{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

Foder til 4års. {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hg'ere smiley

Jeg har min hoppe der bliver 4 nu her til april og jeg vil have noget andet/nyt foder til hende. Hun har fået coolmix siden hun var omkring 2-2½år, men nu når hun bliver redet 4-5gange i ugen syns jeg hun trænger til noget nyt.

Cool mix er jo til nervøse heste, der køler dem ned, og nu mangler hun energi. Allerede første gang jeg sætter i trav går det meeeeget langsomt, og det er ikke fordi hun bare ikke gider, tydeligt hun ikke har energien til at løbe rundt, så jeg syns det er synd bare at drive på hele tiden.

Så ville jeg høre hvad foder folk syns ville passe godt til dette formål.

Som sagt bliver hun redet 4-5gange i ugen, og højest 30min nu pga manglende energi.
Hun får hø/wrap og halm i boksen og wrap på marken nu når der ikke er så meget græs.

Nogle gode ideer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til 4års.
  • #1   4. apr 2011 Kigger lidt på;

Heste Müesli Black
    Utrolig lækker müesli-blanding baseret på specialdyrket sort havre. Den sorte havre gør din hest udholden uden den bliver varm, det er således et godt alternativ til alm. fuldfoderblandinger med havre.

Indholdet af protein og fedt i den sorte havre er højt og udnyttes god så din hest kan opbygge muskulatur og bliver flot i pelsen. Derudover er indholdet af fordojelige fibre højt, det sikrer god tarmfunktion.

---------------------------------------------------------------------------------------

Men ville gerne have noget som hun kun skulle have, altså så jeg ikke skal bruge 2-3forskellige slags foder.

• #2   4. apr 2011 equifirst laver nogle rigtig gode produkter. Evt. Equifirst energy müsli bruger jeg og den giver energi smiley min manglede også energi smiley

• #3   4. apr 2011 Hun skal gerne op på 50min 5gange om ugen. Men så længe hun er så ung her for hun lov til 30min kun. Skridt trav og galop og trav og skridt af på 30min, ikke sundt.

• #4   4. apr 2011 Nej der går max 30min fra jeg går ind på banen til jeg går ud, og jeg trækker altid 10-15min inden jeg sætter mig op.

• #5   4. apr 2011 Jeg bruger hercules sportmix til min 4 års..

Hun for 600g morgen + 100g vitaminer og miniraler. + lucerne.
    og om aften 600g + lucerne.

Hun ser hvertfald rigtig fin ud, har den passende energi hun nu skal have. Hun bliver redet 4 gange i ugen.

Kommentér på:
Foder til 4års.

Annonce