dage hvor jeg tager i skole kl 7.30 direkte fra skole til arbejde og er hjemme fra arb ca 21.30

• #11   7. mar 2010 Det skal også lige siges at det også afhænger af hvor lang tranport du har til og fra gym.

Jeg bruger ca. 2 timer på transport om dagen, har 35-40 timer på skolen om ugen og derudover ca. 10 timers lektier/aflevering pr. uge (1.g). Derudover arbejder jeg ca. 5-15 timer pr. uge.

Jeg må indrømme at jeg , trods jeg kun har en hest har haft problemer med tiden. Særligt pga. tranporten, det tager godt nok meget tid, kører med en metrobus, så det er begrænset hvor meget jeg kan lave mens jeg kører, dog læser jeg det jeg har mulighed for til dagen efter, så jeg ikke skal gøre det hjemme smiley .

- var jeg dig, ville jeg starte på gym, også efter 1-3 måneder finde frem til om jeg har tid eller ej smiley

• #14   7. mar 2010 Vil sige som Katja, at man jo altid kan få en passer eller part på hesten et par gange om ugen, da det jo også gør rigtig meget! smiley

• #15   7. mar 2010 Tak for jeres gode svar alle sammen smiley
    Har 2 min på cykel til gym, og 25 min(9 km) på cykel til hesten. Tror godt at det kan lade sig gøre, jeg vil ihvertfald gøre mit bedste smiley

Kommentér på:
Gymnasie og hest?

Annonce